Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er også min fortolkning. Børsmeldingen ville vært i beste fall verdiløs og i verste fall misledende i motsatt tilfelle. Selskapet måtte ha informert markedet spesifikt om HINAS dersom de ikke var i posisjon til å overholde sine forpliktelser mht avtalen.

1 Like

Vil ikke det være nærliggende å tru at SoftOx ikke leverer i EU før en endelig godkjennelse denne gangen ?
Skulle SoftOx velge å produsere og selge rundt om, så kommer nytt avslag plutselig igjen. Det har ikke dem noe lyst til vil jeg tru.
Tror de velger å vente til alt er avklart.
Sykehusinnkjøp og avtalen med sykehus i Sverige blir nok levert som avtalt, tror jeg.

selskapet vil nok slite med å få inn penger i rep emisjonen så lenge en kan kjøpe aksjer til kurs under emipris over børs.
Får bare håpe det ikke går måneder og år før de får gjennomført rep emisjonen.

Ikke noe poeng i å gjennomføre noen rep. emi om kursen blir liggende under selvsagt. En beslutning bør tas i løpet av januar synes jeg. Ser heller ikke noe poeng i at de skal vente uendelig lenge til kursen er høyere og så gjennomføre den.
Får håpe det kommer noe positivt snart som gjør at det blir et poeng i å gjennomføre den.

Mitt prøve abo løp ut, men dett er er spennende.

Ikke at jeg tror softox vil spille en direkte rolle i denne sammenheng, men at de har ambisjoner om å trenge gjennom biofilm i kroniske sår er det jeg liker.

2 Likes

Håper softox sin SIS kan hjelpe disse menneskene som blir ruinert pga av en overpriset medisin.
“Christian (39) får ikkje lenger medisinen som hjelper han å puste” Christian (39) får ikkje lenger medisinen som hjelper han å puste

“No er han også blitt resistent mot antibiotika, og forkjølingssesongen kan bli ekstra tøff”

Sjekket saken tidligere idag og det er cystisk fibrose (biofilm i lungene) noe Softox mest sansynlig vil ta knekken på, noe Bjarnsholt mener i allefall.

bilde

11 Likes

Ganske utrolig at dette ikke allerede har blitt kjøpt opp enda.

Cystisk fibrose er et stort problem, 400 bare i Norge akkurat nå. Mye kniving mellom biotek selskap på å finne en medisin mot dette. Veldig få har en særlig effekt.
Ganske stort dersom Bjarnholt har rett, og han maler jo et ganske optimistisk bilde.

Han veit at pasientar med denne diagnosen sjeldan lever til dei blir gamle.
No er han også blitt resistent mot antibiotika, og forkjølingssesongen kan bli ekstra tøff.

4 Likes

Begynner virkelig å forstå hvorfor FFi har slik tro og ikke nok med det, de har fått med 11 land til inkl. Frankrike på utvikling. Sier sitt! Men kursen går ned…

7 Likes

Kjøpte mer under emi kurs i dag. Føltes godt. At kursen går ned, beror på tillit til ledelsen. De må begynne å levere og ikke være for optimistiske på tid. Utsettelser ser dårlig ut, senest nå med Hemsedal news.

3 Likes

Nå er det vel muligens små utålmodige aksjonærer som presser ned kursen. SoftOx må ha noen av de mest stabile topp 20 investorer.

3 Likes

Kursen går ned pga mangel på tillit til ledelsen. Ingen annen grunn.

Kursen går ned fordi «alle» vil bli rike igår. Småaksjonærer som kaster kortene. Om en uke kaster de kortene på det de kjøpte idag.

5 Likes

Jeg kjøper på teknologien, men tror den går ned pga. tillit. Blant annet den sprelske haussingen før emien nå, også mega rabatt. Det ser ikke bra ut og folk bli forbannet. Mhp til historien det bare enda verre ut. Hemsedal guider de i midten av desember bare uker før og bommer så det synger, begynner å bli en trend med alt for stor optimisme når det gjelder tidsperspektiv, ting blir utsatt og folk blir skuffet og mister tillit. Håper de bare kan levere på teknologien og det fundamentale, da vil kursen gå bananas no matter what. Bør jo egentlig takke ledelsen da, for muligheten til å kjøpe seg inn billig:)

2 Likes

Sannheten er noen ganger kjedelig tekidd

Jeg tror kursen lett kan dobles i år. Så lenge jeg tror det har jeg ingen problemer med å sitte helt rolig i båten. Er mer enn fornøyd om jeg klarer 100% avkastning på 12 måneder. MYE skal skje i Softox dette året.

3 Likes

Lett å kritisere, ikke like lett å være Almås & co som sitter med ansvaret for å sikre videre finansiering. Etter motvind med orkan styrke over lang tid. Med en tidvis katastrofal kursutvikling. Tilfeldigvis sammenfallende med at kassen var tilnærmet tom. Tillit er viktig og interessen i emisjonen var ikke akkurat katastrofal. Som tross alt var det viktigste. Få den biten på plass med minst mulig utvanning.

5 Likes

Vår jobb er å rose og kritisere. Jeg står for min kommentar over og tror kursen er såpass lav grunnet manglende tillit til ledelsen. Jeg har fortsatt tillit, men har full forståelse for de som ikke har det.

3 Likes

Helt vanlig med litt tam kurs etter emisjon. Det fjerner jo endel kjøpere fra markedet. Synes aksjen viste tegn til styrke i dag. Spesielt at kursen ble kjøpt så raskt opp igjen etter panikk-salg ned mot 50.

2 Likes