Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

La meg minne dere på prosessen…

Kan jo hende at softox har gjort feil eller tatt en shortcut. Etter et par heftige mediestunt fra Almås så kan jo selv en troende begynne å tvile🤔

Vel, en ting som gjør meg skeptisk også er at selskapet i fjor var svært presset på finansene. Og blant annet pga melding fra 1. desember så fikk de kjørt en fin emisjon.

Nå kommer da i januar en melding som gjør at noe av grunnlaget for kursoppgangen før nyttår var på feil grunnlag. Enten fordi selskapet tolket feil, norske byråkrater er idioter, eller bevisst villedning av markedet.

Hvor tror man emisjonen ville vært hvis selskapet kjørte emisjon uten 1. desember melding fordi de ville vente til klagen var behandlet i Norge før de meldte noe ? Skal vi si 30kr ?

Her sitter da storeier, leder, og skriver børsmelding, som driver kursen rett opp, kjører emisjon rett etterpå, og så blir man overprøvd kort tid etterpå…

Jeg sier ikke at det MÅ være ugler i mosen, men hvis man ikke er åpen for at det KAN være ugler i mosen, og at meldingen 1. desember var i overkant positiv, så er man i mine øyne helt håpløs naiv.

Man kan fortsatt ha ståltro på selskapets teknologi og at de vil lykkes til slutt. Men kanskje man ikke bør stole 100% på selskapets guiding.

3 Likes

nja, om du ser hvordan konkurenter beveger seg i US, uten tanke på klorater…

De har hatt gode grunner til å tro at timing ville være i favør av testgrunner. De mister all timing nå. Vi er ganske trygge på at tester er i favør…

Ikke glem at hypoklorsyre er gjennomtested over sikkert 30 år, men for ustabilt til å oppbevare over mer enn 2 uker.

Bruk er tested som faan, på tenner og inni og utenpå.

over og ut for i kveld, <3 ha en god nats søvn!

1 Like

Har han solgt, tror du han er fornøyd med tingenes tilstand ?

Han ble mindre utvannet enn alternativet?

Regn på utvanningen han ville fått fra kurs 55,- og 30 på en emi på 50 mill og spør deg selv om du virkelig tror på at han skapte dette sammensuriet for å ikke bli en smule utvannet. Blir for dumt. Selvsagt ville han unngått dette.

1 Like

Du har alltid gode innlegg, og lett å være enig i en del av poengene. Hadde det ikke vært for at ceo, med familie og nærstående hadde vært så tungt investert så hadde jeg vært mye mer skeptisk. Det kombinert med Bjarnsholt og ekstern validering i form av FFI teller for min del tungt. Det er synd at sånne byråkratiske håpløsheter overskygger alt det positive.

16 Likes

Hvem av de som har aksjer, ville ha ønsket alternativet ? De eneste uglene i mosen jeg ser, er de som sikler etter ennå billigere lodd.

7 Likes

Ingen bør være i tvil om at Almaas er klar til å gå gjennom ild og vann for å få selskapet over målstreken, men å hinte mot at egen vinning var en vesentlig drivkraft blir på kanten etter mitt skjønn. Da hadde opsjonene blant annet aldri blitt satt i nærheten av så høyt. Almaas blir sannsynligvis milliardær om Softox lykkes. Utvanning eller ikke. Fokuset er nok heller på å synliggjøre verdier i størst mulig grad for å styrke selskapet. Som indirekte gagner også Almaas, som seg hør og bør.

8 Likes

Vi som har fulgt selskapet en stund , vet at Almås vil det beste for Selskapet. Deriblant deres aksjonærer.
Tror dere ikke det, er det bare å ikke investere.
Almås er nok ikke i perlehumør i helga. :imp:
Vil tro SoftOx vurderer sine alternativer og videre steg i helgen.
Alt annet enn at SoftOx tar dette videre i rettsystemet vil overraske meg.

Fokus på SWIS, SIS og SBE !:champagne:
Det er dette som er gullmedaljene, etter mitt syn.

14 Likes

Grusom melding dette fra Softox på en fre etter børs dette blir ikke bra på man

2 Likes

Kan ikke noe for det men MDs avgjørelse stinker! Hvis man må forvente at produktet godkjennes,hvilket alt tyder på,hva er så feil med å la det være i markedet? Når man nekter dette stikk i strid med EUs syn på EUs regelverk,begynner det å lukte stygt. Liker ikke å si det,men korrupsjon er for meg eneste rasjonelle forklaringen for dette idiotstandpunktet.

Må ikke si sånt her, sterk menighet. Ser jo selv på responsen på ditt innlegg…

Men ja, dette er ikke helt bra for kursutvikling på mandag.

nei, det er naturlig, ikke menighet

Klovnefjes er bare tull, må tåle andre synspunkter enn kun sine egne og fra andre enn de som er helt enig om alt.

la oss ta det på kammeret om du ikke er enig

1 Like

du snakker ikke til meg mao

Om du er inne i en greie og ting beveger seg fort, så betyr det noe. ikke no grunn til å leke med følelser det?

Bruker aldri klovnefjes, med noen ekstremt få unntak. Handler om summen av alle innlegg fra vedkommende, som mer enn rettferdiggjør emojien.

1 Like