Grunnen til at jeg skriver det er for at jeg har lagt bort hele desinfeksjonsbiten og ser på dette selskapet som et binært biotec selskap og skal prises likt med peers på det binære og ikke kun likt som peers på det ene produktet som er i salg. De hadde nettopp fått desinfeksjonen i markedet og det tar lang tid å etablere et nytt produkt at de allerede har fått hinas og sykehus utenfor Norge etter så kort tid er egentlig ganske utrolig, det sier noe om kvaliteten i produktet og nei de vil ikke tjene mye penger på dette nå, de vil har produktet kjent og ut i markedet.
Ingen vet selvfølgelig framtiden, men opsjonen SBE,SDS og SIS skal ha en pris og da skal den prises utav sannsynlighet for suksess og markedspotensialet. Så får man regne ut selv da, hva man synes det skal prises til.
Helt greit at man ikke vil ha et ekkokammer, men her mener jeg du ser på feil grunner til at aksjen er så lav. Jeg tror kursen er lav pga. tillit til ledelsen og da mener jeg den overivrige haussing til et nytt produkt som skulle selges av mass i en pandemi, som viste seg ikke å stemme. Div artikler og hauss før en emisjo, de måtte vel gjøre det for å hente penger, men den allerede brokete tilliten svekkes enda mer. Men dette er ihjeldiskutert.
Andre grunnen er at man er skeptisk til økonomien, de vil komme til å trenge mer penger iløpet av året, enten via partner eller emisjon og støtte. Nå er det jo muligheter for å få inn 100 mill i støtte fra NATO, som trygger SDS delen. De vil skille ut SIS og SDS for å få inn penger på den måten. Så får de bevise at de klarer dette.
Teknologien vil trumfe seg fram tilslutt om de neste resultatene er like gode.
Det du snakker om er 2 år gammel news og velkjent, de har fått mye motstand regulatorisk og jeg synes etter hva jeg har lest meg fram til er tullete fillesaker som vil komme på sikt. Så derfor glem nå litt denne desinfeksjonen da, du eller andre vil miste det som virkelig vil utgjøre noe for selskapet om dere fokuser for mye på den.