Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Vil nok oppdatere underveis og.

Ny melding neste uke ? Og resultater fra Hemsedal like rundt hjĂžrnet :wink:

Ikke mye aksjer til slags oppover sÄ den som selger vil mÄtte betale mer for Ä komme seg inn igjen.
SĂ„ vi stĂ„r forran en fin oppgang og benytt muligheten nĂ„ til Ă„ handle 10kr for krona😊

4 Likes

Om FA kommer med en artikkel om SIS start, men kaller fortsatt Softox for et desinfeksjonsselskap skal de fÄ seg en pÄ tygga :grinning:

4 Likes
5 Likes

Desinfeksjon av lunger = desinfeksjonsselskap :grinning:

Jeg er selv litt skeptisk at de velger Ä prioriter SIS nÄ kontra bruke ressurser pÄ alt det andre. Jeg tolker SIS som det mest usikre her. Dersom resultatene fra SIS er negative vil de ha brukt mye penger unÞdvendig. Penger de enklere kunne avsett senere, nÄr det ikke er sÄ tight.

Kunne ikke vĂŠrt mer uenig.

1 Like

Hvis SIS blir en suksess, er det bare Ä ta frem den store gangetabellen og kose seg med tallene. Pengene vil sitte lÞst hos mange institusjonelle hvis SIS kommer lykkes med fase 2 med gode resultater. Alle vil ha en bit av denne kaken da og det er da hvermansen vil fÞrst fÄ opp Þynene. Da er kursen trolig over 300 kr minst.

3 Likes

Tanken om Ă„ fokusere begrensede ressurser er jeg forsĂ„vidt med pĂ„ men dette er en relativt liten studie som er ekstremt viktig Ă„ fĂ„ svar pĂ„ med tanke pĂ„ veien videre for SIS-sporet. Greier de Ă„ vise at dette trygt kan benyttes “invortes” viser det ogsĂ„ et ekstremt hĂžyt potensiale som kan lette arbeidet med Ă„ sikre finansiering veldig. SĂ„ akkurat denne studien mener jeg det er helt riktig Ă„ gjennomfĂžre.

6 Likes

Her bĂžr vi holde oss til Mcap da antall aksjer er ukjent.

La meg snu litt pÄ synspunktet mitt - hvorfor bÞr det brukes penger pÄ SIS nÄ? Istedenfor Ä sikre at SWIS / SBE (som er mye lengre i lÞpet) blir kommersialisert sÄ raskt som mulig. Vil ikke det gi kortere vei til positiv cash flow og mindre kursturbulens hvis SIS feiler?

Hvis SIS gÄr at skogen sÄ tror jeg mange aksjonÊrer kan bli ruinert, spesielt om inntekten fortsatt er usikker.

Blir tett med meldinger fremover, her fÄr vi resultat neste uke : Er vi forberedt pÄ neste pandemi? - Norsk Kommunalteknisk Forening

4 Likes

SIS kan vÊre verd mange mange milliardar for selskapet. En av verdene ledene professoren innenfor mikrobiologi er med pÄ laget her og han har trua. Var han som kom med ideen om inhalatoren. SÄ da stÞtter jeg meg pÄ fagmiljÞet og tror dette blir enormt stort.

5 Likes
  1. Burde ikke vĂŠre veldig hĂžy kostnad.
  2. ForsÞk pÄ minigris med positivt resultat gir relativt hÞy sannsynlighet for at resultatet er positivt.
  3. Kort tid til svaret foreligger.
  4. Potensialet ved teknologien/patentene Ăžker betraktelig ved positivt resultat.
  5. Å hente inn penger til videre arbeid med alle omrĂ„der forenkles nok betydelig ved positivt resultat.
7 Likes

SIS gÄr ikke pÄ bekostning av SBE og SWIS.

-SWIS er ferdig og det jobbes med CE-merking og partnere.
-SBE holder pÄ med rekruttering.

2 Likes

Endelig. Takk for fornuftig argumentasjon istedenfor latterliggjÞring. Jeg er inne med en stor post, og tenker Ä holde lenge, mest pga sÄrbehandlingsdelen.

Jeg er nok uenig i hvor sannsynlig det er at SIS fase1 vellykkes. Det fins alltid faktorer man ikke har forutsett eller griser kan kommunisere om. SIS var jo et ekstrapÄfunn, sÄ jeg ser kun pÄ det som en meget hyggelig bonus om det gÄr bra. Jeg har egentlig fÄtt bekreftet det jeg Þnsker her, og det er at konsensus blant aksjonÊrene er at SIS er rimelig bankers. Da mener jeg det ville vÊrt risikoreduserende, bÄde for selskapet og aksjonÊrene Ä vente med SIS.

4 Likes

ForsÞk pÄ minigris har en generell overfÞringsverdi til mennesker pÄ 80%. Hvorfor skal det vÊre stÞrre risiko relatert til SIS enn tilknyttet SBE?

Softox har FFI pÄ laget, som er ekstremt interessert i teknologien. Det alene bÞr veie tungt. Alternativt hadde mye av forskningssamarbeidet falt i fisk.

ForÞvrig er Bjarnsholt en fagperson vel verdt Ä lytte til. I sÊr pÄ akkurat dette feltet, som er midt i smÞrÞyet av hans ekspertise.

3 Likes

Er alltid risiko for at resultater ikke blir som man hÄper. Men her mÄ man vurdere risk opp mot potensiell reward og jeg synes den er positiv. Litt buzz rundt selskapet mens man venter pÄ godkjenning av desinfeksjonsbiten tror jeg ogsÄ er positivt.

2 Likes

Fordi SWIS-02 studien og sertifisering av hÄnddesinfeksjonen validerer at teknologien fungerer godt pÄ hud og sÄr.

Det eneste vi har Ä gÄ pÄ for SIS er labtester og dyreforsÞk slik jeg forstÄr det?
Lurer pÄ om noen hos selskapet har forsÞkt SIS pÄ seg selv?

Var innom en tur og det var noe de blandet i kaffen pĂ„ 9 pausen😉

2 Likes