Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Heldig de som har en del krutt for å laste på disse nivåene, med alt som har skjedd og som skal skje fremover. Det er selvfølgelig en risiko i alt, men i mitt hode kan jeg bare ikke forstå hva som kan gå helt på ræva nå. Husker også fra presentasjonen at Almås sa at ved samarbeidet med FFI så ville de ha muligheter til å søke midler fra kilder dem ellers ikke ville ha mulighet til. Er jo så mange kvalitetssamarbeidspartnere dem har, og så mange uttalelser som for min del er veldig betryggende. Har kjøpt på mange nivåer, da jeg hele tiden har syntes det har vært billig. Nå er det snart bare lommerusk igjen. Får håpe jeg skal arve en eller annen ukjent onkel i Amerika snart .

4 Likes

For å øke seriøsiteten burde SoftOx søke om opptak på børsens hovedliste da Euronext Growth (tidligere Mercur) av mange ikke blir sett på som helt stueren og bestående av mange “jalla-selskaper”.
Dessuten ville man da med stor fordel kunne kjøpe aksjen på sin ASK som nå er blitt den foretrukne kontoen for privatpersoner.

Men det aller beste hadde vært notering på København-børsen hvor helseaksjer har en helt annen status og verdi enn her på Oslo Børs.

2 Likes

Bare å glemme tanken først som sist. Almås ville druknet i formueskatt. Tror heller ikke at jallastempelet bare ville magisk forsvunnet. Kahoot klarte å vokse til en mcap pålydende mer enn 50 milliarder på Merkur. Alt handler om å levere varene, klare å bygge en salgbar story. Og det kommer når SWIS, SBE og SIS blir aktualisert i vesentlig større grad fremover. Skader selvsagt heller ikke om fartsdumpene slutter med å sprette opp som troll i eske (jmf EU-godkjenningen og HINAS).

4 Likes

Aaleby; Du har sikkert rett, men tenkte ikke så mye på Almås, og andre som sitter i store formueskatteposisjoner når jeg skrev innlegget.
Det er riktig at selskaper som Kahoot og Vaccibody har vokst til en betydelig mcap på Merkur, men jeg tror at store profilerte investorer her i stor grad har medvirket til den store markedsverdien de har oppnådd. Dette mangler SoftOX etter det jeg kan se.

Jeg er relativt ny som investor i SoftOx og må innrømme at jeg er noe usikker på Almås sin seriøsitet og omdømme i finansmarkedet.
Jeg kjenner lite til hans historikk, men har dannet meg et bilde av at han er en utålmodig og handlekraftig person, men at det kan gå litt for fort i svingene og kanskje noen ganger gå på bekostning av det formelle.

Er det noen med bedre kjennskap til finansmannen Almås som kan kommentere?

1 Like

Har ikke peiling på omdømmet til Almås sitt omdømme i finansverden, men at han er relativt klar for at ting skal skje kjapt er det vel liten tvil om. Har jo vært noen berømmelige børsmeldinger :upside_down_face:. Uansett, det virker jo nå som han har roa reka litt (Aaleby har også påpekt dette mange ganger). Dette er selvfølgelig min subjektive oppfatning; Men, på den siste presentasjonen, så virket det på meg at han måtte beherske seg selv for ikke å bulle for mye. Tror selvtilliten der er på øverste hylle når det gjelder produktene. Er bare det at det må bevises gjennom de kliniske testene først, før han kan danse mens han holder fremtidige presentasjoner. Og, når dem kan uttale at BP vil eventuelt ta mesteparten på SIS…da er det noen som har prata sammen for å si det mildt :wink:

3 Likes

Kan ikke kommentere på fortiden, men Almås og familien har gått 100 % inn i denne geskjeften. Og bekreftet, sågar økt egen innsats underveis. Dét er en sjeldenhet på børs. IR og denslags har vært skrall og bidratt (tidvis) til å ivareta et jallastempel teknologien og produktene ikke fortjener.

Så da ender man opp med å vurdere om den brokete veien hittil gjør R/R ekstra attraktiv, eller ikke. Jeg mener jo førstnevnte. Og jeg tar ofte feil.

Men, akkurat dette veddemålet sover jeg godt med. Fordi man har verdens ledende ressurs på sår/biofilm som arkitekt, en dokumentert iterasjon av teknologien allerede på markedet (desinfeksjon), samt bekreftet stor interesse og tilsvarende positive uttalelser fra partnere (FFI / US NAVY) som ikke akkurat har for vane å hause noe som helst.

12 Likes

Man får veie dagens verdsettelse og potensialet opp mot finansieringsbehov og selskapets noe manglende evne til å levere på guiding (i hovedsak pga pandemi og byråkrati).

