Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Er nok ikke alle som er like godt inne i prosessen og årsaken at barnehager for det meste holder seg håndsprit.
Kanskje prøve på nytt og vise til FHI-veilederen?

De trenger jo ikke anbefale Safedes, men slutte å anbefale alkohol. Eventuelt likestille (de godkjente) alkoholfrie med håndsprit

Skal skrive et siste svar der jeg blant annet peker spesifikt på den delen av veilederen som er i disfavør av safeDes. Handler absolutt ikke om å løfte frem safeDes, men om å fortelle et sannferdig bilde slik at skoler og barnehager kan gjøre et selvstendig valg basert på egne behov.

7 Likes

https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/trademarks/018287315

1 Like

Snu på flisa og gi skryt av at de ikke endrer veilederen og send med en god flaske Cognac eller Champagne…

Men vennlig hilsen

Antibac/Kiilto

(en som gjorde dette med egentlig håpløs sak i retten. Takket dommeren for godt samarbeid med motpartens hilsen, han vant saken) :slight_smile:

Jeg forsvarer ikke byråkratiet, men jeg kjenner det godt og har jobbet i det de siste 4 årene. Vedkommende kan ikke uttale seg annerledes, hen må snakke ut fra hva gjeldende veileder sier (uavhengig av om den er aldri så utdatert).

Vi vil nå ingen vei med henvendelser til offentlige instanser. Selv Almås sa at selskapet ikke lenger brukte energi på det.

Regelen i staten er at ting tar tid (TTT), og deretter tar det dobbelt så lang tid. Noe som blir litt ekstra påfallende når man står i en pandemisituasjon. Her burde det blitt gjort et skippertak for å oppdatere både veiledere og standarder ut fra ny viten. Se bare hvordan andre institusjoner har satt til side historiske presedenser / lovverk over natten på øvrige områder.

Men, slik er det ikke for legemidler. Legemiddelutvikling mv. er fundamentert (av gode grunner) på at TTT for å sikre alle baser før noe slippes «løs» i befolkningen. Så man får dobbel TTT i møte med både byråkrati og slik legemiddelutvikling faktisk foregår.

Derfor er mitt fokus på selskapets data, produktenes rasjonale og forskernes uttalelser. Jeg tror man vinner til slutt.

Edit:

Samtidig er jeg helt åpen for at medieoppmerksomhet på det ovenstående og (det norske) selskapets produkter ville vært positivt. Jo flere øyne på caset jo bedre.

3 Likes

Hvis man ikke når frem til offisielle instanser kan veien å gå være via interesseorganisasjon som Norges astma- og allergi-forbundet (Naaf) og Psoriasis- og eksemforbundet (PEF)

Slik organisasjoner informere ut til pasientgruppen og driver lobbyvirksomhet mot offisielle instanser.
Softox har et produkt perfekt for deres pasientgruppe og det bør derfor være i deres interesse å løfte frem produktet.

8 Likes

Dette er også en god tanke, rent PR/kommunikasjonsmessig. Jeg tror selskapet er på dette sporet allerede: skape allianser med dem som vil ha nytte av produktene.

Disclaimer: har også jobbet med PR på vegne av legemiddelselskaper. Et interessant case var samarbeid med MS-forundet når det gjaldt innføring / godkjennelse av et produkt som var fundamentert på virkestoffene i cannabis som lindret både spasmer og smerter (Sativex).

Det var sjelsettende å snakke med de som var rammet og den frustrasjonen / lidelsen de måtte utstå som følge av trege regulatoriske mekanismer.

3 Likes

Ja enig. Jobber også innen byråkratiet.

Jeg får sterkt inntrykk av at dette er e-postsvar, altså ikke arkivert, siden den inneholder personlige opplysninger, og ikke nødvendigvis er en “søknad” (for bruk av et bedre ord) om å vurdere andre produkt enn håndsprit og såpe. Det er kanskje lurt å ta det gjennom interesseorganisasjoner som @bizzibie skriver, og å sende en mer formell henvendelse.

