Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Tror på videre stigning før nyheter, men er vel en del motstand rundt 50-55,-. Satser på en kjempefin melding rundt avsluttende SIS og at vi bryter videre opp mot 60-70,- på kort sikt. Blir veldig bra om det da i tillegg kommer flere meldinger fortløpende, som forsåvidt er forventet.

Kan bli en riktig fin påske :slight_smile:

1 Like

Tror vi får Mangen fortløpende og at vi dermed får ristet av en del kortsiktige utolmodige folk

Det har vi jo ristet av i 2 år snart, bare synd det stadig dukker opp nye :man_shrugging:

ok, ikke testa på kul, men på flass ol på fot, det to kværken på alt av athlete’s foot.

2 Likes

Vil for øvrig komme med en oppfordring til de som kanskje har tenkt det, men ikke gjort det: Sperr aksjene dine for utlån til short. Det vil nok uansett være aksjer til utlån, men det er heller ikke vits i å hjelpe dem som vil tjene penger på synkende kurs.

3 Likes

Kanskje et dumt spm, men hvordan gjør man dette ? Bruker sbanken .

Send dem en mail, så får du nok svar på det.

Er det ikke generelt slik at man selv må foreta et aktivt valg for å tillate utlån av egne aksjer?
Alternativt, at man har aksjene på type kontoer der det er “standard”, e.g. Nordnet Investeringskonto.

Jo, det mener jeg. Men, oppfordringen min er spesielt til folk som har nettopp aksjene sine gjennom type Nordnet Investeringskonto.

Merkelig om noen kan låne ut aksjene dine til shorting om en ikke har gitt tillatelse til det.
Hva om en skal selge aksjene som da er lånt ut?
Så skal de kunne shortes må dette være avklart og ikke ligge inne som en default på kontoen som en da må reservere seg mot.

Det er Nordnet Livsforsikring som står som eier av aksjene dine på Nordnet zero. Sikkert derfor du må reservere seg mot utlån

1 Like

Fikk dette fra journalisten hos Budstikka:
"Hei
Selskapet hadde anledning til sitatsjekk, og dette anslaget fremkommer der, som uttalelse fra Almås. Beløpet er ikke korrigert i sitatsjekk, og er dermed det beløpet jeg forholder meg til som anslag fra selskapet selv. Jeg har dobbeltsjekket sitatsjekken nå. Jeg har satt Abrahamsen i SoftOx i kopi. Skulle beløpet være et annet, og selskapet har glemt korrigere, avventer jeg evn oppdatering fra selskapet før korreksjon.

Vennlig hilsen Marit"

2 Likes

Kanskje det er uten SIS siden det planlegges å skille ut? :wink:

For de med Investeringskonto Zero i nordnet reserverer du deg mot utlån av aksjer her:
https://nordnetforms.scrive.com/Survey/AnswerSurvey/88f21e06-4aba-4952-8755-2af5409e660d

Minner mest om en litt flåsete uttalelse fra Almås, men får se hvordan Softox selv kommenterer denne uttalelsen.

Det var vel 170kr, som også er godt over en milliard :slight_smile:

Estimat på verdsettelse får man ikke uten Kemi, salgsavtaler og godkjennelser etc etc

Hva mener du her: “Det var over 170 kr”

Sikkert ett dumt spørsmål fra reporter som fortjente dumt svar, lite å henge seg opp i om verdsettelsen flere år frem i tid etter min mening. Resten av budskapet som er viktig er det ikke?

3 Likes

Synes ikke det var et dumt spørsmål. Og hvis dette er svaret er det særdeles merkelig.
Er et helt vanlig spm. Det han burde svart er jo hva markedspotensialene er for de ulike segmentene, og si noe om hvilke andeler de sikter inn mot å ta. Ved vellykkede studier vel og merke.
Jeg vet selvfølgelig ikke formulering på spm og sammenheng osv.

Forøvrig forventer jeg stigning i kurs da SIS studie “skal” avsluttes denne uka. Det ville vært bemerkelsesverdig hvis det skal komme negative resultat etter alle uttalelsene som har vært, inkludert dette intervjuet som nå diskuteres. Da vil jeg nesten påstå at vi holdes for narr. Testene leses tross alt av kontinuerlig.