Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ikke glem at alkohol er på midlertidig godkjenning.

1 Like

Hva mener du med det?

Mulig akohol havnet der etter nye regelverket?

Jeg mener dette:

5 Likes

Gud vet hva MD “egentlig” holder på med men blir ikke overrasket over noe der i grunn som gjør det vanskelig for Softox. Burde vel strengt tatt fått den overgangsordningen uten problem.

Ser ECHA har godkjent Hypochlorous acid til noen så Softox produktene kommer nok snart vil jeg tro.

5 Likes

Kursen er ned over 30% siden emisjonen. Synest ledelsen virker tafatte og begynner å lure på om det er de rette folka som styrer skuta?
De har helt klart store ting på gang men å få kommunisert dette ut i markedet klarer de ikke.
Interessen for selskapet er tilnærmet 0 blant investorer.

Rett heller kritikken til de som låner ut aksjene sine til shorting. Media vil komme når de har noe av interesse, godkjenning er ett av dem og FHI må anbefale produkter uten alkohol…

2 Likes

De har oppdatert markedet både 24. januar og 31. januar. De skal ha kvartalspresentasjon 16. februar. Hvor ofte forventer du egentlig oppdateringer?

6 Likes

Selskapet fortalte i høst at SB1M skulle ta opp dekning av selskapet. Når skulle dette så komme?
Tror svært mange aksjonærer her er skuffa over hva selskapet guidet til hvordan ting har blitt.

SB1M fortalte for over ett år siden at de skulle ta opp dekning. Selskapet kan ikke lastes for hva en ekstern aktør måtte velge å prioritere/bortprioritere.

2 Likes

Den dekningen ville nok ha kommet for en god stund siden hvis Kemi ikke hadde trukket godkjenningen tilbake. Føler meg trygg på at dekningen kommer, få godkjenning nå så ut i markedet så har vi den

2 Likes

Jeg er litt enig, det er vanskelig å komme med noen fornuftig dekning når alt henger i det regulatoriske…

1 Like

Utrolig at kursen har blitt halvert siden toppen 14 desember. Triste greier dette her. Trodde kursen skulle holde seg rundt emisjonskurs, men så har makro truffet growth aksjer spesielt hardt.

Synes det er litt rart de ikke har hørt noe fra KEMI. Softox uttrykket at saken var høyt prioritert, omjeg ikke husker feil.

Hva har selskapet bommet på av guidinger? Utover å stole vel mye på at sunn fornuft vil kunne bekjempe byråkratisk arroganse.

1 Like

Har ikke tenkt så mye på Kemi men du sier noe der. kanskje MD skaper mye krøll der?

De har nok mistet en god del kredibilitet i markedet, noe jeg tror kommer av både uflaks og mangel profesjonalitet i enkelte tilfeller. Ikke enkelt å vite om det er ytre årsaker som fører til mangel på hendelser innenfor gitte tidsfrister, eller om de har “skutt litt fra hofta” i kommunikasjonen til markedet. Det ligger et utrolig stort potensiale i selskapet (basert på gitt informasjon), men jeg tror at ledelsen kunne hatt godt av å bruke deler av emisjonspengene på et IR-kurs.

Det er vel det som kanskje er litt vanskelig når man vet kvaliteten produktene har og hvilket skyhøyt potensialet de har men så møter de på det regulatoriske som skaper noen humper. Men erfaring har de fått de siste 2 årene, så løfter man blikket burde resten av produktene kanskje ikke skape like mye problem.

1 Like

Hvordan reserver man seg mot utlån av aksjer?

Tror ikke Softox kan shortes.