Uansett ganske kjedelig svar ja… Blir litt provosert av at hun bare svarer og ikke engang har tenkt å ta saken videre, etter en ganske direkte forespørsel.

3 Likes

At vedkommende bruker slang som “håndsprit” er vel det som trigger mest herregud liksom :laughing:

Vi trenger løsninger som SIS

Hadde fått godkjent fase 1 på mennesker (SIS)? Eller mangler de det fortsatt, er det noe som de vil melde? Noen som så webcasten? Ble det antydet at det ville komme analyse fra sparbanken i nærmeste framtid? Noen som vet når hinas anbudet avgjøres?

Tatt fra hukommelsen er oppstart fase 1 før sommeren (venter på godkjenning fra NVK), Resultater SWIS i juni, HINAS uke 27, Sparebank1 analyse ukjent (men de jobber med den).

2 Likes

Håper Sp1 analysen venter med analyse til aksjen har fått effekt av andre nyheter (Swis-resultat, vinner HINAS-anbud, Sis- fast track oppstart)

Blir bare synsing i den analysen hvis ikke

Her er jeg uenig. Når en bruker her inne leverer en tilnærmet fullverdig analyse, så kan SB1 gjøre det samme. Det er ikke verre enn å oppdatere LOA og/eller andre tall etter hvert som nye datapunkter faller på plass (slik man må gjøre uansett). Aksjen trenger volum og mer innsikt fra markedet fra og med i dag, ikke fra og med X hendelse i fremtiden.

5 Likes

Synsing blir det uansett. Er tross alt et utviklingsselskap. De får heller oppdatere kursmål når resultater tikker inn. Ser flere som vil at de skal vente til resultater kommer. Hvor lenge skal vi vente da? Er det best å vente til SIS fase 3?

3 Likes

Ikke uvanlig med en analyse for så å komme med en oppfølgings analyse, blir spennende å se hva de velger

Jada misforstå meg rett, aksjen trenger volum og nye investorer fra og med NU… men jeg tror vi får mer ut av analysen kursmessig hvis den kommer på riktig tidspunkt/rekkefølge og når det finnes litt mer kjøtt på benet slik at større investorer kan begynne å komme inn på høyere nivå enn nå.
Et kursmål i intervallet 150-180kr er mer “realistisk” hvis aksjekursen er på 90kr, og jeg har inntrykk av at blue-sky analyser har fått litt kritikk i det siste…

Jeg tror gode swis-resultat og oppstart SIS er såpass potente nyheter det bør være mer enn nok til å komme seg ut av dumpa vi er i nå på 50kr.

1 Like

Jeg mener vi har mer enn nok kjøtt på beinet allerede i dag, men det er selvfølgelig helt greit at man ser litt ulikt på det.

Ja, det er jo derfor vi har investert her men det handler kanskje litt om risiko og for et meglerhus å presentere et attraktivt selskap som har stor oppside men med mindre risiko enn andre biotekselskap.
Med fordelaktig utfall av SWIS og SIS-oppstart så er Softox en helt annen risiko og har enorm oppside selv om analysen kommer hvis aksjekursen står i 100kr.

3 Likes

Enig så absolutt! Er ikke mye blest rundt denne aksjen, men undres allikevel hvorfor det i “lang” tid nå har blitt omsatt aksjer for 50 lappen nå da vi går inn i kanskje den mest spennende tiden på lenge? (min mening). Og hvorfor selger så pass “mange” nå? Har folk gitt opp? Det er mye jeg ikke skjønner…

Er nå så overlastet at dette blir uhyre spennende for min del. Ikke i den forstand at jeg kjøper for lånte penger, for det mener jeg er galskap, overlever gjør jeg også om det går galt, men går det som jeg håper blir det særdeles hyggelig. Aldri vært så tungt investert i noe selskap noen gang før som i dette selskapet på alle de år jeg har holdt på med aksjer.
(PS: dette er ingen kjøpsanbefaling da enhver må finne sin risikoprofil)

6 Likes