Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er akkurat det, sykehus, sykehjem osv, profesjonelle innen helse vet spesifikt hva de har behov for og hva softoxs produkter er. Det er derfor helseforetak er målgruppen til Soft-ox, vi fikk jo hinas og noen sykehus i Danmark på kundelisten. Vanlige mann i gaten aner ikke hva som er hva, men kanskje Hemsedal prosjektet kan forandre på det?

1 Like

Jeg klar over det du nevner - er selv aksjonær og følger godt med på virksomheten.
I stedet for at forumet skal være et ekkokammer, så må man kunne tillate seg å være kritisk.

Sier ikke at Softox er stivt priser ATM. Ifht. potensialet for all fremtidig teknologi (hvis dette kommer seg til markedet, mye kan skje før den tid). Dette er en annen diskusjon og man må selv gjøre seg tanker omkring fremtidige drømmer.
For ingen VET hva som vil skje.

Hva er feks. Meta sin virksomhet verdt hvis Metaverse blir en realitet? Hva er det verdt hvis dette universet feiler?

Når man driver et selskap som skal etablere seg, så er man avhengig av å få inn penger.
Du nevner selv at de har et «produkt i markedet» - og de facto er dette er det eneste produktet som har kunne vært profitabelt.
Alternativet er å hente penger ute i markedet via emisjoner eller investeringer.

Sykehus og offentlig er positivt fremover - men i starten selges det inn til blodpris for å entre markedet, alternativt gis det som regel bort.
Softox har vel sagt selv at disse ikke blir nevneverdig profitable?

Under pandemien så var det som jeg skrev dispensasjon fra kravene og de har kunnet selge i markedet.
Etterspørselen var ENORM i hele verden da slike produkter ikke kunne oppdrives.
Brukte produktet selv under pandemien og handlet de inn for arbeidsgiver.
Selv om dette var vanskelig å få fatt på.

Produktet er fantastisk for alle som sliter med hudsykdommer - det er potensiell en enorm forbruksvare som kan selges både til konsumer og næringsliv.

Det at folk her kommer med tullete svar som; «hvorfor bryr folk seg om desinfeksjon», viser bare mangel på forståelse for hvordan et selskap faktisk går fra oppstart til å bli profitabelt.

Derav - mener jeg at det må rettes kritikk mot salgsapparatet og go-to market strategien under pandemien, da situasjonen udiskutabelt var en gavepakke for Softox for å entre markedet.
Det eneste de klarte var å hausse prisen.

Veldig forenklet;
Har man en mulighet til å tjene penger for å sikre nåværende inntekter - men på samme tid har to gode planer for å tjene penger i fremtiden.
Ja så nytter det ikke kun å fokusere på de fremtidige planene.

Dette er normal operasjonell forståelse ifbm. drift av virksomhet.

7 Likes

Grunnen til at jeg skriver det er for at jeg har lagt bort hele desinfeksjonsbiten og ser på dette selskapet som et binært biotec selskap og skal prises likt med peers på det binære og ikke kun likt som peers på det ene produktet som er i salg. De hadde nettopp fått desinfeksjonen i markedet og det tar lang tid å etablere et nytt produkt at de allerede har fått hinas og sykehus utenfor Norge etter så kort tid er egentlig ganske utrolig, det sier noe om kvaliteten i produktet og nei de vil ikke tjene mye penger på dette nå, de vil har produktet kjent og ut i markedet.

Ingen vet selvfølgelig framtiden, men opsjonen SBE,SDS og SIS skal ha en pris og da skal den prises utav sannsynlighet for suksess og markedspotensialet. Så får man regne ut selv da, hva man synes det skal prises til.

Helt greit at man ikke vil ha et ekkokammer, men her mener jeg du ser på feil grunner til at aksjen er så lav. Jeg tror kursen er lav pga. tillit til ledelsen og da mener jeg den overivrige haussing til et nytt produkt som skulle selges av mass i en pandemi, som viste seg ikke å stemme. Div artikler og hauss før en emisjo, de måtte vel gjøre det for å hente penger, men den allerede brokete tilliten svekkes enda mer. Men dette er ihjeldiskutert.
Andre grunnen er at man er skeptisk til økonomien, de vil komme til å trenge mer penger iløpet av året, enten via partner eller emisjon og støtte. Nå er det jo muligheter for å få inn 100 mill i støtte fra NATO, som trygger SDS delen. De vil skille ut SIS og SDS for å få inn penger på den måten. Så får de bevise at de klarer dette.
Teknologien vil trumfe seg fram tilslutt om de neste resultatene er like gode.

Det du snakker om er 2 år gammel news og velkjent, de har fått mye motstand regulatorisk og jeg synes etter hva jeg har lest meg fram til er tullete fillesaker som vil komme på sikt. Så derfor glem nå litt denne desinfeksjonen da, du eller andre vil miste det som virkelig vil utgjøre noe for selskapet om dere fokuser for mye på den.

4 Likes

Godt svar!
Vi får være enig om å være litt uenig på dette.
Enig med deg om mye ser jeg, mens desinfeksjon ser vi nok fra litt forskjellige vinkler.

God helg!:sunny::blush:

Helt greit å være uenig, vi kan være enige om at det er en spennende tid i vente:)
God helg til deg også.

