Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det var meg:) ja, nå tenkte jeg generelt. Det et totalt latterlig at softox er priset så lavt, se på peers og da må man finne ut hvorfor.

Kursen er lav grunnet manglende interesse, som også signaliserer manglende tillit. Og som har vedvart siden sommeren 2020. Så ja, det er åpenbart en del av bildet. Føler meg personlig rimelig sikker på at en emisjon uten å ha satt fokus på mulighetene som kommer med SIS (alt i artikkelen var kjent fra før, for slike som oss) ville landet på kr 50. Hvor man igjen hadde havnet i en nedadgående spiral på 40-tallet. Sånn sett var den biten vel blåst.

Klarer heller ikke å se at selskapet er så notorisk slepphendt med guidingen som du hevder. Hemsedal er greit nok, men den har også blitt hausset opp i ymse foraer og vil neppe bevege kursen nevneverdig utover sell on news. På utviklingsfronten har de truffet med datoer stort sett all over.

2 Likes

tviler det det er Softox som står for analysen av Hemsedal-prosjektet, om så hvert fall ikke alene. Det er flere parter som har interesse av dette inkludert Airthings og kommunene selv.

1 Like

Denne aksjen klær underdog prising. Mer sjarmerende sånn med en CEO med revisor bakgrunn som mener de skal løfte frem en medisinsk revolusjon :slightly_smiling_face:

Når kjem resultatet frå Hemsedal-prosjektet?

Januar 2022

Forstår ikke helt dette opphenget med Hemsedal-prosjektet. Spesielt med tanke på at SIS resultatene snart foreligger. Dersom de viser at SIS er trygt i mennesker, kan det bli enormt.

13 Likes

Fint om de innrømmer at safedes ikke kan gjøre det.

1 Like

Mener du det motsatte av det du skrev?

Jepp.
“Jeg merker meg at FHI nå sier seg enig med meg i at bakterier kan utvikle mer toleranse for slike alkoholer, blant annet ved å utvikle tykkere cellevegger”.
Fint om fhi innrømmer at safedes ikke kan gjøre det.

2 Likes

Kan vel ikke innrømme alternativer FHI før Miljødirektoratet snur og godkjenner?

1 Like

Nå må vel repemi avlyses vel?
Om ikke de har en nyhet å slippe relativt raskt, for å pumpe opp kursen.

Bara droppa att läsa då vettu. :wink: Inte så mycket annat att disskutera.

Fint om du også kun holder deg til lesing fremover :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Psoriasis- og eksemforbundet (PEF) har hatt en dialog med SoftOx, og kjenner til de produktene.
De nevte at mange er fornøyd med disse produktene.

( Var nevt i forbindelse via en kollega var i kontakt med PEF. )

11 Likes

19 Likes

Det er jo nettopp slike mailer som gjør Softox tilnærmet “u-investerbar”. Et “seriøst” selskap som ikke har sendt ut noe børsmelding på at de muligens er i brudd med avtalevilkår på den første avtalen de har, sender ut en mail til en aksjonær hvor de skriver “regner med å kunne levere”. WTF…

2 Likes

Skulle tro de forventer snarlig positivt svar fra Miljødirektoratet nå…

bilde

Hva er forskjellen på nevnte mail og tidligere børsmelding?


https://newsweb.oslobors.no/message/548245

6 Likes

De kan jo ikke si annet. Dette er uavklarte regelverksfortolkninger som EU og myndighetene ikke har kontroll på selv en gang. Et seriøst selskap sier at de “regner med” at det løser seg når EU har uttalt at regelverket skal tolkes slik selskapet også anfører. Men inntil knektene i MDIR sier det samme, så er det ikke 100 % sikkert. Bare 99 %.

13 Likes