Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Hva om Kemi avslår SoftOx igjen ?

Topp 50 liste er så godt som uendret eller?

Dårlig for kursen, åpenbart.

Hva om noen ønsker å sikre seg den beskyttede teknologien? Eller hva om Forsvaret her hjemme eller over dammen ønsker å kommersialisere et eller flere produkter til eget og/eller NATO-bruk?

Man kan si mye om SoftOx, men her er nå en gang ledelsen bundet til masten og passet på å sette opsjonene sine på kurser 100+. Dét er ganske unikt.

Jeg har tilpasset eksponering gitt det voldsomme fokuset i aksjonærmassen på desinfeksjon, men merker også jeg blir matt på vegne av de som er tungt eksponert over klagesangen som mister blikket på det større bildet.

Ingenting har endret mitt syn på teknologien eller potensialet. Men på børs må man tilpasse seg sine medeiere (dessverre, i dette tilfellet).

I all hovedsak, ja.

14 Likes

Som forventet. Topp 50 gikk jo inn i selskapet basert på selskapets satsningsområder FØR corona - ikke sideprosjektet. Og på satsningsområdene ser det lyst ut. Fortsatt. Hvorfor skulle noen ville selge seg ut med tap eller liten fortjeneste når det fundamentale er på stell?

7 Likes

Dette er virkelig krise for Softox… Hva er det departementet ser her? Funker kanskje ikke teknologien så bra som selskapet hevder? Det ble vel i fjor “verifisert” av et eller annet tysk laboratorium, men den rapporten er vel senere fjernet… Nå kan emisjonen komme under 30… Eneste “positive” her er vel at selskapet ikke solgte noe av desinfeksjonsmiddelet uansett

Her burde Softox ha lyttet å laget en eventuell backupplan som jeg sendte å også sende søknad til US, vil si jeg blir utrolig skuffet om det ikke ble gjort….

Akkurat flyttet og kjøpt 50% av OSE.
Må kjøre en Emisjon snart pga kassa er tom.
Forsinkelser i Danmark.
Hinas kan gå tapt.
Ja, dette må være ille for selskapet.
Selv om siste melding var noe forventet, er dette veldig uheldig…

1 Like

Det kjøpet koster selskapet null niks før 2023, utover å måtte dekke løpende underskudd. Merkelig innlegg forøvrig. Det kan kanskje være ille for en del aksjonærer, men påvirker neppe selskapet i særlig grad. Ei heller er det grunn til å frykte at HINAS blir betydelig påvirket.

2 Likes

Hvilke andre prododukter har SoftOx i pipelinen som kan gi inntekter, og som man håper på markedstilgang på? Eller er det bare desinfeksjonen hele selskapet er bygget på? Og snakker vi konkurs snart?

??? Kanskje lurt å se på hjemmesiden deres, evt lese litt oppover i tråden :+1:t2:

2 Likes

Sår behandling mennesker og dyr.
Luftveisinfeksjoner.
Så er ikke desinfeksjon produktene enda avskrevet.

Leste meldingen. Tragiske greier. Føler med dere. Gleder meg aldri over andres tap. For vet hvor vondt det er. Håper de lykkes.

De har vel selv sagt tidligere at det er innen sårbehandling at de virkelig satser, og at desinfeksjonen var noe de kastet seg rundt og satset på da Covid brøt ut. Men burde det i så fall ikke komme noe på de områdene snart?

1 Like

I påvente av avgjørelse fra Sverige, må SoftOx derfor
midlertidig innstille salg av SoftOx hånddesinfeksjon.
Da kan de ikke sende ut produktene til sykehusene?
OSE water går med underskudd. Hva om det blir avslag i Sverige også ? Sitter SoftOx med enda en stor utgift post som de ikke trenger.
Maler sikkert fanden på veggen nå, men denne desinfeksjon biten er kun en utgift så langt…

Hvorfor skulle sykehusene bry seg nevneverdig om det kun er antibac tilgjengelig i x antall måneder? Gir null mening i å forvente avslag hos svenskene, utover å tro det verste just for the sake of it. Den bør være plankekjøring.

2 Likes

De følelsene du tydeligvis har nå er virkelig ikke gode å kjenne på. Er ikke rare “trøsten” jeg kan gi deg, men føler med deg! Prøv så langt det er mulig å ikke la det gå utover humøret og ha fokus på de virkelige verdiene i livet som er noe helt annet en det man kan kjøpe for penger.

Sitter selv med mange dårlige følelser angående Softox. Er pr dags dato nesten på topp 50, og sitter dermed med et gigantisk minus på flere 100 tusen på de aksjene jeg nå har i Softox, så det er ikke vanskelig å føle med deg…
Man tenker hva man burde ha gjort og man plager seg selv med mange tanker, men til ingen nytte dessverre, derfor er det bedre å ha fokuset så langt man kan klare på andre ting og andre verdier.

13 Likes

En relativt mager trøst må være at Softox tross alt ikke er et binært case som har gått galt. Ekstremt surt å sitte så kraftig i minus. Umulig å ikke tenke hva man burde/kunne gjort (spå i fremtiden…?), men viktigste er tross alt at mulighetene for å tjene gode penger på å investeringen fortsatt er tilstede. I høyeste grad.

4 Likes

Føler oppriktig med mange i denne aksjen.

Har sittet skjevt og feil i flere aksjer. For eksempel i Funcom og Ultimovacs. I begge har enden på visa blitt (veldig) positiv.

SoftOx har en beskyttet og spennende teknologi. En teknologi også akademiske og profesjonelle aktører utviser tro på.

Det er risiko og stor oppside. Og omvendt. Her håper jeg de som er tungt investert utfordrer seg selv og selskapet på å ivareta caset.

Om ett år blir det interessant å gjøre opp status.

10 Likes

Når kan vi forvente svar fra Sverige? Noen som vet?

Er også i minus men snitter meg ned når jeg har muligheten😊

1 Like