Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Har vært så utrolig mye støy fra desinfeksjonsdelen. Men det er bare små humper i veien. Sitter tungt og komfortabelt helt rolig, og har cash i bakhånd for å være med på en eventuell emisjon når den kommer. Og som sagt før, dette selskaper gjennomfører emisjoner særdeles enkelt raskt og effektivt.

1 Like

Nei, neste måned som i Oktober, det handler om Hemsedal…

Sløvt av meg :+1:

Vil ikke si det er så ødeleggende for salget, værste fall blir de kastet ut av Hinas. Ikke pga Hinas men av en konkurent som krever plassen. Tror derfor haster det virkelig med å få godkjenningen om salg på plass, kommer trolig ikke i dag som jeg trodde, mandag blir vel siste frist i så måte eller?

Gir ingen mening at noe slikt skal skje. HINAS lever garantert fint med at livet med kun antibac ruller og går noen måneder til. Ikke en gang sikkert at det finnes konkurrenter med et tilstrekkelig tilfredsstillende produkt.

tror nok at det kan være greit å innfinne seg i at en godkjenning først kommer sent i november som absolutt tidligst.

Er det i dag HINAS kontrakten egentlig trår i kraft?
De har vel frem til 3. oktober med å stanse salget. Så rent teoretisk så kan de selge en real batch til sykehusene i dag slik at de har til bruk frem til man har en godkjennelse?

Det er vel minst ett norsk selskap til som har levert inn, som ble bekreftet her inne tidligere. Mange konkurenter som har tatt over plassen til vinneren av offentlige anbud. Henger vel litt på om det er anført noen forbehold som de kan ta med i anbudsrunden, vært greit om Softox kunne sagt noe om dette i meldingen.

1 Like

Hadde fryktet dette vesentlig mer om Softox skulle levere hovedproduktet i et anbud og ikke kun et tilnærmet testprodukt, som man kan håpe at blir stadig hyppigere benyttet utover anbudsperioden.

2 Likes

Ett veldig viktig anbud uansett hvem det gjelder i denne kategorien. Å står det en konkurent på døra vil de hevde sin rett om de har noen, kan være greit å ha litt i bakhode selv om det ikke trenger å skje…

Hadde vel forbehold om at de hadde en overgangsordning i anbudet.

Har ingen anelse, synes vektleggingen på avslaget er lite gjennomtenkt og det er rom for tolkning den andre veien (hvis man ønsker det) og godkjennelse etter min mening!

Sjølv om eg no er ute av aksjen kan eg dele svaret eg fekk fra IR i dag - spørsmålet var om ikkje det var innrullert pasientar i SBE enda:

Takk for mail og gode spørsmål.

  • Det stemmer at første pasient ikke er innrullert i studien ennå. I første omgang var det streiken som var en utfordring, mens etter streiken har det dessverre vært få pasienter som passet inn i studien. Studie teamet er for øvrig optimistiske på at nye pasienter vil komme i ukene fremover.*

«Problema» rundt godkjenning av desinfeksjon har ikke noe med SBE prosjektet da det gjelder andre reguleringskrav her.

  • Ønsker deg en god helg når den tid kommer.*

God helg til alle her også. No loggar eg av.

10 Likes

Dagen ble ikke så aller verst allikevel. Fikk handlet 2k på 35,85.
Synest folk gir bort aksjene på dette nivået da vi er rett over der en var før Coronaen kom og mye har skjedd i selskapet siden det uten at noe er priset inn.
Så tenker inngang her kan bli en meget lukrativ affære om en ser litt fremover😊

12 Likes

[quote=“h3nk1, post:1779, topic:28249, full:true”]
For å få bort fokuset litt fra desinfeksjon og kjipt byråkrati, (var det virkelig noen som trodde at klagen til Klima- og miljødepartementet skulle forandre vedtaket?)
På kort sikt:

  • innrulling av første pasient SBE
  • Oppstart SIS
  • Resultater på dyrehelsestudiene
  • Endelig EU-godkjenning
  • Godkjenning av SWIS som Medical Device / CE-merking
  • Nyheter fra inneklimaprosjektet i Hemsedal
  • Evt. nyheter fra samarbeidet med FFI
  • støtte fra div fond og ordninger
    Noe mer?
6 Likes

Spennende tider framover…
Tror ikke mye skjer før i desember ang. resultatene fra SBE, SIS og svar fra Kemi.
Animal wound vært veldig stille.
Vil SoftOx måtte hente penger før desember?
Vil tro at SoftOx vil vente med en emisjonen før de har resultater og høyere kurs.
Blir spennende å se om kursen holder seg på dagens nivå, øke eller gradvis synke fram til vi har flere svar.

2 Likes

Ja, vil anta at Almås ønsker å drive opp kursen før emi. Har jo vært skrevet at KEMI skal svare ila Nov, så kanskje de drar strikket langt og kjører på kassakreditt til et svar kommer derifra samt første pasient på SBE…

Det er vel heller SoftOx som skal svare KEMI i løpet av november!
Når KEMI vil svare SoftOX er helt uklart men det er vel lov å håpe på et positivt svar før jul.

2 Likes

Safedes er ikke tilgjengelig på sykehus innkjøp enda.
Blir tilgjengelig tidligst januar 2022 om de finner en løsning med Hinas.

Forhåpentligvis vil denne utrolig kjedelige saken hvert fall gjøre sitt til at selskapet ikke overlater noe til tilfeldighetene overhodet i fremtidig kontakt med regulatoriske myndigheter. Ingen ting er så gale at det ikke er godt for noe, og Softox bør ha fått tilført mye dyrekjøpt lærdom gjennom denne seige prosessen.

3 Likes

Ekstra sikkerhetsdata på SIS begynner vel å nærme seg slutten nå. Hadde vært gull med litt drahjelp og finansiering fra FFI.

3 Likes