Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ja, bare å sende👍 Har vært inne på tanken selv, men ikke fått formulert noe enda. Tenker som deg at dette er noe av det som burde vært prioritert siste året. Jeg ville imidlertid tatt med et eksempel til fra media.
:palms_up_together:

1 Like

Kanskje ta med andre HMS-aspekter?som feks at det ikke er skadelig ved inntak (alkoholforgiftning på barn er også ofte nyhetsoppslag i media) eller at Safedes ikke inneholder faremerkinger(brannfare)

1 Like

Må du skrive at du er aksjonær? Hadde jeg mottatt en slik e-post hadde jeg med en gang blitt skeptisk til innholdet når sender har økonomiske interesser. Jeg ville iallefall ikke begynt e-posten med at jeg var aksjonær. Jeg tenker at viktigste må frem først og det er budskapet. Så kan man ha en «disclaimer» på slutten eventuelt. Flott initiativ nok en gang Aaleby.

4 Likes

Min tanke er at det er umulig å skrive så spisset inn mot Softox uten å bli mistenkt for at det ligger et økonomisk motiv bak. Og at det derfor er strategisk smart å heller vise kortene for å ufarliggjøre akkurat det momentet.

4 Likes

Kanskje journalisten kan få nesten lik mail etterpå? På tide media får øynene opp for litt mer bærekraftige løsninger innen håndhygiene

1 Like

Har allerede sendt til journalisten, men la til følgende:
“Teksten under er egentlig forfattet til FHI, men kan tenkes at det også er mulig å finne en journalistisk vinkling på paradokset; at barn har måttet lide og fortsatt lider med utstrakt grad av sprukne hender fordi FHI har valgt å ikke prioritere å gjøre et fullverdig alternativ tilgjengelig.”

6 Likes

Send epost til dagbladet. Det er valgkamp i år, og de vil ønske seg flest mulig saker om idiotisk statsforvaltning fra dagens regjering.

9 Likes

Send👍 kanskje de prioriterer en oppdatering, så lenge den ikke er oppdatert har den ikke et poeng i dagens samfunn etter min mening.

2 Likes

Send til barneombudet også!

4 Likes

Godt poeng :+1:

AVDELINGSDIREKTØR

Heidi Aase

Fasttelefon: 21 07 83 44

Kanskje direkte kontakt (eller kopi) til avd direktør for barns helse og utvikling?

Og til KOMMUNIKASJONSDIREKTØR

Christina Lill Rolfheim-Bye

Fasttelefon: 21 07 84 41

OG IKKE MINST:

AVDELINGSDIREKTØR. Smittevern

Line Vold

Fasttelefon: 21 07 67 52

1 Like

Tror faktisk også det kan være lurt med kopi til flere medier, det er jo noe med å synliggjøre bredt. FHI skal jo oppdatere veilederen men de kan selvsagt, om de ønsker, parallelt anbefale alkoholfritt også. Om de har tid til å sette seg inn i dette, rent faglig.

2 Likes

Tror det fort vil være vel passivt aggressivt å legge medier til som kopi i mailen til FHI, men har sendt til de større avisene :+1:

2 Likes

Hele dette året kunne vært litt av en story for en litt lengre artikkel med fokus på SoftOx. Norsk entreprenørskap, byråkratisk surr og utsettelser, svensker på bakbena, en haug med desinfeksjons-besatte aksjonærer og litt dansk professor-profetisk hausing. Tror det kunne blitt underholdende! Ett intervju med vedkommende som daglig kjøper to aksjer i timen hadde også vært spennende!

4 Likes

Sendte selv en kort saklig epost til forfatteren av artikkelen på nrk. Jeg er selv høyt utdannet helsepersonell og har anvendt antivir konsekvent også i klinikken siden jeg fikk tak i dette hos Milas juni/juli i fjor. Selvsagt med utelukkende gode tilbakemeldinger.

Skrev selvsagt også at jeg er aksjonær.

22 Likes

Bra å se at Softox har et et gratis “årsverk” (aksjonærer) som bidrar til at selskapet de har investert i skal få litt futt på sakene :slight_smile:
Satser på at de også fornøyd med at vi engasjerer oss og (forhåpentligvis står vi ikke i veien for planene som de holder på med). Som nevnt før så fortjener produktene å komme ut blant folk og da gjør det ikke noe at vi har egeninteresse av det.

6 Likes

Synes NRK har også en opplysningsplikt her for å hjelpe alle de som faktisk sliter med såre hender etter mye spriting. Hjelper veldig lite å opplyse om ett problem uten samtidlig å opplyse om at det finnes andre fullgode løsninger. Ett innslag i beste sendetid med eksempelvis Softox ville hjulpet mange av disse barna!

Ja er aksjonær men det er ikke det som er viktig, det er å hjelpe de som sliter og mange barn. (min mening). Veldig mange komentarer på NRK tråden om saken på face men få løsninger foruten fuktighetskremer.

1 Like

Vi bør alle være aktive på sosiale medier for å opplyse om at det finnes alkoholfrie desinfiseringsmidler å få kjøpt på nett og i enkelte butikker !

5 Likes

Jeg jobber som banksjef i Oslo, og har begynt å ta inn Softox sine produkter på vår filial. Her må både de ansatte og kundene bruke desinfeksjonen hyppig, og de står i sine originale beholdere. Her får vi flere spørsmål om middelet pga lukten, og er flinke til å informere om fordelene.

Jeg glemmer derimot å nevne at jeg har eierinteresser :stuck_out_tongue:

31 Likes

~Alle de forsøg, vi har lavet, viser, at behandlingen er ekstremt effektiv. Vi har testet det på grise, og de kunne godt tåle at inhalere produktet, og det var virkningsfuldt. Her i foråret har vi arbejdet på at få lov til at teste det på mennesker i fase 1. Det sker forhåbentlig inden sommerferien, siger professor i biofilm og kroniske infektioner Thomas Bjarnsholt, der har været med til at udvikle præparatet.

Syren, der inhaleres, baseres på partikler, der slår virus og bakterier ihjel.

Derved kan præparatet også bruges mod infektioner som lungebetændelse, influenza og tuberkulose, hvis det godkendes.

Testene i fase 1 begynder formentlig snart, og hvis de også giver effektive resultater, skal det undersøges på mennesker med corona.

-I efteråret efter en forhåbentlig positiv fase 1 har vi planlagt et studie på nydiagnosticerede coronapatienter, der vil undersøge, om behandlingen kan hjælpe med at holde dem væk fra hospitalet, fortæller Thomas Bjarnsholt.

[…]
Der er også meget, der stadig kan gå galt i forhold til det danske syre-præparat, da man endnu ikke er begyndt på fase 1. Men hvis produktet klarer sig igennem alle faserne, kan det komme ud til næste år.

-Håbet er, at vi kan begynde på rigtig behandling i 2022. Man kan så spørge sig selv, hvor meget corona der er tilbage i 2022, men der kan komme en masse varianter, som vi kan behandle. Derudover har vi også et middel mod den næste pandemi, siger Thomas Bjarnholt.

Snart vil fokus endres vekk fra vaksiner og over til piller og inhalasjon.

24 Likes