1 Like

Slik jeg ser det så må desinfeksjonen inn uten at en evig utvanning kommer inn. Greit SWIS er “ferdig” ut fra det vi vet men kan fort komme at det trengs å dokumenteres noe mer før de kommer på markedet. Så SWIS biten vil de først begynne å få inn noen kroner fra i 2023. Sis planlegges fase2 nå i høst og kommer ikke til å bli så billig affære. Sbe skal også ha en fase2. Så at de trenger mer cash mot høsten er uten tvil så fremt de ikke får en partner og kanskje up-front løsning. Men det kan de kanskje få både på Sis og Sbe hvis resultatet er bra. Er av den oppfatningen at man er helt avhengig av desinfeksjonen, få den så fort som mulig ut i markedet for å forhåpentligvis slippe alt for mye utvanning. Så fremt de ikke greier å få en up-front avtale med noen.

Skal love deg en ting at uansett om desinfeksjonen kommer på markedt så vil ikke det være i nærheten av nok til Fase 2 studier, så her kommer det garantert partenere inn, de har sagt det er høy interesse og ikke uten grunn kanskje. Men gjerne for meg om de klarer å hente nok penger til fase 2 studier. Lurer på om Inhalasjonsstudie blir gjort fase 2 sammen med SDS muligens. Om de får 100 mill i støtte gjennom Nato som skal gå til inahalasjons produktet. Skulle tro at man ikke trenger fase 2 med FFI og kjøre en tilsvarende fase 2 utenom også.

FFi og det sivile er to forskjellige og blandes ikke sammen slik jeg forsto det nå på Q. To helt separate som kjører sine egne løp uavhengig av hverandre.

Nei på ingen måte nok, men om de greier å få inn til løpende faste kostnader vil det hjelpe mye sett over året frem til 2023 og man forhåpentligvis kan begynne med salg av både SWIS og desinfeksjon i US.

Mars måned blir spennende. Har trua oppdateringer angående SIS, før den komplette rapporten i april.
SBE sår studie bør vel også komme i mars.

3 Likes

http://www.healthworkers.info/blog/derfor-burde-du-velge-alkoholfri-hnddesinfeksjon

Endret fra «Aeris» til «Presana» ser det ut som

Hva er begrunnelsen for å skifte navn på det samme produktet annenhver måned? Safedes, antivir, aeris, presana… Det blir jo umulig å få etablert et merkenavn som ev. kunder kan forholde seg til og huske.

3 Likes

Aeris Medical AS har endret selskapsnavn til Artic Healthcare AS

Det er vel mer det at softox har sitt eget merkenavn antivir eller safedes? også selger de produktet til andre leverandører som har egne merkenavn. Skal innrømme at jeg ikke har helt kontroll på desinfeksjonsdelen, men mener se selger til andre leverandører også, som dax var en leverandør med et navn og Antibac var en leverandør med sitt eget navn.

Wow. nå snakker vi tilbud! :star_struck: i en tid tid der eksplosive​:rocket: meldinger kan komme når som helst.
stille før stormen! dette blir spennende!

2 Likes

Brutal dipp i dag😂
Og dette skjer i siste innspurt av fase 1sis uten en eneste melding😂.
Info vi har om sis fase 1 så langt er bare positivt, Bjarnholt melder om at løsningen fungerer intracellulært.

" Løsningen fungerer også intracellulært, som betyr at det trenger inn i celler. SoftOx vil deaktivere viruset inne i cellene, uten å skade vertscellen, sier han, og nevner at deaktivering er den medisinske måten å stoppe virus på.

Løsningen Almås snakker om er allerede i fase 1, og testene foregår på mennesker. Siden teknologien ifølge toppsjefen er «revolusjonerende» tror man at det vil være mulig at fase 2 og 3 kjøres samtidig, dersom selskapet har ressursene som trengs. En «fast track» kan gjøre at man kan være i gang allerede i andre halvår i 2022.

– Men dette gjelder ikke bare virus som covid- og influensavirus, men også bakterier og sopp. Da er man også langt inne i antibiotikaresistens, som tar livet av mange mennesker.

Almås drar det lengre:

– Det er en helt ny klasse medisin, og en ny måte å tenke medisin på. Det er en revolusjon.

  • Milliardmarked

I Nigeria ble nylig millioner av vaksinedoser kastet grunnet kort holdbarhet. Det samme har skjedd verden over siden vaksinasjonen startet, som får Almås til å dra frem en stor fordel for sitt eget produkt:

– Den er enkel, rimelig og har lang holdbarhet. I tillegg tåler den temperaturvariasjoner bedre, og er mye mer robust.

Løsningen er såpass robust at et konsortium bestående av den franske stat, ti andre europeiske nasjoner og et tyvetalls organisasjoner har søkt European Defence Fund om å støtte utviklingen av teknologien.

– Hva betyr det i kroner og øre?

– Rundt 100 millioner kroner fra konsortiet til SoftOx-teknologien, i tillegg til rundt 10 millioner fra Forsvarsdepartementet. Og er det vellykket kan det komme mye mer penger, sier Almås."

12 Likes

Ja, ikke helt heldig om den bryter, etablerer seg under 35,- nå, men bli kanskje en mulighet for enda billigere aksjer. Fundamentale består jo.

Feil :slight_smile:

Feil tråd pølsa😂

Snart er vi på 20 tallet. Flotte saker, herregud. Har tapt mye penger her, men holder til jeg er i pluss.

Tenk hva kursen er etter fase 1, tenk hva den er rundt årskifte, også videre. Denne aksjen er langsiktig.