Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Stemmer dårlig med det som fremkommer i rapporten

“In Sweden, we have embarked on a journey to convince the regional authorities to add new
disinfection categories not based on alcohol when formulating their future tenders – starting with
Region Stockholm”

Send på mail ir@soft-ox.com.
Spør litt rundt dette.
Evt. Coopmed som kan være rett avd.

Det overlater jeg til noen som mener å ha hørt dette under presentasjon, jeg gikk diverre glipp av den.

Som Melhus sier ble nevnt under Q.

Da ble det vel nevnt en dato også ?

Det er nok denne som Softox tar sikte på å få en bit av når ny avtaleperiode trer i kraft fra 01.01.22: https://contracts.tendsign.com/Contract/Details/1575619

Antingen har du inte rätt att se denna avtalskatalog eller så har det gått för lång tid sedan du följde länken till katalogen. Försök igen.

Till TendSign

1 Like

Har du funnet noen tidsfrister for anbudet? Hadde vært supert med sånne langsiktige kontrakter selv om de ikke kommer med i regnskapet før neste år

Ikke funnet selve anbudet, kun dokumenter knyttet til det forrige anbudet (ikke rukket å gå i dybden).

Anbudet utløp 24.03:

Https://www.opic.com/org/region_stockholm_upphandlingar/desinfektions-och-hygienprodukter-sll730_fa6d48e02e99884bc109e5c82388fb7d/?sourceid=5a1e4483c8d0dadb43b41c23bb26001a6ab9cf98d8c3cff8ed7ecff3957cf872ef8ed3bfc3ed17ce8f2f470c58508527259b45447098430594c15cf6c2dfa2cc824026d544419d76686cedec515ac7b2

Region Stockholm bruker årlig ca 14 mill svenske kroner på desinfeksjon og hygieneprodukter (2018-tall)

Ser ut som desinfeksjonsdelen av anbudet har en verdi (over 3 år) på 26 mill svenske kroner:


https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:097488-2021:TEXT:EN:HTML

14 Likes

Anbudene for desinfeksjon har nok doblet seg minst ift 2018. Men så er vel alkoholfritt en mindre del nå i begynnelsen

Takk for at du google fram info og deler Aaleby. :+1:

2 Likes

Er ganske betryggende at Kristian almås som ikke lenger er i styret til softox fortsatt er den største aksjonæren, er det ikke?
Geir almås må vel ha en viss anelse om hvordan Swis-02 studien har gått da han presenterte Q1 rapporten og var mer fornøyd enn noen gang som han sa i starten av presentasjonen?
Jeg tror og håper dette blir et eventyr. (Disclamier, øl nr 3 er drukket)

4 Likes

Enig i det første, ikke enig i det andre. Slik jeg forsto det, var han fornøyd med fremgangen de har gjort når det gjelder studienes tidslinje og generelt fornøyd med hele organisasjonens execution den siste tiden. Blir spennende med dataslipp når den tid kommer🤞

Edit: …og helt enig i det siste!!:partying_face:

1 Like

9 Likes

Som flere har sakt tidligere var presentasjon fra selskapet veldig bra!
Mens vi venter på både det ene og det andre er det da godt at noen også er fornøyd med desinfeksjonen, noe jeg også er og bruker veldig mye av. Hadde alle aksjonærer kjøpt like mye som meg hadde vi fått opp salget betydelig :cowboy_hat_face:

Skjermbilde på 2021-05-01 13-09-47

Skjermbilde på 2021-05-01 13-11-57

2 Likes

Ble så provosert av at barn skal måtte lide av sprukne hender grunnet utstrakt bruk av antibac at jeg spontanskrev en mail til FHI. Bør jeg trykke på knappen send?

(førsteutkast)

"Hei,

Som småaksjonær i Softox er det en grad av egeninteresse bak denne henvendelsen, men intensjonen er det felles beste.

Det florerer med historier ala denne; Mange barn sliter med såre og sprukne hender – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio - hvor barn må lide som en del av dugnaden mot covid-19. Som oppegående medborger er det umulig å ikke bli provosert av vissheten om at det finnes et SVÆRT egnet produkt, som attpåtil er norskprodusert, men som av forståelige grunner blir neglisjert av skoler og barnehager; håndhygieneveilederen til FHI anbefaler kun alkoholbasert desinfeksjonsmiddel. Det skulle bare mangle at institusjoner som skoler og barnehager ikke følger FHI sine anbefalinger til punkt og prikke.

Man kan ha forståelse for at pandemien beslaglegger store ressurser for FHI og at det fremtvinger ressursprioriteringer. Likefullt; er det virkelig rett at små barn skal måtte slite med sprukne hender i det som for mange føles som en endeløs maraton? Bør ikke denne gruppen beskyttes så langt som det overhodet lar seg gjøre?

Som før nevnt så finnes det en løsning, som allerede har vært til salgs i apoteker og andre butikker i over ett år. safeDes produsert av norske Softox. Produktet er svært grundig testet iom at bestanddelene (hypoklorsyre og eddiksyre) også er inkludert i selskapets øvrige produkter som er under utvikling. Herunder sårrens og sårbehandling. Det er klinisk bevist non-toxic på åpne sår og like harmløst som saltvann. Ikke er det brannfarlig, ei heller farlig å svelge eller å få i øynene. I tillegg til at det tar knekken på norovirus, i motsetning til antibac.

Eneste hinderet på veien er noen formuleringer i håndhygieneveilederen, som på generelt grunnlag ikke anbefaler annet enn alkoholbasert desinfeksjonsmiddel. Og de som lider er barn i barnehage- og skolealder, som utvikler håndeksem og får store plager i form av sviende sår.

Det store paradokset i så måte er at det er åpnet opp en egen kategori for alkoholfri desinfeksjonsmiddel i det kommende HINAS-anbudet. For å beskytte de oppimot 50% av helsearbeiderne som sliter med hudproblemer grunnet hyppig bruk av antibac. Barn har ingen stemme som blir hørt på egenhånd. Er det virkelig rett at barn ikke skal ha den samme retten på egnede produkter som helsearbeidere?"

30 Likes

Send it💥

1 Like

Det er helt innafor. Godt initiativ vil jeg si. Saklig og godt skrevet! Tenker samtidig at det er greit at ikke “alle” aksjonærene skriver inn til dem. Da blir det fort oppfattet som spam og masete. Thumbs up!

2 Likes