Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Er ikke dette kortsiktig stengte dører for softox?

Her må saken trolig kunne påklages (igjen) og/eller eskaleres til departement/politisk nivå. Det kan ikke være slik at Miljødirektoratet ikke tolker EU-rett som EU sier den skal tolkes.

6 Likes

Greit å ha omfanget klart for seg, det gjelder bare Norge.

De kan helt sikkert bare fortsette og selge og heller bare ta rettsaken i etterkant. Tipper de har en god sak.

9 Likes

Vis litt baller Almås. Fortsett å selg, så kan miljøkommisjonen bruke masse penger på å tape i retten.

3 Likes

Soft må vel midlertidig også ut med cash, noe de ikke har like mye av som Miljødirektoratet…

Ja, akkurat slik tenker jeg også dersom det viser seg at påklagingsmulighetene er oppbrukt. Skulle tro departement/politisk nivå får avklart saken før det går til en eventuell rettssak.

5 Likes

Hadde jeg vært softox hadde jeg faktisk tatt dette til media, for det ser ut som noen vil ødelegge bare for å ødelegge, å dette i en pandemi, gå i mot de som har laget reglene? Henger ikke på greip.

7 Likes

I utgangspunktet ville jeg vært skeptisk til mediene, men nå er det bare å kjøre på. Hvorfor ikke, de vinner igjennom til slutt. Og det øker sannsynligheten for at politisk nivå gjør noe.

4 Likes

Det er skjønn de bruker mot oss.

1 Like

Er det dette Miljødirektoratet legger seg bak?

En forordning er en EU-rettsakt som gjelder umiddelbart i EU-landene, altså uten at de først må tas inn i nasjonal lovgivning. I Norge må forordninger gjennomføres i nasjonal rett, på samme måte som direktiver, men teksten i forordningen skal tas inn ord for ord.

Sikkert kiiltoclean som har en finger med i spillet her, de er redd for å bli danket ut av softox.

2 Likes

Mulig det, men la oss ikke diskutere konspirasjoner, det kan bli mange blindveier.

Det tror jeg ikke. Dette er 1 av de 2 forordningene som det snakkes om :

Dato for faktisk gjennomføring: 29.10.2021

1 Like

Du har rett :+1:

Ja, det er derfor det hele fremstår så absurd. Dette er allerede tatt inn i norsk rett.

Norge er forpliktet til å gjennomføre i norsk rett forordninger som innlemmes i EØS-avtalens vedlegg, på samme måte som vi er forpliktet til å gjennomføre direktiver og andre bindende rettsakter som innlemmes. En forordning får altså ikke direkte virkning i Norge, men henhold til EØS-avtalens artikkel 7 skal den “gjøres til del av avtalepartenes interne rettsorden”. De fleste forordninger gjennomføres i Norge i form av egne forskrifter, men av og til krever de lovendringer eller nye lover.

4 Likes

Så blir en fin kjøpsmulighet på mandag morgen?

Helt koko. Skulle tro noen der har lagt Softox for hat av en eller annen grunn.

Begynner å bli for mange kjøpsmuligheter her, lov å være oppgitt nå folkens :slight_smile:

3 Likes

Syns det har vært fine kjøpsmuligheter lenge, men ser ikke bort fra at noen antibacere med tunellsyn får panikk atter en gang, tenker jeg forholder meg rolig i visshet om at intet er tapt før jeg eventuelt har solgt :wink: Og tenker man lengre enn timer og dager, så er kjøpsmuligheter bare positivt, spesielt når vi med stor sannsynlighet vet hva som er i vente.

1 Like

Ouch, blåmandag her!