Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Forsto det slik at SIS utviklingen også medfører større rissiko i utviklingen og sjansene for feil er absolutt til stede. De derisker Softox betydelig med å skille det ut i tilfelle det går dundas.

Det du beskriver er jo slik lisensieringsavtaler med upfront ofte fungerer, at man nettopp får penger til andre områder. Trenger jo ikke noe spinoff for det greiene der, det gjør jo bare hele bildet mye mer komplisert og kostbart for alle.

Ja, det gir absolutt god mening for meg også.

@uselessh , på det tidspunkt man evt. får en lisensavtale i SIS, så er det ikke sikkert dette er penger selskapet da trenger til noe annet - det er forskjellen på SoftOx og andre bioteks sånn som jeg vurderer situasjonen.

Og i tillegg er det lettere å gjøre seg fristende for beilere om de kan få bare den de ønsker og ikke må ta hele familien på kjøpet. Altså om kjøp og ikke lisens blir løsningen.

1 Like

Derisker, ja, men med tilhørende lavere potensiell oppside. Jeg ser jeg er mindretall, men denne spinoff-varianten med utdeling av aksjer og det røret der liker jeg ikke. Egen juridisk enhet er greit nok, da kan man holde penga separat og kjøre forskjellige løp osv. Hadde sånne ting lønt seg, hvorfor gjør ikke pcib, nano, ulti, vacc eller noen andre lignende stunt med sine porteføljer?

Trenger ikke det nei, men det var vel spinoff de nevnte i webcasten. Kan trigge kursen. Men enig i hva du sier.

Fordi alle disse utvikler legemidler, og kun det.

En trenger nå at det kommer en analyse av selskapet som løfter frem potensialet.

Blir ikke potensielt mindre oppside av den grunn hvis vi også får gå inn i det nye selskapet vs utvanning i Softox.

Må inrømme jeg støtter tanken deres fult ut her.

Nei men investorer har forskjellige ting de ser etter å investere i. Noen sikler etter high risk high reward litt frem i tid som SIS. Andre er mer interessert i andre deler og misliker kanskje SIS-satsningen da den vil kreve mye kapital i lang tid før den eventuelt gir avkastning.
Man har også at big pharma selskaper kan være interesserte i feks SIS men ikke så mye i alt det andre.
Ved å skille ut produkter oppnår de spesialiserte selskaper med forskjellig risikoprofil og øker sjansen for bedre treff med hva investorer/BP ser etter og er villige til å investere i.
Slik forstår i hvertfall jeg det.

5 Likes

Joda, ser den, men poenget mitt blir at man fint kan kjøre det greiene med biotec/arcticzymes-variant. Men uansett, kan hende det er en meningsløs tankeøvelse, mulig ordlegginga er upresis. Har spurt selskapet om oppklaring, får se hva de sier.

Det er ikke noe SoftOx har tatt opp såvidt jeg har fått med meg. Var bare polsmannen som postet en generell definisjon av Spin-off. Jeg tror ikke det overhodet er aktuelt.

De nevnte det på webcasten, de vil lage en spinoff av sis

1 Like

Tipper DNB utarbeider et prospekt som de prøver å selge inn til aktuelle kandidater. Dette vil nok være kandidater world wide og det er nok rimelig mange å ta av. Man skal jo ha riktig kompetanse både for utarbeidelse av prospektet og investorinnsalget også. Dette har nok ikke SoftOx så tror det er helt riktig å bruke en profesjonell aktør her.

1 Like

Ja de vil fisjonere ut et datterselskap og legge SIS inn i det. Så ville de finne en partner for å finansiere utviklingen. Dette har ingenting med å dele ut aksjer til dagens aksjonærer å gjøre.
SoftOx eier i utgangspunktet 100% og så vil trolig den finansielle partneren kjøpe seg inn.

3 Likes

Bavarian fronter jo endel sammen med «oppfinnere». F.eks Covid-vaksine. Nevner Bavarian fordi det er dansk.

Det er gode argumenter, men det er naivt i mine øyne. Selv i tidenes oppgangsperiode på børsen, så merker man jo at det er kamp om de få aksjonærene og kronene som investerer i biotech i Norge. Håper ikke de tror det blir uproblematisk å hente penger til to selskaper, når de ved denne rapporten kun hadde 16 millioner til egen drift…

Det står potensielt spin -of, jeg forklarte bare hva som kan skje om det blir en spin of. Mange måter å løse dette på.

Hva de gjør med eksisterende aksjer er helt opp til selskapet å avgjøre.

Det tror jeg også. DnB blir vel en tilrettelegger som gjør markedsundersøkelser og setter en esrimert pris, så må de se hvor mange prosenter Softox må selge for å få nok midler inn…?

1 Like

Må plusse på 15mill i lånet de fikk, får litt støtte også så har de cash til SIS er ferdig, som sikkert er tanken å eventuelt håve inn en del på den uten en emi i forkant.