Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Min første tanke når Almås begynner å snakke om at BF kan kjøpe SIS, er at SoftOx ikke hadde SIS på agendaen før Covid.
De skal konsentrerer seg om sårbehandling mennesker og dyr.
Får inntekter fra desinfeksjon produktene og salg av SIS for videre utvikling av selskapets øvrige produkter.

2 Likes

SoftOx vil ha gjennomført pivotale studier for samtlige produkter innen 1-2 år.

Om teknologien fungerer (gode SWIS-data), så er lisensieringsavtaler et tema allerede i år.

Et eventuelt oppkjøp tror jeg Almås og Co. vil utsette til et tidspunkt hvor prisen blir rett.

1 Like

Deler samme tanke, de har »annonsert» SIS for salg på ett tidlig tidspunkt som mulig kan finansiere resten uten flere utvanninger, og de kan besitte sin eierandel. Synes en slik tanke er veldig god i så fall…

Synes tanken gir null mening, for å være helt ærlig. 50% av SBE er allerede finansiert gjennom DoD. Det er snakk om småpenger i den store sammenheng. Hvorav potensialet til SIS er gigantisk, nærmest ikke til å tro best case. Blir som å selge huset for å betale noen usle små regninger.

6 Likes

Ser forresten at resultatene fra SWIS-1 først kom 09.10.2019. Irriterende nok er det ikke mulig å gå særlig langt tilbake i historikken for børsmeldinger. Har en feeling på at SWIS-1 fulgte ca samme løp som SWIS-2, hvor studien begynte mot slutten av 2018 og var ferdig på vårparten 19. Som vel fort betyr at man ikke kan forvente svar på SWIS-2 før starten av Q4…?

https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=12633&fromDate=2011-05-04&toDate=&market=&messageTitle=

1 Like

Takker :+1:

Som jeg trodde; “The study is planned to start the 9th of November and will according to protocol be finalised mid-April 2019.”

Man får jo dataavlesning nå i Q2.

1 Like

Da er det null stress :ok_hand: Var den biten som hadde forsvunnet ut av hukommelsen. Bladde kjapt gjennom Q1-rapporten uten å finne noe.

Edit: hadde åpenbart bare behøvd å sjekke børsmeldingen fra 23. Mars; “With this pivotal trial we are eagerly looking forward to examining and analyse the study data and report on the results later in Q2-2021”.

Mye styr for ingen ting;p

1 Like

50% av hele SBE er vel ikke finansiert av DoD? :man_shrugging:t3: Ut av hukommelsen trodde jeg det var snakk om (ca 80% finansiert) frem til Proof of Concept.
SBE Fase 3 er vel dyr og omfattende men det kan bli peanuts hvis de har alternative finansieringskilder fra SIS på gang, samt at det i 2022 sikkert også er større inntekter fra andre områder

2 Likes

Mener å huske 500m ble nevnt i forbindelse med Q4 i fjor. Hvis det stemmer og man i tillegg får SIS på minst like mye og ut fra dagens pris snakker man om en utvanning som ikke vil ligne grisen fra dagens kursnivå. Skulle det derrimot være interesse for SIS (og salg) vil dette gangne dagens aksjonærer mye mer enn å beholde alt. Tar man og summerer litt frem og tilbake (fra dagens kurs) vil helt klart ett salg være det mest gunstige så fremt de ikke får noen til å ta hele utviklingskostnadene med partnerskap.

Jeg mener tallet er nærmere 50 millioner, men siden dette ble tatt opp flere ganger har jeg spurt selskapet om saken:

Det er for tidlig å gi noen estimater på dette. Det begrunnes i spørsmålet om hvilken klassifikasjon dette produktet får og hvordan den endelige utviklingsløpet blir. Dette vil vi komme tilbake til i våre børsmeldinger og kvartalsrapporter.

Og det er svaret jeg fikk fra selskapet på forespørsel om 50 eller 500 millioner er nærmest. Så hvis noen har noe bedre enn svar enn dette som jeg fikk i mars i år så må de gjerne dele det.

2 Likes

Hvis alle forskningsresultatene i prosjektene er like gode lovende så er aksjekursen mye høyere enn 50kr også. I tillegg er det nok store tilskudd og støtteordninger så noen stor utvanning trenger det ikke være.

3 Likes

Det svaret får vi nok ikke før neste år etter endt studiet.

Jeg er 100% bull på Softox så det er klart men her tror jeg avslaget på desinfeksjonsbiten har ødelagt mye potensielt kursoppgang også på SWIS biten desverre. Skulle de snu på klagen og gi godkjenning kan vi begynne å nærme oss noe igjen. (tror avslaget vil påvirke mye men håper at det er grundig feil)

Fair enough, og det ville vært fantastisk om BP la en heftig bunke med sedler på bordet, men å legge ut på salgsturne er den desidert dårligste måten å oppnå fair value. Point being; å selge teknologien må åpenbart skje som følge av faktisk interessere og da bør den underliggende potensielle verdien være styrende for hva som kreves. Selge på billigsalg i redsel for utvanning grunnet løpende utviklingskostnader er virkelig ikke musikk i ørene til en sunnmøring. Forøvrig vil kursen åpenbart gå langt langt forbi dagens nivå dersom både SIS og SBE viser lovende takter fremover. Som også minsker utvanningen tilsvarende.

1 Like

Jeg fikk definitivt ikke inntrykk av at de ble nødt å legge ut på salgsturne (ala «selge gullkalven») men heller at han mente det fantes alternative finansieringskilder og han trodde SIS ville bli snappet opp.

Grunnet manglende evne til å bli cash-positive? Sliter med å se relevansen med SWIS. Om du da ikke er redd for at markedet er blitt paranoid med tanke på urenheter.

Utsettelsen forskyver inntjeningspotensialet med et halvt år. Som vi alle forlengst har skjønt; desinfeksjonsbiten er en maraton hvor det vil ta tid å oppnå markedspenetrasjon i stor grad. Utsettelsen var uheldig iom at det la enda en tung bør på vektskålen i negativ retning, men i det store og hele er det en parantes om bare EU-godkjenningen faller på plass til slutt.

Helt enig, men poenget er at motivasjonen for å selge SIS kan og må aldri bli at man er i manko på finansieringskilder. Det må holdes adskilt, selv om en svært hyggelig bi-effekt vil være at finansiering til de andre utviklingsløpene ikke lengre vil være noe problemstilling overhodet.

Stemmer det. Heldigvis så har ansatte, ledelsen og grundere også aksjer

1 Like

Dette er hva selskapet skrev i investorpresentasjonen fra desember 2019:

image

Har ikke funnet noe mer oppdatert tall, godt mulig 500 millioner har blitt nevnt i en senere webcast eller presentasjon. Vil i hvertfall tro 50 millioner må anses som et absolutt minimum, særlig med tanke på at SBE er tiltenkt å behandle et bredt spekter av kroniske sår. Når fase 1 og fase 2 studie er anslått å koste 25 millioner NOK, antar jeg at et fase 3 studie vil koste tresifret antall millioner, hvis fase 1 og fase 2 studie gir lovende signaler om at det kan virke på forskjellige indikasjoner knyttet til biofilm.

1 Like