Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Tre timer med pur fornøyelse! Synd og skam at det sannsynligvis omtrent kun var eksisterende aksjonærer som lyttet og at det dermed neppe vil ha mye å si for kursutviklingen (utover å bygge et mer solid gulv), men liten tvil om at man går noen svært spennende år i møte.

10 Likes

Ja, Almås kan fremstå som en religiøs vekkelsespredikant!
Men her ligger det faktisk en unik medisinsk teknologi som et fundament!

Det jeg tar fra denne presentasjonen, og som jeg personlig visste fra før er at i Softox må man være “LONG”. Det vil betale seg, men i dette gamet tar ting tid. De som ikke har long-penger eller stayerevne må bare holde seg unna. Jeg syns dette selskapet er ekstremt spennende, og de viser at de har god kontroll på det de driver med. Gleder meg til å følge med videre!

10 Likes

Det kommer an på om DNB nå kommer med en analyse - de får jo hjelp derfra nå…

Edit: Jeg håper de kjører predikantmøter i Sverige når godkjennelsen er på plass - kjøre en U for å få inn flere aksjonærer!

7 Likes

Det kommer, det kommer! Almås sa vel selv at TTT.
Mest overaskende var det at de skal noteres på hovedlisten på OB!

2 Likes

Den hadde ikke jeg sett komme, men viser bare at Almås & co bryr seg mer om hva som er til det beste for selskapet og aksjonærene på sikt enn sin egen lommebok her og nå. Også eksemplifisert i opsjonsprogrammet.

10 Likes

SoftOx kommer jo til å eie disse selskapene, muligens i lag med partnere etter hvert, så vi som aksjonærer vil ha indirekte eierskap. Jeg mener det bare er tull å skulle drive å dele ut aksjer i underselskaper til eksisterende aksjonærer. Bedre at SoftOx beholder kontrollen på de og at vi får del i verdistigningen via SoftOx.

5 Likes

Kanskje litt useriøst, men denne presentasjonen styrker meg i troen på at SoftOx er det første selskapet på OB som går 100x. Ikke i år eller neste år, men ser man til 2025/26.

1 Like

Kan du forklare den?
Almås og lommeboken hans tar vel ingen skade på kort sikt av dette?

Tydeligvis byttet ut SMN til fordel for DNB. Får håpe det kan komme en analyse av ett eller andre slaget om ikke lenge etter denne presentasjonen?

1 Like

Hadde et svulstig håp om 100-gangeren på sikt før SIS, troen ble ikke mindre når inhalatoren ble lansert og etter å ha fått et lite snikinnblikk i ambisjonene til SDS fremover, vel… :money_mouth_face:

5 Likes

Betraktelig høyere formueskatt er ikke et gode akkurat.

3 Likes

Sier litt om hvor mye den mannen er villig til å risikere for å få dette gjennom.

Noteres de på hovedlisten blir det nok betydelig mer trøkk i aksjen :blush:
Da er det nok flere hus som tar opp dekning av selskapet.

ble det sagr noe om tidsperspektiv for dett?

Finnes det noe opptak?

Forsto det slik tidlig i presentasjonen at SIS ville bli skilt ut i nytt selskap med mulighet for å bli aksjonær i det selskapet? eller hørte jeg feil?

Ligger ute alt det. SoftOx presentasjon on Vimeo

1 Like

Tror du har misforstått. Det blir nok heleide selskap (av Softox Solutions AS som du eier i dag). på lik linje som Softox Disinfection AS. Notere et selskap til med alt det krever av kostnader og adm er nok uinteressant så tidlig.

6 Likes

Nei men synes det er å dra det langt å konkludere ut ifra en faktor. Jeg tror jo Almås anser det som høyere sannsynlighet for mer oppmerksomhet og for å få med flere investorer på reisen hvis man er på OB og at dette kan gi bedre tilgang på kapital. Om emisjoner kan kjøres til litt høyere kurs er fort formueskatten for hans del fort tjent inn.
Nå er ikke dette noen viktig diskusjon så jeg tror vi bare legger den død :slight_smile:

4 Likes