Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Realistisk 2-3 år.

3 Likes

Bare tull og rot med dette selskapet… Emisjonen må vel settes godt nede på 30-tallet nå

Dessverre litt krise pga svekket tillit, behovet for penger via inntekter og nærliggende emisjon.
Håper støtten på 40 holder, så er det bare å vente.
Softox’er begynner å bli vant til litt stang ut, når det gjelder desinfeksjon produktene.

Tror det er nytteløst med så mange aksjonærer med lesevansker.

Betyr dette nå da at man ikke får kjøpe Antivir / SafeDes i butikker og nettbutikker?

Jepp og bra er det. Legg bort hele desinfeksjonsbiten og sats på de andre produktene. Hånddesinfeksjonen lukter dritt og kommer aldri bli en publikumsfavoritt. Hele satsningen er et rent pengesluk som oss aksjonærer må betale dyrt for.

SoftOx å innstille salg innen 3. oktober 2021, med mulighet for fortsatt bruk i en seksmåneders periode deretter.

Om ikke anken blir tatt til følge.
De har en ny og utbedret søknad inn til behandling, parallelt med anken av den gamle.

3 Likes

Takker, må få bestilt opp et lite lager før 3.10 da! :sunglasses:

Jeg tror desinfeksjonsbiten kan kaste pent av seg over tid. Jeg synes ikke safedes lukter noe verre enn andre produkter. Får langt mer illeluktende desinfeksjon på de lokale butikkene i hvertfall. Og mange steder vil jo gode egenskapene trumfe lukt uansett. Det at det er skånsomt mot hender, ikke er brennbart og tar Norovirus er jo noe som gjør at det bør utkonkurrere alkoholbasert mange steder.
Men det vi nok skal være mest glade for med den er at de tar kampen med å få godkjent innholdet gjennom desinfeksjonssatsningen. De andre produktene bygger jo på det samme innholdet og vil da ha mye av godkjennelsen på plass. Hadde vært veldig kjipt om man skulle kjempet et par år mot myndighetene først når sårproduktene var klare.

10 Likes

Softox ble tatt opp igjen i Aksjesladder.
ca. 52min ut i sendingen.

Var vel forrige uke Erlend Henriksen varmt anbefalte Softox, med vekt på god finansiering og lenge til emisjon? :rofl: Her får han 2 minutter på seg til å lese seg opp på børsmeldingen mens Svend Egil holder praten i gang. Presisjonsnivået på samme nivå som sist, men underholdningsnivået er som vanlig innfor.

2 Likes

Jobbet på en helseinstitusjon i helgen. En kar som var på antibacfylla og sjangla bortover med over 1.3 i promille. Skulle hatt litt Softox jau

3 Likes

De advarer heldigvis mot feil. Er alltid imponert over hvor mye han får med seg. Viktig å ta alt alle sier med en klype salt. Dobbeltsjekk før du investerer, mye som går gjennom jungeltelegrafen blir vridd.

«Feil» er jo bra disclaimer. Spesielt når han er trader og skifter mening oftere enn folk skifter undertøy. Husker da de drev og baisset om flere børsbøter og mente at brødrene Almås var uvenner og kom til å dumpe aksjene sine.
Skal gi aksjesladdermannen litt kred angående Softox siden det handler om å tjene penger i aksjemarkedet (hvertfall langsiktig), men han har fått rett av helt feil grunner til nå.

1 Like

Kjedelig å møte på slike humper på veien hele tiden. Nå må det være på tide at det begynner å gå litt mer på skinner for Softox også.
Jeg tror ikke Hinas er i fare på noe måte. Safedes var like lite godkjent som da de vant anbudet som det er nå. Jeg håper at Softox greier å trikse i land avtaler med både sykehus, flyselskap og finansaktør, hvor det blir kjøpt opp lager før 3 oktober.
“Konsekvensen av Miljødirektoratets vedtak er at biocidproduktene det er søkt godkjenning for ikke lenger skal gjøres
tilgjengelig på markedet 180 dager etter vedtaksdato, mens disponering og bruk av eksisterende lagre av slike biocidprodukter kan fortsette i inntil 365 dager jf. art 89 nr. 4.” (fra et eldre einnsyn dokument). Derfor burde det være mulig å ordne litt større lagre før 3 okt med avtale om fakturering frem i tid. Men jeg har ikke erfaring med slikt og vet ikke om det teknisk er mulig. Får innkjøperne inn et lager nå kan de bruke det et år frem i tid. Og da må jo ting være stell.

3 Likes

Typisk at makroen også surner. Helvete ta hele finans og krypto markedene. Oppturen får jeg ikke med meg, men nedturen får jeg alltid…

3 Likes

Dessverre er det jo ofte selskaper som ikke har finansieringen på stell som blir hardt straffet når makro surner. Jeg er fortsatt veldig negativ til måten ledelsen håndterer finansiering.
Nå får vi jo bare håpe på noen gode nyheter og at de da har investorer stående klare med kapital de sikler etter å investere i selskapet.

Logg av og ta en tur i skauen :slight_smile: Funker fint det :slight_smile:

3 Likes

Noen som har gjort et større dypdykk for å finne ut hva det er som gjør at Safedes ikke kan inngå i overgangsordningen: “– Biocidproduktet som nå er søkt godkjent i Norge, og er til behandling hos Miljødirektoratet, oppfyller ikke overgangsbestemmelsene i biocidforordningen.” Og derav årsaken til avslag.
Jeg skjønner ikke hvor problemet ligger. Softox har mye data på produktet sitt og aktiv klor fra hypoklorsyre er godkjent i EU fra 1 juli 2021 i produkttype 1 EUR-Lex - 32021R0365 - EN - EUR-Lex