Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ingen som bør ta noe som helst for gitt, men utfordringer tilknyttet kommersialisering blir først gjeldende når alt av godkjenninger er i boks. Derav hvorfor det er prematurt per i dag og ikke noe som vil kunne bremse kursen på en god stund (blir gjeldende for SWIS kanskje tidlig 2023).

Du tenker de må kjøre emisjoner for å holde seg flytende hele veien til 2023 du da eller? Jeg synes det høres noe rart ut og tenker at de har endel produkter de driver å kommersialiserer nå som forhåpentligvis drar inn nok penger til å finansiere den videre forskningen. Jo bedre de klarer det, jo mindre emisjoner og jo færre aksjer blir det. Å ha et vellykket kommersialisert produkt på markedet og så skal du komme med et “søsteprodukt” vil jo også påvirke prisingen av f.eks. SWIS vesentlig opp.

Overhodet ikke, men gulleggene er fortsatt et godt stykke opp og frem. De som virkelig kan løfte kursen om de kliniske resultatene er positive. SafeDes har allerede fått gjennomgå. Der kan man ha et berettiget håp om at det kun er oppside igjen, mer eller mindre. Hvor salget i 2022 kan bli av en art som gjør cash positive til en oppnåelig målsetning.

Hvordan tenker du at de skal unngå å kjøre emisjoner med 22MNOK i cash burn i kvartalet når det er et par år til SWIS?

SIS er nøkkelen. Positiv fase 1 og Softox vil aldri bli det samme igjen. Samtidig vil selskapet aldri ta SBE-2 helt på egenhånd. Her vil man måtte få inn en partner som bidrar. Mao; kostnadsnivået blir ikke nødvendigvis det samme i 2022.

1 Like

Søkte litt på Google Patents.

De ser definitivt ut til å ha søkt mange patenter (26 unike i US):
https://patents.google.com/?inventor=Geir+Hermod+Almås&country=US&num=100

Og flere som er innvilget (4 unike):
https://patents.google.com/?https://patents.google.com/?inventor=Geir+Hermod+Almås&country=US&status=GRANT&num=100

3 Likes

Så det du sier er at samme hvordan det går med desinfeksjonsbiten, så er det SIS som er avgjørende. Når forventer du første info om det studiet?

https://newsweb.oslobors.no/message/535192

“After an intensive research phase, we are very satisfied that the Danish Medicines Agency (DKMA) considers our documentation positively and has given a conditional approval to be able to start the study”, says Medical Director Glenn Gundersen. “The conditions that have been communicated are related to additional safety data and the company is already working on completing the data as requested. The data will be provided in due time and we believe that the study can be initiated during the autumn.

Varigheten på studien blir vel 1-2 måneder.

Edit:

Langt på vei enig med @Aaleby, med god safety og effektsignaler fra SIS fase-1, så blir det haraball.

3 Likes

Ingen kan vite hva EU-godkjenningen vil medføre av snarlige anbudsmuligheter og ditto salg. Forblir heller i overkant negativ om inntjeningen i det korte bildet enn å tro på julenissen, slik tilfellet var våren 2020. Blir heller ikke sjokkert om det kommer ytterligere emisjoner, som strengt tatt er det normale for utviklingsselskaper som Softox.

Blir jo spennande å sjå om Almås kan dra ei kanin eller to ut av hatten på møtet no kl 13.

Ei melding om første innrullerte pasient i SBE-studien i Danmark hadde jo vore flott. Uansett så får me sikkert meir info om oppkjøpet i Ose Water og korleis dette er finansiert.

Skal vel godt gjerast å snakke ned kursen meir når me allereie før møtet er ned 8 % :wink:

Eg har trua på at desinfeksjon kan bli ein bidragsyter økonomisk etter kvart, spesielt om dei får nokre kundar med litt volum. I så måte er jo helsesektoren bra, men eg er også litt spent på om forsvaret kan bli ein storkunde her.

1 Like

Almås har da klart å snakke med kursen greit ned tidligere. Får håpe de presenterer på morsmålet sitt…

Da snakker vi mer enn 14 måneder tilbake i tid (famøse Q1-2020). Sist kvartalsrapport gikk vel kursen opp nærmere 10% etter webcast’en.

Eg har vel trua på at me skal litt opp etter møtet i dag, men fasit får me jo relativt snart.

Eg foretar meg uansett ingenting med dei aksjane eg har. Dei blir trygt og godt på min VPS til potensialet er utløyst.

3 Likes

Slå av mikrofon folkens

Slå av mikrofonen du som er sulten haha

1 Like

Best in class, vitenskapelig dokumentert.

Patentsituasjonen alene burde tilsi mye høyere prising.

Edit: CMO er tydelig på hvor radikalt bra SWIS Proof of Concept er:

At det er dokumentert bedre enn saltvann er “tro det eller ei, det er utrolig at vi nå har robust dokumentasjon på dette”.

15 Likes

Ose ass. Fantastisk billig!

2 Likes

3MNOK om 3 år, vel ja, det var billig :smiley:

3 Likes

“Fra negativt til pluss gjennom presentasjonen, det kan vi ta som et godt tegn”
Fantastisk kommentar :laughing:

Er presentasjonen gjort tilgjengelig?