Klarer de å levere framover så blir det nok bra. Om man vil avvente til de har klart å levere, eller være investert å satse på at de klarer å levere, er jo en avveining alle får ta på egenhånd.

3 Likes

Snippet ut av Shareville, og som kanskje gir et bilde på hva deler av markedet(de utenfor menigheten) tenker om selskapet. Det henger igjen mye skepsis som trenger overbevisning før vi får en reprising, vi får bare løfte blikket fremover :slight_smile:

Nei, virker ikke som at alle er like overbeviste om at SoftOx har alle løsningene :wink:!

Hva med vask av hender med såpe som barn må gjøre flere ganger til dagen? Såpe er fettløselig som alle vet, og funker derfor bra mot også virus.
Og det kan gi tørr hud ved hyppig bruk.
Kan det være vel så stor grunn til tørre hender som håndsprit?

Synes det blir krampeaktig med slike eposter.

Å vaske hender “flere ganger til dagen” går vel inn under ordinær hygiene for de aller fleste barn.
Men midt i en pandemi er det unødvendig at skoler og barnehager ikke skal få tilgang til mere egnede produkter enn spritbaserte som har masse negative HMS-aspekter med seg

1 Like

Handler om å begrense den negative påvirkningen i størst mulig grad og i så måte ville safeDes ha vært et svært nyttig bidrag kontra håndsprit. Såpe og vann er en nødvendighet, antibac er det ikke. Som er hele poenget.

Lever ellers fint med at det oppleves som krampaktig for noen. Anser det som bedre å agere enn å forbli provosert uten å gjøre annet enn å klage blant likesinnede på et forum. Hvorvidt en mail kan påvirke skal stå usagt, men da har man hvert fall prøvd.

6 Likes

Greit nok. Har selv to barn på skole og et i barnehage, og opplever ikke dette som et problem.

Men for all del. All hell og lykke til SoftOx!

Når gode SWIS-resultater forhåpentligvis blir annonsert snart, vil de sikkert starte arbeidet å finne annen finansiering sammen med FFI.

På presentasjonen sa Almås at de også så på SWIS på andre bruksområder som f.eks fotsopp. Var det flere ting han nevnte i den sammenhengen?

1 Like

Aksjen ligger rett over1 year low, etter følgende utvikling for selskapet siste 12 måneder:

Bra:

  • Raskt på markedet med desinfeksjon etter pivot som følge av pandemien
  • SWIS med progresjon fra pilot til pivotal - avlesning Q2 21
  • Full regulatorisk aksept for SBE med oppstart forventet Q2 21
  • Full regulatorisk aksept for SIS + fast-track og forventet oppstart Q2 21
  • Samarbeids- og utviklingsavtale med US Defence
  • Samarbeids- og utviklingsavtale med FFI
  • Ledelsen + ansatte har økt egen, allerede svært store eksponering gjennom kjøp og emisjon
  • En av verdens fremste autoriteter innen sår/biofilm uttaler seg ekstremt selvsikkert og positivt - samme mann står bak teknologien og tok den fra konsept til klinikk

Dårlig:

  • Utsettelse for HINAS-anbudet på ~12 måneder - avgjørelse bekreftet sommer 21
  • Utsettelse av EU godkjenning på (maks) 6 måneder
  • Rotete IR ifbm. pandemien / forventninger om å komme i gang raskere med salg
  • Medium-minus i karakter på øvrig IR - bedring etter hvert

Kort oppsummert: fantastisk klinisk progresjon har havnet i skyggen av utsettelser av inntekter og tidvis svak IR. Med gode data fra SWIS får man bekreftet overførbarhet av teknologien (her: fra Desinfeksjon til SWIS). Da må man langt på vei kunne anta det samme for SWIS → SBE → SIS.

Da er caset et helt annet. Skal bli interessant å se hvordan markedet tar det innover seg. Eneste man kan si med sikkerhet er at det vil smelle noe voldsomt hvis og når det først smeller.

22 Likes

Fryktelig svak artikkel hva Softox angår, i kjent stil:


10 Likes

Meny sletten​:rocket::steam_locomotive:

5 Likes

Vet ikke om jeg burde poste dette i børsens åpningstid, men: Jacobs Majorstua :slight_smile:

3 Likes

Ganske så opplagt hvorfor retail ikke kommer til å bli et stort marked på overskuelig fremtid; finnes ikke kunnskap hos hvermannsen til å skjønne hvorfor ett desinfeksjonsmiddel skal kjøpes fremfor et annet.

5 Likes

Jeg tror ikke man skal forvente at dette gir noe markant økning i salget.
For det første så prisen relativt høy (med god grunn), og for det andre så kommer det ikke frem hvorfor. Man skal ikke ta forgitt at mannen i gata er kjent med fordelene og egenskapene til Aeris.