Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ble vel nevnt et slik tall på sparket av Almås i forbindelse med Q4 i fjor. Husker dog ikke om det var SBE eller SIS. Har nesten en feeling om at det var sistnevnte.

Det var SIS. Og tallet var tatt på sparket av Almås. Skjønner ikke hvorfor noen uroer seg over at SIS vil kreve ytterligere emisjoner. Jeg er med på å ta regningen for et produkt som kan revolusjonere behandlingen av luftveisinfeksjoner! Og enorm utvanning…? Dersom SIS går til fase 3 studie snakker vi helt andre kurser enn i dag.

1 Like

EU går tungt inn mot Covid så dette burde være noe for Softox.

(6 Mai 2021)
Set up a ‘therapeutics innovation booster’ by July 2021 to support the most promising therapeutics from preclinical research to market authorisation.

Research and innovation is the first step to finding effective and safe therapeutics, which is why we are proposing to establish a new COVID-19 ‘therapeutics innovation booster’ and will invest € 90 million in population studies and clinical trials.
EU Therapeutics Strategy (europa.eu)

3 Likes

Virker nesten som at enkelte her er sterkt preget av den norske “husmannsånden”, og er milevis fra å innse prisen på et vellykket SIS-produkt i et verdensmarked for behandling av luftveisinfeksjoner.

3 Likes

Det er så hinsides at fornuften sier at det blir aldri noe av.

Skal sies at man skulle tro at det er en lang lang vei å gå fra å vise til antimikrobiell effekt til å kunne bevise at inhalatoren faktisk har en reell positiv innvirkning på et gitt sykdomsforløp. En litt annen tyngde over et slikt klinisk løp enn å påvise faktisk effekt på et sår.

Samtidig er veien mot målet lang og det bør kunne gi gode muligheter for en heftig hype eller flere med nasjonal/internasjonal oppmerksomhet selv om det i worse case skulle feile til slutt.

SIS for meg vil forbli en bonus till the sweet/bitter end.

Kjenner du estimert studietid til og med fase 2 innen SIS? Et par år?
Antar et BP har overtatt stafettpinnen inn i fase 3 studiet, men at man kanskje med gode nok resultater kan få betinget markedsgodkjennelse etter fase 2 ?

Slik som jeg har forstått det er fase1 estimert til ca et kvartal så da begynner de vel fase2 høsten 2021, og de håper at produktet er ferdig ila av 2022

Interessant: “pig wound models appear to represent an appropriate model for cutaneous wound healing in humans. Sullivan and colleagues (2001) compared studies of wound therapies in different animal models, and found that pig models were 78% concordant with human studies. This exceeded other animal models, which were only 53% concordant and no better than in vitro studies (Sullivan et al. 2001”

10 Likes

Da får vi kanskje se om SIS er noe for EU, Softox ser på saken. Så kan man krysse fingrene om at EU blir av samme oppfattning som Bjarnsholt og FFI.

-The Commission will draw up a portfolio of 10 potential COVID-19 therapeutics and by June 2021, identify the five most promising ones. It will organise matchmaking events for industrial actors involved in therapeutics to ensure enough production capacity and swift manufacturing. New authorisations, rolling reviews and joint procurement contracts will be up and running before the end of the year.

The therapeutics innovation booster, matchmaking events and preparatory action to support flexible manufacturing and access for COVID-19 therapeutics under the EU Fab project, will feed into the HERA, for which a proposal is due later in the year. The pilot project on access to health data will feed into the European Health Data Space proposal expected later this year.

4 Likes

“Softox ser på saken”? Er det noe informasjon som er blitt publisert her eller noe annet sted tidligere?

Nei dette er helt nytt og fra 6 Mai. Fant det i helga og sendte det til Softox som har vidre formidlet det internt til de rette personene. Ut fra det jeg har lest burde det vær midt i blinken for SIS og Covid satsningen til EU.

11 Likes

Ja, jeg så den datoen 6. Mai, så da begynte jeg å lure. Bra du sendte videre til Softox. Som du skriver; Midt i blinken!

Sånne tilskuddsordninger kan virkelig være en joker. Ser lett for meg at verdien av SIS mangedobles hvis de klarer å gjennomføre fase2 på egenhånd.

I forbindelse med HINAS anbudet trengs svar på en brukerundersøkelse av hånddesinfeksjonen. Liker du produktet, svar her da vel:
Soft-ox ønsker tilbake meldinger fra alle som har testet produktet.

Hvor kommer dette fra ?

Denne er vel ment mot helseforetakene (de har fått en del flasker å teste ut). At denne undersøkelsen blir spredt til aksjonærer er litt uheldig. Men de skal vel klare å sile ut de som ikke jobber innenfor helse med spørsmålene som er stilt

4 Likes

Ja er redd denne investor-spredningen risikerer å gjøre undersøkelsen ubrukelig desverre

6 Likes

Denne er det bare å holde seg unna. La SoftOx treffe respondentene de ønsker.

3 Likes

Er det noen av dere som jobber i helsevesenet som har fått disse prøvene? Hva er den gjengse oppfatning av softox sine produkter blant folk som ikke er biased?