Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Her må det vel snart skje noe, det møte var vel sist Fredag, eller er det lengre tilbake ?

Regner med det var det han siktet til med god dialog med miljødirektoratet.

3 Likes

Overordnet
En god, informativ og betryggende presentasjon. Almås fremstår solid og offensiv, samtidig som han er ærlig på både kapitalbehov og konsekvensene av offentlige utsettelser.

I tillegg fikk vi en del ny, svært positiv informasjon hverken TI eller markedet har tatt innover seg.

Viktigste take-away uno: Patent- og konkurrentsituasjon
Du store all verden, dette er informasjon som har gått under i alle fall min radar.

Selskapet smeller en fantastisk robust og omfattende patentbeskyttelse i bordet: 57 patenter, og 85 aktive søknader. @polygon har bedre greie på betydningen av patenter enn de fleste:

Hvorfor er dette så viktig? Fordi uten beskyttelse er ikke teknologi verdt noen ting.

I tillegg er dette så viktig fordi vi samtidig fikk vite mer om konkurrentsituasjonen. SoftOx er dét selskapet i verden som har best vitenskapelig dokumentasjon og ditto beskyttelse av teknologien.

HOCL-produkter og aktører har vært plaget av useriøsitet og problemer med produktene (urenheter, ustabilitet, manglende dokumentasjon). SoftOx sin teknologi er bedre dokumentert, den er first/best-in-class og har ingen av problemene som har vært- og er kjennetegn for konkurrentene.

Viktigste take-away dos: SWIS-dataene
Vi vet alle at SWIS-dataene er gode. Men hvor gode? I går snakket Gundersen (CMO) nettopp hvor gode de mener de er. Studierapporten ble 100 % ferdig denne uken, CMO var entusiastisk og slet til dels med å sette ord på hvor glade de er for resultatene:

Dataene er nesten for gode til å være sanne, men det er de
Vi har nå endelig bekreftende vitenskapelige og robuste data
Ja, SWIS er signifikant bedre enn saltvann, det er utrolig

Kort fortalt, så er SWIS ikke bare like trygt som sterilt saltvann. Det gir merverdi med kraftig antimikrobiell effekt, i tillegg til raskere sårheling. Dette er altså dataene og de nå skal benytte til å inngå partnerskap. Og CMO kunne knapt styre seg i sin begeistring.

Viktigste take-away tres: Validering og anerkjennelse fra tredjeparter
Samarbeidene med FFI, US Navy, MTEC og en rekke utdanningsinstitusjoner. Dette er også unikt i internasjonal sammenheng, og viser en grunnleggende anerkjennelse av teknologien og dokumentasjonen.

Viktigste take-away cuatro: Finansene
Selskapet trenger å hente penger. Om ikke det plutselig kommer substansielle avtaler med cash (EU / annet), partnerskap med cash, ytterligere forskningsstøtte eller what have you, så vil det gjennomføres en emisjon før nyttår. Om styret vil vurdere lån i stedet gjenstår å se. Mindre sannsynlig.

Oppsummert
Markedet sender aksjen i kjelleren pga. finansiell situasjon. Samtidig har det ikke tatt innover seg det ovenstående. SoftOx bestitter en beskyttet og dokumentert effektiv teknologi som faller midt inn i verdens trolig største helseutfordring: antibiotikaresistens.

Denne teknologien skal ingen steder. Og man har slik jeg ser det en til dels absurd rimelig anledning til å ta del i det som kommer til å erstatte fokuset på pandemien.

Edit:

SoftOx er den eneste aksjen hvor jeg gir lang F i kursen. Å se aksjonærer kappes om å selge billigst mulig har blitt vane, og det er tilsynelatende forsvinnende få som har et bevisst forhold til hva selskapet er- og ikke er.

Jeg er i mindretall, det er man på kursen. Selv om kursen er kjedelig, er caset desto mer spennende å følge. Og det neste halvåret blir det mest begivenhetsrike hittil.

Siden jeg kjøpte første gang høsten 2020, har jeg økt to ganger: på SWIS-data, og HINAS. Neste gang blir ved EU-godkjenning og/eller andre ytterligere validerende nyheter.

44 Likes

Dette er jo det store problemet når man kjører så kort horisont på finansiering. Markedet får fokus på den manglende finansieringen da “alle” venter på emisjonen som må komme snart. Selskapet vil ikke greie å få fult fokus på det de ønsker så lenge en emisjon er nært forestående.
Jeg mener det er helt feil av selskapet å la kassa tømmes så mye som de gjør før de fyller på. De vil aldri få arbeidsro og fokus på det de driver med når de holder på slik.

1 Like

Jeg er enig. Men slik er det, og det er resultat av uforutsette utsettelser og at styret tydeligvis ikke har vurdert senere tids nyheter som gode nok anledninger til å hente kapital. For de kortsiktige er spørsmålet nå om de tror det er mest å hente på å vente utenfor eller innenfor. Fasit har ingen.

Nå som brikkene faller på plass og en får kunder kunne en ikke lånt penger? Selskapet har ikke mye lån fra før slik jeg har skjønt det og ville vel vert en grei måte å finansiere driften på frem til pengane begynner å ruller inn etter hvert.
De er nå ting verkelig starter så vil tro Almås og ledelse jobben i kulissene nå😊

Kopiert fra Xi og vist nok fra Dnb.

6 Likes

Ser ut som om hen som har satt på etiketten har tatt seg en Blåtind…

3 Likes

Noen som vet når HINAS trer i kraft?

  1. oktober.
1 Like

Kuriositet av en påstand (sett meg lei av nedlatende, feilaktige og forutinntatte oppfatninger og holdninger om Softox blant trader-eliten på XI):

1 Like

Noen som vet om soft-ox greiene har blitt undersøkt brukt som tannkrem og munnskyllemiddel? Jeg tenker hvis FFI ser på bruk i lungene så går alt an - og det markedet er jo helt sinnsykt - tenk på alle som er redde for fluor.

Blir forsket på å benytte seg av teknologien til Softox relatert til munnhygiene på et universitet i Sverige.

Er det som er det geniale; Softox utvikler i stor grad en teknologiplattform først og fremst, hvor sikkerheten til hypoklorsyre og eddiksyre blir grundig dokumentert. Ut fra grunnplattformen vil man etterhvert kunne bivåne fødselen til en rekke nye produkter. Nettopp fordi den er non-toxic, med vidspektrede muligheter (omtrent bare fantasien som setter grenser).

5 Likes

Tenk den avansen man kan ta for en hollywood-frue tannkrem uten fluor da… kunne glatt tatt 200 kr for en liten tube. Jo mindre tube jo høyere pris kan man ta.

2 Likes

Fra oral hygiene til kosmetikk:). Det må være mulig å kanskje finne et bruksområde for Softox sin produktbase her etter hvert?

garantert et marked der også… og til behandling mot rekelukt både her og der :sweat_smile:

Screenshot 2021-09-09 5.24.14 PM
dette tilsier at de driver med et hudpleie produkt. Munnskyllevann og tannkrem etc er sikkert noe de tenker på også. mangen muligheter.

3 Likes

Var vel mer eller mindre første gang i går at de såvidt var inne på det brede mulighetsvinduet, selv om de også tidligere har nevnt at de velger å spisse satsingen i nåværende fase for å ikke favne for mye.

Kan vel ikke stemme det Henriksen påstår der? Ose og Softox gikk jo inn i en avtale i januar 2021? angående tapping, så tror Ose var kjent med Softox fra før :grinning:

Mye mulig at det var den opprinnelige kontakten tilbake i januar som oppstod delvis pga AS. Hvem vet.