Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Utsatt til januar. Tviler på det et Softox som holder i dette

No news er vel neppe bad news, de har jo mer eller mindre kommet med konklusjonen allerede i forrige presentasjon og i Q3-presentasjonen:
image

“The preliminary results show a trend of improvement in indoor climate effects where SoftOx products replaced alcohol-based disinfectants. In particular, the level of VOC (Volatile Organic Compounds) was observed to be more stable and overall lower during working hours compared to the use of alcohol disinfectant”

2 Likes

Takk! :slight_smile:
Hypotesen her er vel at sprit har negativ påvirkning på inneklima, som igjen fører til hodepine mm.
Er det skrevet noe særlig om?

Ikke for de som sitter på rettighetene. :slight_smile:

Men har vært mange muligheter til å kjøpe under emisjonskurs nå. Blir den kansellert er det mange som hiver seg rundt og må kjøpe høyere

Det er sant. Alle norske aksjer handler rundt emisjonskurs om det blir en rep emi. Selv om det fundamentale sier noe annet

Og ca 50% under analytiker kursmål

I dag er det salg, det liker vel alle som sitter long her. Bare å hamstre under evt rep.emi-kurs i dag :raised_hands:

Ønsker meg faktisk enda mer salg til jul, så bull er jeg i dette caset.

Blir nok mer salg ja vurderer selv å bare dumpe mine aksjer da jeg er drittlei av å stå igjen i hengemyra når resten av børsen går så det suser.
De som lovpriser rep emisjonen har misforstått. Jul og nyttårsrally er avlyst for Softox del dessverre!

Et lite råd; knytte for sterke emosjoner til aksjeposisjoner gjør lite nytte. Ingen som har tvunget deg til å kjøpe. Og en for dårlig balansert portefølje er ditt eget ansvar.

2 Likes

Tror heller ikke en skal overvurdere hvor mye en rep.emisjon på 200.000 aksjer kan ødelegge en evnt god nyhet.

Tenker det er mye riktig i denne uttalelsen. Syns denne aksjen er vanskelig å spå både opp og ned på nyheter generelt sett, langsiktig har dette lite å si -men større investorer liker sjeldent slik volatilitet.

Det har gått litt aksjer på/under 55.
Når nok aksjer har gått kan rep emi bli kansellert.

3 Likes

Hvorfor det?
Synes de kan holde på planen om rep. emi til den skal gjennomføres og da se om det er noe poeng eller ikke. Jeg mener det er det desidert mest aksjonærvennlige.
Jeg synes ikke en kort turbulent periode etter en litt omdiskutert emisjon skal brukes til grunnlag for om den skal gjennomføres eller ikke.

3 Likes

Fordi dette har skjedd i andre aksjer. Når nok volum har gått under emisjonskursen kan rep emi bli kansellert. Men det er selskapet selv som bestemmer. Treng selskapet sårt pengene blir den nok gjennomført.
Berre til opplysning ingenting ant.

1 Like

Noen som har noen tanker om ekstraordinær generalforsamling?
Kan det komme noe info fra Hemsedal-prosjektet?

Hemsedal kommer i januar!

På generalforsamlinger bruker man normalt bare å behandle sakene på sakslisten. Det er slik jeg ser det ikke naturlig at det kommer slik type informasjon i forbindelse med det.
Annen informasjon forventer jeg kommer når den er klar :slight_smile:

Kan godt være noen har gjort det. De tilfellene jeg har fått med meg kansellering av rep emi så har det vel vært rett i forkant av utløpsfristen. Men har sikkert vært gjort tidligere også.
Uansett så mener jeg det mest aksjonærvennlige er å avvente beslutning til utløpsfristen nærmer seg og jeg ønsker at de skal gjøre det. Så ser jeg jo noen har annen oppfatning av det og det er jo forsåvidt greit.

Når er datoene for rep.emisjon ?