Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Er ikke helt sikker men har forstått det slik at produktet som skal godkjennes ikke kan være i markedet først, altså hvis/når godkjenning etter nye forskriften må produktet ut av markedet for så å settes inn igjen. Det er vel den overgangen ut/inn her Softox ønsker å slippe?

Men ta det med ei klype salt kan ha misforstått…

1 Like

Hvis det er tilfelle må jeg jo si at det bare blir for dumt.

1 Like

Det er akkurat det er, for dumt. Produktet BLIR godkjent. Det er kun ett spørsmål om tid. Jeg tror vi har fått svar på mye innen relativt kort tid.

2 Likes

Det har vi trodd om EU godkjenningen siden Mai 2020 også. Se hvordan det har gått🤷‍♂️

2 Likes

Har egentlig liten tro på noe Eu godkjenning nå i år, blir positivt overrasket om den kommer. Sendte de mail her tidligere i sommer om de hadde en backup plan hvis det ikke gikk veien og de kunne kjøre en high level desinficant søknad til Us samtidlig, såkalt 510k søknad. Om det ble gjort vet jeg ikke men mailen ble sendt videre internt til de som har med søknader å gjøre.

De manglende testdataene skulle vel være klare i november. Så får vi jo bare se hvor lang tid det tar før svenskene får vurdert de. Jeg har en forventning om at kravene oppfylles denne gangen i det minste. Hadde vært fin julegave med godkjenning men skal nok holde hardt ja.

1 Like

Hvis de mangler ett A4 ark hvor de manglene resultatene står BØR det jo være kort prosess! Men ja, vi har jo sett at ting tar tid med disse papirpusherne.

Jeg aner ikke hva som kreves av gjennomgang av resultatene. Uansett høyst usikkert hvor lang tid det tar for hvis de har 3 måneders backlog på oppgaver og nye plasseres bakerst i køen vil det jo uansett ta 3 måneder før de ser på det. Men hvis de tar unna slike svar på mangler kjapt kan det jo også ta kort tid. Umulig å vite men som oftest tar jo ting mye mer tid enn man håper og tror dessverre.

Stemmer. Men det er på tide det går vår vei, ikke bare med Safedes men generelt sett. Håper på en liten strøm positive news frem mot nyttår. Har lastet opp deretter. :+1:

2 Likes

Hmmm…

“Har liten tro og blir veldig overrasket hvis de får Hinas. Har større tro på svenskene snur og får etterlengtet godkjennelse og Coopmed kan sette seg ned å sende inn anbud i hytt og pine her”

Etter siste Q steg ikke akkurat min optimisme, har noe mer lunken holdning kan man si enn å være sikker Eu kommer… har ikke solgt noe, sitter med mine 11k!

Lurer på hvordan de skal få kjørt en emisjon som de trenger snart på disse nivåene.
Investorer vil sikkert ha en god rabatt med tanke på utvikingen og risikoen som nå ligger i selskapet.

Hva er det å lure på? Softox har tidligere enkelt og raskt fått gjennomført emisjoner, og det med mye større usikkerhet rundt selskapet enn nå.

Gnage gnage gnage… for en gjeng…

https://newsweb.oslobors.no/message/542920

SoftOx Solutions AS har mottatt svar fra Klima- og miljødepartementet

Ikke veldig overraskende, så ikke noe særlig negativt heller. Får satse på at de snart lander dette, så det gir inntekter, ikke bare utgifter. Så de kan fokusere på sårbehandling. :slight_smile:

Snakk om å vise sin oppvask offentlig :roll_eyes:

Greit at de presterte å få med dette i meldingen.

Det er ingenting, så vidt jeg kan forstå, som skulle tilsi at oppdaterte / nye søknader ikke blir godkjent. Utover det er det noe Kafka-esque blitt over det hele.

Enig i at man kunne skånt seg fra å smelle til mot forvaltningen i så stor grad, på en annen side har dette blitt en farse for lenge siden, og det er veldig forståelig at selskapet er dypt frustrert. Og det er fair å gi uttrykk for.

2 Likes

De er transparente, bedre å si det selv enn at folk graver opp den infoen via offentlige registere.

6 Likes

Riktig, ble meldt allerede i mars ved avslaget at salget måtte slutte i oktober så nå har butikkene 6 måneder på å tømme lagrene frem til mars.

1 Like