Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er vel kanskje realistisk å tenke at resultatene fra analysen av batchen blir oversendt svenskene tidlig november. Dernest avhenger alt av saksbehandlingstid. Hvor søknaden havner i bunken.

1 Like

I neste måned får vi resultatet.

Kudos for at du fortsatt er aktiv i fora Aaleby på en objektiv måte, selv om du for øyeblikket er ute av aksjen. Det tror jeg mange setter pris på :+1: (ble nesten redd for at jeg måtte gjøre min egen research heretter :wink:)

1 Like

Neste måned som i november:


https://newsweb.oslobors.no/message/529271

1 Like

Skulle bare mangle :+1:

4 Likes

Er det bare meg, eller er ikke dette bare resirkulering av news vi kjente for over en uke siden?

1 Like

Trodde faktisk at vi allerede hadde fått dette avslaget også😄. Nå skal vel traderene bruke muligheten til å kjøre ned kursen. Håper de ikke får kjøpt tilbake lengre nede. Har relativt bra med krutt klart.

2 Likes

Tipper at Softox har kjørt flere parallelle forsøk på å få omgjort vedtaket og at dette var siste mulighet. Effekten av to slike negative meldinger blir åpenbart en overreaksjon. Litt som å strø salt i såret på allerede slitne aksjonærer.

Ja. Det ble jo seigpining det der, så det var ikke helt heldig. Men vi ser jo at disse dokumentene kom ut på einnsyn, slik at det var nødvendig å melde dem. Så lå det også i alle meldingene at de fortsatt klagde og ventet svar, slik at vi var nok mange som håpte at det skulle reverseres, selv om det kanskje ikke var realistisk.

1 Like

Gutter og jenter, nå må vi ta en pust i bakken

Se for dere en bedrift som har disruptert verden som vi kjenner den. Endret måten soldater behandles og leges under strid. Økt livsstandarden til både mennesker og dyr med kroniske sår, samtidig som at kostnadene for slik behandling har blitt lavere. Endret hvordan infeksjoner i lungene kan kureres, og derav reddet mange liv.

Alt dette har skjedd, samtidig som at bedriften kan være en del av løsningen for en av de største utfordringene til menneskeheten going forward. Antibiotika-resistens.

Ser man på det kortsiktige bildet så er det klart at dette oppleves som et slag i magen, men vi må ikke glemme hva SoftOx egentlig holder på med. Litt humper i veien må man tåle, og tørr man å være langsiktig så er det lite caset som er forandret.

God helg når den tid kommer! :cowboy_hat_face:

17 Likes

Om ikke Softox hadde anket avslaget ville ikke denne meldingen komt heller om en ser ironisk på det😉

Kva skjer egentleg med SBE? Eg har fått tilbakemelding fra IR om at dei vil børsmelde når første pasient er innrullert men også her er det total tystnad. No er jo sjukepleiarane tilbake på jobb og Korona-restriksjonar borte vekk, men fortsatt ingen pasienter. Eg nektar å tru at det ikkje er ein og anna danske som slit med kroniske sår så kvifor drøyer dette sånn ut i tid?

Jeg har ogsåntro på SoftOx langsiktig. Har vært inne og ute - nå forblir jeg ute til emisjonen er satt - så går jeg gradvis inn over tid med en long pot. Spesielt sårbehandling av dyr tror jeg kan bli særs luktrativt.

Har også valgt å kaste korta i Soft Ox. Emisjon på trappene og komplett radio silence fra IR på alle spørsmål gjer at eg velger å sitte på utsida. Håpar selskapet lukkast på sikt for verden treng teknologien om den virker så godt som selskapet hevder.

Eg dukkar nok plutseleg opp igjen når ting går seg til. Lykke til for dei som velger å bli med vidare.

Klager på klagen. Håper de ikke børsmelder avist klage på klage. :rofl::rofl::rofl:

1 Like

Håper du solgte basert på egne vurdering og ikke lot deg vippe av pinnen av tullet som har blitt skrevet her de siste dagene

1 Like

Eg kjøper og selger basert på eigne vurderingar ja. Har trua på teknologien som selskapet har men er usikker på om dei har rette mannskapet til å få produkta ut i marknaden. Så langt har vel ikkje selskapet klart å levere på noko av det dei har sagt. Gode resultater har dei klart å få til, men alt av IR-arbeid, salg, søknadsprosessar og administrasjon har vore eit salig rot så langt. Selskapet må proffesjonaliserast i alle ledd og det kostar pengar, som Soft Ox begynner å få lite av. Eg blir nok aksjonær igjen etter kvart, men då må selskapet levere litt meir først.

IR kunne vært bedre, absolutt.

Utover dét er hele miseren og klagesangen her inne fundert i at svenske myndigheter ut av det blå etterspurte dokumentasjon som tar ytterligere 6 måneder å fremskaffe.

Dette er definisjonen på en selvmotsigelse. Selskapet har levert som bare det. Men, det har vært en masse krøll ifbm. offentlige utsettelser og fortolkning av nye/midlertidige/gamle regelverk på desinfeksjonsområdet.

5 Likes

Eg svarte kun Hardox på kva eg baserte mine vurderingar på. Om du er fornøgd med salget av hånddesinfeksjon eller kompetansen dei har rundt søknadsprosessar, så har me nok berre litt ulike forventningar.

Greit nok at ein ikkje har kunne selge produktet i EU pga svenskane, men marknaden i Norge har dei hatt tilgong til heilt til i dag, utan at selskapet kan vise til noko som helst. Ut fra min vurdering så er det faktisk ein prestasjon å selge så lite som dei har klart, spesielt når heile landet har mangedobla sitt forbruk av hånddesinfeksjon i samme periode.

Ønsker både deg, selskapet og øvrige aksjonærar alt godt.

2 Likes

Tror vi er mer enige enn du tror. Poenget er at all svartmaling er betinget desinfeksjon. Nå er tråden full av skuffede aksjonærer som realiserer / ikke realiserer tap. Det er forståelig at sentimentet er negativt, men det betyr ikke at det er viktig å nyansere situasjonen litt og minne om at caset er veldig mye mer enn denne hersens desinfeksjonen :slight_smile:

3 Likes