Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

:heart: byråkrater :heart:

1 Like

Faen ta Klima og miljødepartementet!!! Så jævlig forbanna surt at inkompetente byråkrater skal herse med Softox på denne måten. Hva faen feiler det dem? Hva skjer egentlig med Hinas nå?

Når de leverer etterspurt data for 6 mnd, så er det om ikke annet etter alle solemerker gitt at godkjenningen er i orden i Sverige (og dermed EU / Norge).

Mer interessant er jo en oppdatering på når dette inntreffer og hvordan avslaget fra departmentet påvirker / ikke påvirker HINAS.

Igjen, forferdelig frustrerende for selskapet og aksjonærene.

2 Likes

Kan vi konkludera med absolut 0 av intäkter då

Da var det som jeg tenkte igjen…

Inntektene vil åpenbart være lik 0 fra og med 4 oktober til godkjenning fra Sverige. Ikke at det utgjør betydelige summer.

Hade ju kunnat dra in 4-5kr om inte annat

Det er i utgangspunktet ikke noe stort problem at selskapet ikke får inntekter i ca 1 kvartal.

Men det er ett problem hvis dette får betydning for HINAS som skulle være grunnlaget for markedsføringsstrategien til selskapet, og det har betydning hvis det går utover muligheter som muligens åpnet seg opp for ekspansjon i utlandet.

Jeg var blant dem som var sikre på at selskapet var klare for ekspansjon mot Tyskland og nærliggende tyskspråklige områder og bare manglet EU godkjennelse når avslaget kom første gang. Det er selvsagt ikke sikkert, men byråkrater som tror at det er uvesentlig å være utestengt fra markedet i en periode forstår nok lite av det private næringsliv. Man kan ha tidsbegrensede åpninger som viser seg å være vanskelige å utnytte i ettertid. Det blir da vanskelig å spå om mulighetene fortsatt er der når godkjennelse (endelig) kommer på plass. Man må nesten vente på fornyet guiding.

Slik det ser ut nå ser jeg verdien i å vente med inngang til emisjon er kjørt, EU godkjennelse er gitt, og eventuelt se an neste kvartalsrapport og hvordan guiding ser ut der.

5 Likes

Jeg hater meg selv for å vært investert i Softox fra April 2020. Har tapt så jævlig mye penger på å vært inne her med mesteparten av pengene mine og er i grovt minus. Er ikke til å tro. Er så jævlig trist.

2 Likes

Skjønner godt. Been there, done that selv tildels. Men den blir nytteløs. Ingen kunne forutsett humpene i veien og fundamentalt har det meste gått på skinner. Uflaks X1000. Som det er vanskelig å ta lærdom av, utover å aldri ta noe for gitt.

3 Likes

Børsen kan være et knallhardt sted, og mange formuer er gått opp i røyk her.

Akkurat nå må du ta et aktivt valg på om du skal sitte videre og forhåpentligvis gå i pluss på sikt, ta tapet og investere i noe annet, eventuelt ta tapet og bruke pengene på horer og brunt brennevin.

4 Likes

Har helt klart vert flere skuffelser her men det er ikke produktene som er årsaken til dette. Så Softox kommer men eit tungvint byråkrati forsinker prosessene.

1 Like

Bingotek er veldig binært og det er derfor dumt å være investert i ett slikt selskap og lite annet. Da er sjansen for at det går feil uakseptabelt stor. Hvis man skal sitte tungt nå man være rask på labben hvis ting går feil vei, og selv da kan man få fall på 30-90% over natta.

2 Likes

Den er helt sant. Har selv vært vektet til 30% på det meste og selv det har føltes i overkant. Selv om det faktisk har fristet å gå all in i en kombinasjon av fomo og forfjamselse av lav prising. Heldigvis motstått fristelsen.

1 Like

Samme med frøken Almås i Softox, hun har også vært i BAHR. Ble litt overrasket når jeg oppdaget det tidligere her.

Det er jo ikke noe nytt det som fremkommer i meldingen, samtlige burde være klar over at salget må stoppe hvis ikke godkjenning. Mener da bestemt de har en «ny» søknad inne som ikke er behandlet enda, bare klagen som er behandlet frem til nå og ikke den nye søknaden? Eller tar jeg feil?

2 Likes

Du har vel ikke tapt særlig mye før du eventuelt selger, jeg tror ikke majoriteten av de som hopper rundt som duracellkaniner gjør det noe bedre.

1 Like

Veldig leit å høre. I den grad det er noen trøst, så har beksvarte situasjoner på børs blitt lysere på overraskende kort tid for veldig mange. Her må man ta et mest mulig veloverveid valg om å være investert eller ikke.

Om teknologien fungerer slik vi har gode grunner til å anta, så vil det på sikt bety forsvinnende lite om kursen var 20 eller 100 kroner i 2021.

Men det fordrer at man 1. har troen, og 2. orker å holde seg relativt nøytral til kursutvikling på kort- og mellomlang sikt. Hvis ikke, så er det ofte sunnere å redusere / ta tap, og deretter starte med blanke ark etter man har fått summet seg (og forhåpentligvis gjort noen nyttige refleksjoner).

Det er såpass mange spørsmål nå, at Almås bør holde en call og redegjøre for søknadsprosessene som foreligger og forventet fremdrift.

13 Likes

Og igjen da, folkens: ikke glem samarbeidsavtalene med det norske og amerikanske forsvaret, biofilmstudien, inhalasjonsstudien, SWIS og CE-merking + partner, dyrehelse og patentsituasjonen.

Det har vært en flott klinisk progresjon. Men, desinfeksjonsbiten har altså malt himmelen så tilsynelatende mørk over SoftOx. På dette ene området ble alt forkludret av svenskenes 180-grader.

Poenget er at selskapet har mange skudd på mål, og teknologien er dokumentert effektiv, trygg og viktigst, den er godt beskyttet.

Dette er ting det er viktig å tenke over før man eventuelt selger (eller kjøper) i affekt.

11 Likes

Når er ny svar frist for den svenske søknaden?