Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Denne studien, gram, som nettopp er publisert avdekker at amr nå er den vanligste dødsårsaken vi har med hiv/aids og malaria på andre plass. Studien har ikke faktorert med økt bruk av antibiotika pga COVID 19 pandemien, kun til og med 2019.
Denne artikkelen sammenfatter studien på en bra måte.

“An estimated 4.95 million people who died in 2019 suffered from at least one drug-resistant infection and AMR directly caused 1.27 million of those deaths. The data shows that in 2019, one in five deaths attributable to AMR occurred in children under the age of five – often from previously treatable infections”

Det er mangen mennesker.

Dyster lesning om du har 5min.
The new Global Research on Antimicrobial Resistance (Gram) report

2 Likes

“After Covid, Antimicrobial Resistance Is the World’s Biggest Health Emergency - Bloomberg” https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2022-01-27/after-covid-antimicrobial-resistance-is-the-world-s-biggest-health-emergency

"new drugs also need to be part of the solution, and that will take nudges from governments to turbo-charge both innovation and launches. "

3 Likes

Julaften kommer i mars. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Skal bli bra spennende å se resultatet fra denne SIS studie.

Safety of Ascending Single and Multiple Doses of Nebulised SoftOx Inhalation Solution in Healthy Subjects.

Estimated Study Completion Date :March 21, 2022.

3 Likes

Er det fase 1 som vil være ferdig i mars?

SoftOx Inhaled Solution (SIS), in the first-in-human Phase 1 trial.

Formål med fase 1 er dosering/toleranse/safety. IKKE ha forhåpninger til effektmål etc. Så vet vi at overføringsverdi fra forsøk i minigris til mennesker er svært høy, opp mot 80-90% vel.
Alle forventer gode nyheter på SIS FASE 1 ikke minst også fordi safety er god på resten av løsningene/produktene. Nå nylig bekreftet i denne ukas børsmelding.

6 Likes

Delvis uenig i dette. For meg er fase 1 mer usikkert enn fase 2 og 3. Tror det er dumt å ta gode resultater fra fase 1 for gitt. I minigris-modellen så man milde endringer i luftveien ved inhalasjon. Til tross for at disse var forbigående og reversible, er det definitivt et spørsmålstegn. Det ble også rapportert om milde smerter i forbindelse med SWIS.
Jeg er positiv til gode resultater fra SIS fase 1, spesielt siden det ikke er meldt noe problemer så langt. Men tror flere venter på resultatene fra SIS 1 før man velger å eksponere seg ytterligere.

3 Likes

Joda, men da må man påregne å betale litt ekstra.

1 Like

Lov å være uenig. Når det gjelder SBE (kroniske sår) uttaler de seg slik (nivå 1 og 2 av tre)
"Although early in the study, we see that our solutions are well tolerated in chronic wounds and confirm so far what was documented in previous animal models, says Glenn
Gundersen, Chief Medical Officer in SoftOx Solutions.

Well tolerated går vel stort sett igjen, men for all del, det er ikke 100% sikkert. Enig i det. Samtidig er det vel langt større sannsynlighet for at pasientene tåler stoffet /løsningen enn at det faktisk virker som man håper. Det er iallefall min vurdering.

Dessuten er jo fase 2 og 3 (især) svært dyre studier, hvor man trenger kapital, og da er man plutselig avhengig av makro og investorers betalingsvillighet. Det kan forsinke studier, noe som utsetter selskapet for økt risiko. Jf pcib ( f Esk. ).

Samtidig er jeg investert på bakgrunn av at jeg tror og håper de lykkes med hele porteføljen.

2 Likes

Det ble vel sagt om sbe på presentasjon at det ikke måtte være tvil om at sbe behandling ville være smertefullt. Edikksyre gjør vondt i sår.

1 Like

Det gjør mindre vondt med Soft-OX enn håndsprit i kutt på hendene, for å si det forsiktig.

5 Likes

Har brukt SoftOx sin håndvask på sår akkurat som Pyrisept. Svir mindre og virker like bra.

4 Likes

Noe som ikke svir på sår egentlig? Husker vi brukte hjemmebrent på sår når jeg var ungen, det svidde skikkelig med grodde som bare det etterpå. At det svir litt må man nesten tåle hvis såret gror i etterkant, man har lite med valg. Og det finnes mange fine bedøvelser i dag.

3 Likes

Han snakket om sbe her, under presentasjonen.

Helt klart, ingen svie, vi har brukt Soft-Ox hånddesinfeksjon siden 202, flere liter :slight_smile:

SoftOx Solutions AS: Mottatt svar fra Miljødirektoratet

Byråkrati på sitt beste. :pensive:

Ja skal man le eller gråte… Hva er egentlig bakgrunnen for at Miljødirektoratet har satt seg slik på bakbeina? Noen der som har et horn i siden til noen i Soft-Ox?

3 Likes

Dette fremstår som ren skjær galskap. At en norsk myndighet ikke føyer seg etter regelverkseier. Aldri sett maken. Dette gjelder i tillegg en forordning (!) som er bindende EU-rett (les: den kraftigste lovgivningen).

Edit:

Tror dette løser seg, til slutt. Bare forferdelig synd at det skal være så tungt.

14 Likes

Blir stadig mer overbevist om at spritmafian har en finger med i spillet :face_with_symbols_over_mouth:

11 Likes