Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Kan vel si meg litt enig selv om jeg gjør det motsatte. Har heller ett håp om det drysser inn noen med betydelige midler fra alle søknadene de har inne. Det som er litt snodig at man ikke har funnet en søknad om SIS inne her til lands som ventes avgjørelse på, noen steder må de ha søkt om midler på den også som kan komme inn når man minst venter det. Mener virkelig og tror på SIS bør/kan det være muligheter for ganske så betydelige beløp i støtte…

Jeg håper i alle fall de søkte på EU programmet der 3 Covid prosjekter ville bli fullfinansiert om jeg ikke husker helt feil.

godt å vite at softox har et mer potent produkt

1 Like

Det er jo et godt poeng. Jeg har investert i to norske firmaer, det ene får tilskudd via Innovasjon Norge, det andre ser ut til å kunne få finansiering via GIEK.

Det skal ikke så veldig mye til av statelig støtte før finansieringsbehovet i SoftOx blir betydelig mindre.

1 Like

Sitter ikke Softox med patentene på dette så det kan bli vanskeligere for konkurenter å komme inn på markedet?

Det ble jo sagt noe i den dur av Almås, jeg må lete det opp når jeg har bedre tid.

Her er forresten et godt samendrag av softox sålangt som kan være bra å lese. En aksjonær la det ut på xtrainvestor. Håper ikke forfatteren skyter meg for at jeg legger det ut her.

Akjseanalyse Softox-NO-5CD013JDML.pdf (437,1 KB)

Fra Q2: “The development of SIS has also given us a unique patent situation, where we have patented methods
for reducing infections by using the SoftOx technology in the lungs. In this way, the company has
managed to position itself where it is difficult for competitors to commercialize competing solutions.”

2 Likes

På et eller annet tidspunkt vil misprisingen slutte dersom de fremdeles leverer bra, regulatoriske godkjenninger på plass OG de begynner å tjene penger.
Aksjer prises jo på fremtidsutsikter og EU-godkjenningen er rett rundt hjørnet.

2 Likes

Riktig.

Godkjenning kan komme når som helst nå…

1 Like

Hundre prosent enig. Og når momentumet først snur, så kan det snu fort. Grådighet har ikke eksistert siden våren 2020. Den kommer så fort sell on news viser seg dødfødt, når det ikke bare er eksisterende aksjonærer som handler med hverandre. Og SIS, SBE og et godkjent safedes bør absolutt ha potensialet til å snu den rådende psykologien 180 grader.

Tør dog ikke gjette på når det skjer.

6 Likes

Til info

11 Likes

Blir nok stygge tall på onsdag, så må gjøre klar litt cash om man kan få litt rabatt før presentasjonen:)

image
Det gjelder å ikke snuble! :slight_smile:

Aldri har vel stygge tall vært mer forventet. Til en kurs som allerede er utbombet. Blir ikke overrasket om det blir reaksjonen, men sier i såfall mest om de som selger.

Enig, men var forventet forrige Q rapport også, ble solgt ned også opp igjen. Trenger absolutt ikke å skje, men blir heller ikke overrasket.

Njaa, burde vært åpenbart, men det krevde en viss grad av egeninnsats. Denne gangen, etter at selskapet lånte 15 mill, bør det være klart for alle og enhver at kassen er tilnærmet tom. Klovnefakter om ikke.

Bryr meg fint lite om tallenes tale, det som blir spennende å høre er status på alle prosjektene de har gående. Ikke minst biten til forsvaret og de planane og tidsperspektiv, her er de nok godt i gang med multiproduktet som de har søkt om støtte til.

Så får man se om det kan komme en analyse i etterkant?

1 Like

Det mangler haien (Christian) i bildet som står klar til å ta i mot fallet :wink:

Hai står for helsetjenesteasistert infeksjon så det selger jeg ikke en eneste aksje til
Børsmeldingen virker lovende den. Mangen investorer på gjerdet nå, blir de rette tingene sagt kan det bli veldigt gøy. Sparebank 1analyse, Airthings samarbeid, Hemsedal prosjektet, produktene i FFI kolebrasjonen, lenge siden dyrehelse er nevnt, bør komme noe derfra snart, resultater fra pågående faser sis, sbe, nye kunder og mye mer kan bli meldt.

En eventuell emisjon er jo blitt sparket fram i tid og EU resultatet tror jeg nok vil foreligge før det. søknad støtte fra den ene eller andre kanten er jo til behandling, lån og andre alternativer kan jo være på plass før den tiden kommer så her kan en spekulere så mye en vil.

2 Likes

De trenger ikke penger nå som de nettopp fikk eit lån. Det var også vilje til å låne ut mer penger fra långiver om dette skulle bli nødvendig

7 Likes