Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Vilken tid snackar Geir ?
13 såg jag nu

61 patenter som beskytter.
Også patenter som skal gjøre det svært vanskelig for konkurrenter mht SIS inhalator.
Det må jo være ekstremt viktig poeng!

For meg de to viktigste nye tingene i rapporten. Liker også at de er ærlige mht risiko fremover. Mye byråkratiske hinder og potensiell tilbaketrekning. De tapte jo et par mill i fjor på dette kan vi lese i rapporten.

Ialt ca som forventet, også mht inntekter. Men tror folk må ta innover seg verdien av patenter og ikke minst bredden i beskyttelsen, som synes godt gjennomtenkt og ivaretatt.

7 Likes

Nå får vi jo bare håper de har en dialog med investorer og har kontroll på tilstrekkelig med deltagere i en emisjon. Hvis ikke synes jeg egentlig de er langt på overtid allerede. Jeg synes i utgangspunktet de kjører en for høy risikoprofil når det gjelder finansiering.
Jeg tror partnerskap er for tidlig enda, lån har jeg ingen tro på nå, så emisjon er det helt klart mest sannsynlige.
Er en felle man fort kan gå i det å vente og vente i håp om at man rekker å få på plass en god nyhet før man kjører emisjon. Det er risikabelt.

1 Like

Med tanke på at børsselskap i desse dagar får pengar slengt etter seg, kunne dei venta til dagen før konkurs, og fortsatt hente inn pengar tidsnok… Emisjon er ingenting å bekymre seg for.

2 Likes

Som jeg skulle sagt det selv. Forrige emi gikk som en lek. Jeg er sikker på at de omtrent kan sette beløp og kurs på emien til hva de vil og fortsatt få liksom 3x overtegning…

61 patenter sier ikke bare at man antagelig har en svært god beskyttelse men det sier noe også om at patentmyndighetene 61 ganger har konkludert med at søknaden representerer noe så unikt at patent innvilges.

8 Likes

Emosjon? Dette er livsveret til almås. Potensielt banebrytende mht antibiotika resistens. Potensielt en milepæl med så store ringvirkninger og muligheter både helsemessig og økonomisk, at det gir lite mening å regne med tall. Det blir bare fantasitall.

Mener noen her inne at Almås ikke har tenkt gjennom og har kontroll på det økonomiske? At han ikke har skjønt salgstall og covid for le gw siden?

Nei, her er det bare å lene seg tilbake og nyte prosessen. Ja, det kommer noen hindre, men nei det økonomiske bør ikke vekke noen som helst bekymring.

Tipper det blir som sist. De største kan få lov til å øke, kursen ligger i samme sjikt som emisjonskurs, slik at vi “små” kan sikre oss flere aksjer til røverpris om vi ønsker.

Tradere får leke eller svi, mens oss langsiktige får betalt om få år. Still heller spm. Hvordan er markedet generelt.? På topp eller på bunn? Skal renta opp eller ned?

Så er det bare å vente på idiot -kommentarene fra finanspresse… her er første :laughing:

3 Likes

Det har vel blitt uttalt noe i den retningen fra FFI, men har dette blitt skrevet før? “SoftOx Inhalation Solution (SIS) for the respiratory tract which will be both an infection prevention and infection removal product.”

7 Likes

Greit å ha troen men slikt blir faktisk litt naivt i mine øyne. Mange som har måttet se livsverket sitt gå konkurs så at det er folk sitt livsverk er ikke noe man ta som en garanti for at ting går bra.
Jeg tror ikke SoftOx går konkurs men jeg mener de kjører for høy risikoprofil på finansieringen.
Jeg tror også SoftOx kan bli bra på lang sikt (har aksjer). Men jeg mener denne kortsiktigheten på finansieringen ikke er positivt for selskapet og aksjekursen. Man får mye mer ro rundt selskapet og fokus på det de faktisk driver med når finansiering er på plass og ikke stadig er et tema. Og det kommer til å være et tema så lenge man kun har penger for en kort periode.

1 Like

SoftOX har ikke 61 innvilgede patenter, men 57 (?) patentsøknader (og dette er altså dersom man summerer alle nasjonale søknader). Noen av dem kommer til å bli avslått, noe som heller ikke er uvanlig.

Om man kun ser på USA, der de har flest patenter inne, så har de 17 patentsøknader, hvor foreløpig 3 av dem er godkjente.

SoftOx has filed 87 patents worldwide, where of 57 are granted addressing formulations, uses, methods of making and devices.

2 Likes

Tviler ikke på at du har rett - kommer ikke så klart fram fra Q2 rapporten der det står (side 3):

“SoftOx has filed 87 patents worldwide, where of 57 are granted addressing formulations,
uses, methods of making and devices.”

Dette kommer helt an på finansmarkedene sin likviditet og at det er god tilgang på kapital.

Kredittskvis er den store trusselen som kan knekke tidligfase selskaper.

Da har jeg tydeligvis feil, og 57 ER godkjente. Men poenget er at dette er de samme tre patentene i en drøss med land. Det er fortsatt et flertall av deres patentsøknader som fortsatt ikke er godkjente.

Ja, her kommer det altså en emisjon om ikke det ramler inn betydelige inntekter umiddelbart med EU-godkjenning og/eller fra andre kilder. Å spekulere om den kommer i morgen eller i desember kan bli litt slitsomt i lengden om det er alt man skal fokusere på i tråden.

Almås er tjoret fast til masten, og om man tror han roter til dette burde man ha solgt for lenge siden.

6 Likes

Enig at det er uryddig og misvisende å bruke det tallet - burde vel heller skrive at de har 3 patenter som er innvilget i 19 land?

@Aakam Hvis det er det som er tilfellet, da. Jeg vet ikke. Hvor kan man finne en liste over pending og granted patenter som SoftOx eier?

Edit: SoftOx Solutions 2021 - #2090 av nhy1024

1 Like

Er vel ingen som sier at man bare skal fokusere på emisjon men det er faktisk et ekstremt viktig tema det vil være veldig dumt å ikke diskutere.

Almås har troen og satser pengene sine på dette dette er det ingen tvil om. Men andre flinke folk har satset alt og tapt før. Så å snakke om Almås sin posisjon som en garanti for at alt går bra er bare tull slik jeg ser det.

Ja? Da er vi jo enige, da.

2 Likes

Javel?

Fra s7 i rapporten:

“The development of SIS has also given us a unique patent situation, where we have patented methods
for reducing infections by using the SoftOx technology in the lungs. In this way, the company has
managed to position itself where it is difficult for competitors to commercialize competing solutions”

Patenterte metoder, i flertall.

Kun på SIS.

skal dere fortsette å skrive misvisende?

2 Likes