Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er jo ikke testet da, tror heller ikke det vil hjelpe å gurgle desinfeksjonen. Det er partikler som skal blåses ned i lungene som testes på nå. Som bli ferdig testet safety på i mars. Ville ventet på et produkt som er ment for dette. Kan bestilles på rødekors, post rett hjem.

Vil kjøpe i fysikk butikk så jeg kan bruke fra i dag

Meny har Aleris by SoftOx.

“Miljødirektoratet hvor det meddeler i brevet at det inntil videre opprettholder sin tidligere tolkning.”

Inntil videre tenker/håper jeg at de ser en godkjenning snart, bare noe byråkratiske krav må endres. :crossed_fingers:

1 Like

Bestilte fra assistCo nå denne uken:

Kanskje vi ser SafeDes+ snart i butikken.

Var det ikke noe snakk om at Meny skulle ta den inn, type for 1 år siden eller så? Har sett etter det noen ganger på diverse Meny-butikker, uten å finne det, uten å ha lett grundig dog…

Må se etter Aeris by SoftOx.

3 Likes

Må gjøre noe med markedsføringen, er jo ingen som kjøper dette, når de ikke vet hva det er.

1 Like

Dette ble stoppet pga MD og Kemi sin retrett av godkjenning. Var ikke noe poeng å kjøre ut kampanjene når det var så mye usikkerhet.

1 Like

Lurer på om neste skritt fra MD kan være å gi softox et gebyr om de fortsetter å selge. Ser de ga NAS er gebyr i en annen sak, så da tenker jeg det fort kan komme her også. Da blir det vel nekt fra softox og rettsak. De er ekstremt trangsynte og stae i MD. Den gjengen irriterer meg noe hinsides.

Hvis de skal forsøke seg i domstolene må de vil forklare hvorfor de selv er så mye bedre på å tolke EUs regelverk enn EU kommisjonen? Skal bli interessant å se hvilken begrunnelse de eventuelt mener å ha for et unntak. De mener vel ikke seriøst å ta dissens på overgangsreglene når direktivet så vidt jeg forstår er akseptert?

2 Likes

ECHA har godkjent Hypochlorous acid tidligere i år.
Soft-Ox må ha en veldig god sak, kan ikke forstå om MD drar den helt til domstolene.
Softox har en veldig lav ppm på sine produkter også, om ikke best i klassen.

Tror og håper Softox kan komme med noe gode meldinger nå snart. Trenger noe positive. :roll_eyes:

3 Likes

Triste dager på børs, og treg periode for Softox også. Lett å få panikk, men det kommer sol etter regn!

1 Like

Kan ikke se annen utvei enn godkjenning, først har vi Softox selv som mener det så har vi advokatene og sist men ikke minst EU kommisjonen. Kan ikke forstå så mye annet enn at det ligger noen veldig sterke krefter bak alt dette.

Ser vel egentlig den EU kommisjonen litt som Sivilombudet, får man medhold er det ingen plikt å følge men i sivilombudets tilfelle følges det, noe man bør anta også vil gjelde EU kommisjonen. Hvis ikke vil det ikke ha noen mening.

2 Likes

MD har myndighet til å kreve at Softox trekker produktene på markedet i påvente av en eventuell “rettsak”. Det har nå gått 2 uker uten at de har gjort det. Det anser jeg som ett godt tegn.

Blir en fin effekt hvis dette går i boks omtrent samtidig som SiS og Hemsedal publiseres.

Samtidlig vil de da være økonomisk ansvarlig for tapte inntekter osv… En klar risiko å ta med EU kommisjonens uttalelse i hånden.

Jeg er litt i tvil om de vil få noen form for erstatning, men det er veldig veldig positivt hvis MD må gi seg i denne saken. Det styrker produktene og ikke minst setter det en liten strek over all “straffen” selskapet har fått på børsen.

mener Almås bør vurdere sin stilling om de blir nok en nedtur onsdag.

Det er vel styret som bør ta stilling til det. Ikke det at jeg kan se hvordan en annen CEO skulle fått tallene over i grønt det siste året.

Bullshit. Det er en grunn til at de større aksjonærene stiller årlig opp når kassen behøver påfyll. De evner å ha blikket på ballen. Den løpende kursen er tilnærmet irrelevant for de som har investert for å sitte frem til produktene er klar for markedet. Almås har ikke skyld i at byråkratiet har satt sin ære i å opptre destruktivt.

6 Likes