Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Enig, og jeg synes det er greit at det presiseres at dette ikke har noen sammenheng med kvaliteten på og den kliniske dokumentasjonen av produktet.

Når er test data fra KEMI klar, november/desember?

Testdataene er det vel SINTEF står for å i følge tidligere meldinger er de forventet klare i november.

2 Likes

During the evaluation process, SoftOx submitted a series of test data, generated by the accredited third-party laboratory “Sintef”, in which it was confirmed that the concerned impurities does not impact adversely the SoftOx disinfectant products. In support of this, SoftOx has also undertaken additional tests to verify its initial conclusions presented to the competent authorities during the evaluation process. These confirmatory tests (including requested tests) are anticipated to be finalized in November 2021.

2 Likes

Innlegg på face-gruppen av en av de større investorene (sitter med ca 180k) aksjer:


Vanskelig å ikke være enig.

10 Likes

Worst case og realistisk utfall så går Softox glipp av inntekter for et kvartal, som har vært på maks 1,5 mill (inkludert 1 mill i tilskuddsordninger!) hvis jeg ikke husker helt feil.
Virker som en overreaksjon at børsverdien minsker med 130-140 mill +. Hvertfall hvis både EU og Norge vil bli godkjent samtidig rundt november/desember

5 Likes

Her har vi min kjepphest igjen da… lengre horisont på finansiering. Selskaper med veldig kort tid til de må hente penger blir fort straffet hardt for alt som er av negativ karakter.

3 Likes

Gjorde et lite forsøk på å forstå avslaget.
Dette er det jeg tror SoftOx har bygget sine antagelser på fra høringsnotatet:

Endringer forslått tatt inn i Biocidforskriften:

og (ikke relatert til SoftOx):

Når man sjekker Biocidforskriften:

Så har den en
image
og ser man på endringen så ser man følgende:

Så jeg lurer litt på om det er slik at de tilleggene Softox har basert seg på i høringsnotatet som ikke har blitt godkjent og tatt inn i forskriften og at det er derfor de har fått avslag?
Tabellen i vedlegg 2 ble jo ikke utvidet i henhold til forslaget.

Og så kan det jo hende at jeg er helt på bærtur selvsagt :laughing:

10 Likes

Noen som vet hva som skjedde på slutten her? Evt noen som er nervøse for å være ute av aksjen over helga? Var urovekkende stille i forumer og andre kanaler :sweat_smile:

1 Like

Lite volum, liten interesse. Ingenting å bry seg om…

Antar dette er høyaktuelt for Softox. Interessant for de mest ihugga aksjonærene, handler om støtte fra European Defence Found

bilde

8 Likes

Hans Petter Grette ser ut til å ha gått fra «Marketing and Sales Director» til «Senior Advisor»:
https://soft-ox.com/team-member/3hans-petter-grette/

2 Likes

Sitter og hører på den nå. Veldig interessant og relevant :+1:

1 Like

Lite eller ingen kjøp interesse.

Edit: feil tråd

Ikke en gang verdt å kommentere :slightly_smiling_face: Ps; du skal se at han er tilbake lenge før året er omme :wink:

Det spiller fint liten rolle hva hans private disposisjoner har resultert i. Aaleby har har vært en god bidragsyter på informasjonssiden både her og andre steder. De som har kjøpt på vedkommendes forhåpninger og mening må ta det på egen kappe.

8 Likes

100% enig.

Mine meninger har heller ikke omfattet emisjon i etterkant av avslag på salgstillatelse i en periode med få andre potente triggere på trappene. “Haussingen” omfatter det langsiktige bildet, som står fast. Børsen handler om å maksimere profitt. Da må man åpenbart være villig til å ta nødvendige grep når gulvet, på kort eller lengre sikt, viser tegn til å forvitre. I tilfellet Softox handler det, basert på rådende informasjon, utelukkende om kortsiktige disposisjoner.

Og sånn ellers; den famøse uttalelsen

Vil vel være naturlig av Miljødirektoratet prioritere søknaden i såpass grad at de vil komme med svar enten i morgen eller fredag på den siste søknaden på nye regler, nå som de har slått beina under Softox på det gamle regelverket…?

2 Likes

Kan kanskje tyde på at de fikk avslag på utsatt iverkesetting av stans av salg ? :pensive: