Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Typisk om det skjer den ene gangen man hopper på… har erfart det selv :wink:

Men håper også den kommer ned igjen litt før jeg evt kjøper noe mer…

Morro dette når en sitter såpass tungt som jeg gjør. Klarer vi hattrick med 3 dager med 10% oppgang!?

Ellers ville jeg ikke vært redd for å kjøpe selv etter litt oppgang nå, om en har tro på selskapet og produktet. En er ikke i Softox for å være med fra 40-60. En er med for en potensiell fantastisk reise til 500, 1000, 2000!

:money_mouth_face:

6 Likes

Kunne cashet ut nå i liten gevinst, men er ikke derfor jeg sitter i Softox. Det er for å få de store prosentene jeg sitter her. Håper på minst 10 gangeren som skal være ganske greit overkommelig. 100 gangeren er heller ikke umulig på sikt.

1 Like

Avgjørende nå at det kommer inn volum (=bytte ut litt småtrøtte/-slitne aksjonærer som f.eks. meg) med nye slik at det kan bygges nytt gulv i kursnivået i påvente av videre bekreftelser på den positive retningen som nå er indikert (både fundamentalt og teknisk). Volum har vært fallende siste 3 dager så foreløpig liten follow-through og conviction på bevegelsen slik jeg ser det. Men for langsiktige-langsiktige betyr jo dette nada. :slight_smile:

1 Like

Mitt synspunkt er at før emisjonen er satt vil det ikkje komme volum inn i aksjen. Selskapet har penge problem og må løyses innen noen mnd.

Får selskapet mulighet til å selge desinfeksjon i EU framover så kan finansieringa fiksast på andre måtar enn emisjon.

3 Likes

spørs om de ikke kvalifiserer til vanlige banklån snart?

Skulle gjerne hatt noe mer derisk før jeg tør satse tungt her…men da blir det nok til en høyere pris ja…

1 Like

Inntektene fra desinfeksjonssalg vil ikke komme “imorgen” - det vil ta tid (og penger) å dytte ut produktene i kanalene og faktisk få folk til å kjøpe dette. Selskapet har akutt pengebehov men emisjon er foreløpig tatt av bordet gjennom lån fra nærstående selskap (og de har mer eller mindre sagt de vil gjøre det igjen). Og emisjon er uansett ikke noe å frykte - så lenge de fortsetter å levere slik de har gjort de siste ca. 9-12 mnd. Videre profesjonalisering og overgang til hovedindeksen vil også få en betydning tror jeg - ifht synlighet og å tiltrekke seg flere investorer.

Løsning på det faktiske finansieringsbehovet vil primært komme gjennom en større plassering (f.eks. rettet mot partner), lisensiering, JV, el.l. Tror jeg. Robust salg og inntjening av desinfeksjon er en langsiktig sak som vil ta mange år å få bygd opp. Fordi folk er folk og vaner er vonde og vende - og at vi har et byråkrati (FHI /MD) som er tungrodde og sirompa. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Det er derfor de skal bruke partnere, fordi de IKKE skal bruke penger på å bygge opp salgsorganisasjon

4 Likes

Spennende å se om det blir litt FOMO på slutten av dagen. Tør ikke sitte utenfor SoftOx nå.

3 Likes

Ser pent ut teknisk :slight_smile:

Det blir veldig interessant å se hva de klarer å få til når det gjelder finansiering. Det er i hvert fall ekstremt mye lettere å få til i en opptrend enn i en nedtrend. :slight_smile:

7 Likes

Anser tematikken som helt uproblematisk slik situasjonen er nå. Men tar personlig påfyll før heller enn senere. For å skape ro og forutsigbarhet.

1 Like

Jeg ser for meg en emi med kanskje 20% rabatt fra en kurs på 70kr, men mot eksisterende aksjonærer. Det vil i så fall være rimelig udramatisk. Det vil gi et lite vakuum etterpå (se på Ultimovacs etter sist emi for hva jeg mener), men det avhenger jo av hva slags meldinger som er forventet i perioden rett etter emi.

100% synsing fra min side. Har heller ikke cash til Softox nå, alt er bundet opp andre steder. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det blir i verste fall en liten hump i veien, vi vet det vil komme relativt tett med meldinger fremover, og sitte på gjerdet kan koste mer enn det smaker.

Synes det er godt å nyte oppgangen uten å spekulere i emisjon. Det er jo morsomt å se at det nå spekuleres i emi på samme måte nå som når kursen var på 30 tallet. Håper det spekuleres like mye på 70-80-90 og forhåpentligvis 100 tallet. Så sitter man der å spekulerer på sidelinjen.
Jeg støtter i et tidligere innlegg her. Jeg er her for x gangeren. Ikke 10 kroningen. Så er jeg heller ikke en trader.
På mandag sendes vel søknad om støtte i edf. Softox har mange NDA’er ute. Som de sa; De går inn på avtale med de som får produktet hurtigst og bredest ut i markedet. Jeg tror det kommer nyheter om ikke for lang tid. Ketsjupeffekten Geir snakket om tidligere kommer er på vei.

11 Likes

Det er et godt tegn når jeg kjenner på FOMO :slight_smile:

10 Likes

Kjøpte visst litt i tilfelle det kommer noen nye meldinger snart… jobbes vel på spreng for å smi mens jernet er varmt nå ? :wink:

1 Like
1 Like