Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Og det vet du?
Takker for kilde på den påstanden fra deg polygon om at det er de samme 3 patentene i en rekke land.

Så beklager jeg for å ha skrevet 61 framfor 57 innvilgede patenter.

Hadde jeg bare regnet på det, så hadde jeg også visst dette. Med tanke på når de kjørte emisjon sist gang, så venter de vel til november da? :stuck_out_tongue:

Fornøyd med å ha solgt halvparten på 54 i hvert fall, så får vi se hva jeg gjør nå. Tenker jeg bare venter med å øke til de har kjørt emisjon, eller kommet med en melding jeg tenker er tilstrekkelig god til at jeg ser på emisjonen som et ikke-tema. Er jo mye morsomt de kan melde - som også er grunnen til at jeg ikke helt klarer å selge alt :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nei, dette er interessant nytt - utover at det har blitt snakket om kommersialisering av produkter i flertall.

1 Like

Vi vet jo at det finnes en konkurrent på SIS. Blir spennende å se etter hvert om de kommer unna Softox sine patenter, Og hvis det er slik det står i rapporten i forhold til patent, vil jo SIS være enda mer verdt. Når man da summerer opp det vi vet om denne typen inhalasjonsløsning og hvor realistisk det virker at vi vil få et fungerende sluttprodukt, tenker jeg at SIS alene er verdt hele børsverdien til Softox nå.
På SIS kan Softox sammenlignes med mange andre biotec selskaper i utviklingsfase. Oppsiden på SIS er enorm.

8 Likes

Ikke uenig.

Det som gjør SoftOx relativt unikt i mine øyne er:

  1. valideringen (les: derisking) av teknologien - desinfeksjonen er ferdig dokumentert, og senest fikk man klinisk bekreftende resultater for SWIS
  2. overførbarheten til andre produkter/indikasjoner (desinfeksjon-sårskyll-biofilm-inhalasjon-dyrehelse)
  3. samarbeid med ledende forskningsmiljøer hvis uttalte mål er kommersialisering av flere produkter

Dette er tre momenter man vanskelig finner i andre selskaper, i samme fase(r) og med samme MCAP. Utfordringene videre består mer enn noe annet av utfordringer forbundet med kommersialisering og/eller å inngå gode partnerskap.

Jeg mener sikkerhetsprofilen og den dokumentert overlegne effekten til teknologien/produktene tilsier at man før eller siden vil nå markedene og oppnå god inntjening. Og jeg mener at prisingen av selskapet ikke tar høyde for dette i det hele tatt.

12 Likes

driftresultetet i andre biotek selskaper, samme fase, er mye dårligere en soft-ox, utviklingsløpene er betydelig lengre

3 Likes

Sikkerhetsprofilen og den dokumentert overlegne effekten til teknologien/produktene ser svært bra ut ja. Så er jo spørsmålet om de klarer å kommersialisere dette. De trenger da nødvendige godkjenninger og nå en tilstrekkelig del av markedet. Det er jo risk-faktoren i selskapet som jeg ser det.

1 Like

Du tror ikke at kommersialiseringsfasen hva angår SIS og SBE vil skje på betraktelig høyere kurs enn dagens? Ser ikke på det som en risk-faktor overhodet pdd. Ikke før den dagen hvor produktene er ferdig godkjent.

1 Like

Photocure fikk godkjenning for blålysbehandlingen sin for ørten år siden. De drev fortsatt i minus i 2020 (pluss i 2019, minus i 2018, 2017) og er vel kanskje i pluss i 2021. Kommersialisering er samme hva ikke noe jeg tar for gitt.

1 Like

Det er jo en vesentlig forskjell mellom kommersialisering av medical device + produkt, endring av rutiner og opplæring kontra det SoftOX selger/skal selge.

Forøvrig er Cysview/Hexvix et diagnoseverktøy, ikke behandling - noe som også gjenspeiler seg i prisen Pho får pr. undersøkelse.

3 Likes

Og de har ikke sett en lavere MCAP enn ~800mnok (høsten 2017). Og har de siste årene steget fra ~1,5 til godt over 3 mrd.

3 Likes

Ingen som bør ta noe som helst for gitt, men utfordringer tilknyttet kommersialisering blir først gjeldende når alt av godkjenninger er i boks. Derav hvorfor det er prematurt per i dag og ikke noe som vil kunne bremse kursen på en god stund (blir gjeldende for SWIS kanskje tidlig 2023).

Du tenker de må kjøre emisjoner for å holde seg flytende hele veien til 2023 du da eller? Jeg synes det høres noe rart ut og tenker at de har endel produkter de driver å kommersialiserer nå som forhåpentligvis drar inn nok penger til å finansiere den videre forskningen. Jo bedre de klarer det, jo mindre emisjoner og jo færre aksjer blir det. Å ha et vellykket kommersialisert produkt på markedet og så skal du komme med et “søsteprodukt” vil jo også påvirke prisingen av f.eks. SWIS vesentlig opp.

Overhodet ikke, men gulleggene er fortsatt et godt stykke opp og frem. De som virkelig kan løfte kursen om de kliniske resultatene er positive. SafeDes har allerede fått gjennomgå. Der kan man ha et berettiget håp om at det kun er oppside igjen, mer eller mindre. Hvor salget i 2022 kan bli av en art som gjør cash positive til en oppnåelig målsetning.

Hvordan tenker du at de skal unngå å kjøre emisjoner med 22MNOK i cash burn i kvartalet når det er et par år til SWIS?

SIS er nøkkelen. Positiv fase 1 og Softox vil aldri bli det samme igjen. Samtidig vil selskapet aldri ta SBE-2 helt på egenhånd. Her vil man måtte få inn en partner som bidrar. Mao; kostnadsnivået blir ikke nødvendigvis det samme i 2022.

1 Like

Søkte litt på Google Patents.

De ser definitivt ut til å ha søkt mange patenter (26 unike i US):
https://patents.google.com/?inventor=Geir+Hermod+Almås&country=US&num=100

Og flere som er innvilget (4 unike):
https://patents.google.com/?https://patents.google.com/?inventor=Geir+Hermod+Almås&country=US&status=GRANT&num=100

3 Likes

Så det du sier er at samme hvordan det går med desinfeksjonsbiten, så er det SIS som er avgjørende. Når forventer du første info om det studiet?

https://newsweb.oslobors.no/message/535192

“After an intensive research phase, we are very satisfied that the Danish Medicines Agency (DKMA) considers our documentation positively and has given a conditional approval to be able to start the study”, says Medical Director Glenn Gundersen. “The conditions that have been communicated are related to additional safety data and the company is already working on completing the data as requested. The data will be provided in due time and we believe that the study can be initiated during the autumn.

Varigheten på studien blir vel 1-2 måneder.

Edit:

Langt på vei enig med @Aaleby, med god safety og effektsignaler fra SIS fase-1, så blir det haraball.

3 Likes

Ingen kan vite hva EU-godkjenningen vil medføre av snarlige anbudsmuligheter og ditto salg. Forblir heller i overkant negativ om inntjeningen i det korte bildet enn å tro på julenissen, slik tilfellet var våren 2020. Blir heller ikke sjokkert om det kommer ytterligere emisjoner, som strengt tatt er det normale for utviklingsselskaper som Softox.