Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Hvorfor kan ikke Softox shortes mener du?

Selvfølgelig kan SoftOx shortes.

Står kan ikke shortes på Nordnet ihvertfall.

Man ser kun shorts fra en aktør som er større enn 0,5% såvidt jeg vet

Dvs at Nordnet ikke har noen aksjer tilgjengelig for shorting

På Nordnet står det klart at Softox ikke kan shortes. Om to aktører lager en avtale seg imellom får bli som det blir men vil da tro en da bør ha med seg en advokat og tegne en skuddsikker kontrakt om en låner ut aksjene sine uten kan det fort bli surt.

Fortell hvilke meglerhus Softox kan shortes gjennom da?

Jeg har ikke oversikt, men at ett meglerhus ikke tilbyr shorting av en aksje betyr ikke det samme som at det ikke er mulig.

3 Likes

Hvis du vil shorte aksjer du ikke finner på listen kan du kontakte meglerbordet vårt på telefon 23 33 30 23, eller sende oss en melding når du er logget på.

Tilbudet av aksjer som kan shortes endres kontinuerlig. Det er derfor ingen garanti for at aksjer som finnes på listen kan shortes til enhver tid eller at eksisterende aksjelån ikke blir tilbakekalt.

https://classic.nordnet.no/mux/page/blankninginl.html

1 Like

Det er helt vanlig praksis at større aksjonærer låner ut aksjer til en shortaktør som betaler en gitt rentesats i låneperioden. Det er fullt mulig i SoftOx som i alle andre selskaper. Ikke noe å diskutere.

Edit:

Det er høyst sannsynlig en eller flere aktive short i aksjen as we speak.

1 Like

Har over en million investert i dette selskapet. Potensialet er enormt, men i denne bransjen tar det tid. De kan ikke for alle hindrene regulatoriske myndigheter har satt opp og det fundamentale i aksjen er i god behold. Jeg har for lenge siden bestemt meg for å beholde min post ut 2022/23. På den tiden vil det nok ha løsnet skikkelig, og dagens kurs vil vise seg å være en latterlig bra inngang. Enten det, eller så har jeg tapt pengene. Svært usannsynlig, men shit happens.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Du har tenkt å ignorere alt av meldinger selskapet kommer med, samme hva hvor gode/dårlige de er? :thinking:

Mange som har aksjer via Nordnet zero fikk nok penger for aksjeutlån til short for ikke lenge siden. Jeg gjorde hvertfall det.

Hvis folk vil hindre det må de reservere seg via Nordnet.

Tja har jo ikke solgt til nå. Dårlige nyheter har jo kommet mange gang. Kommer det skikkelig dårlige nyheter kommer jeg meg ikke ut uten betydelige tap uansett.

Jeg har aksjer gjennom Nordnet Zero men aldri fått noen indikasjon på at aksjene kan bli lånt ut?

En på XI hadde fått noen få kroner før nyttår som påskjønnelse gjennom Nordnet. Var det @stAMy ?

1 Like

Dersom det går på ræv stygt, økonomisk. Er det ikke gode sjangser for oppkjøp av BF da? Pfiser er jo tjukk i penger nå. Frks

Stemmer. Jeg fikk.

1 Like

De tjener mer på å selge dyre vaksiner og behandlinger enn enkel behandling fra Softox :stuck_out_tongue:

Har en irriterende halsbetennelse nå. Vurderte å gurgle Safedes før det ble så ille :see_no_evil:

1 Like

Du får gjøre det 2x nå siden du ikke tok det i sin spede begynnelse :wink: