Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Fikk den via en kjenning som er aksjonær. Han hadde mailet Dantrials. Så nei, har ikke noe link.

4 Likes

Kunne tenkt meg en oppdatering angående produktene og prosjektet med FFI og nato.

1 Like

Bakteriell antibiotikaresistens er en av vår tids største helsetrusler, særlig i lavinntektsland.
Antall dødsfall forårsaket av bakteriell antibiotikaresistens i 2019 ble estimert til 1,27 millioner, mens 4,95 millioner dødsfall ble estimert å være assosiert med bakteriell antibiotikaresistens.

8 Likes

Hvor blir det av alle de positive meldingene som enkelte forumdeltagere annonserer!?

1 Like

Kommer når du har mistet helt troa:) vi har jo en estimert dato på sis og her kommer det sannsynligvis en melding når studiet er ferdig eller siste mann er innrullert. Resten har vi jo ikke noe eksakt dato på, annet at det nærmer seg.

Feil tråd

Den beste nyheten til nå, er jo at det ikke er kommet noe nytt, om sbe og sis.

3 Likes

Frykter det kan komme negative nyheter her.

Ja, man vet aldri. Hvorfor tenker du det?

Jeg eier ikke om dagen (fordi mitt hovedcase er så billig etter sektorkrakket), men skulle gjerne gjort det. At de ikke er kommet noe negativt fra de kliniske studiene er positivt mer enn noe annet. Om det var noe «galt» ville det bli meldt til markedet.

3 Likes

Fantastisk med slike innlegg :trophy: magefølelse eller noe som kanskje kan begrunnes?

Aaleby;
Magefølelse! Har aldri hatt flere aksjer i Softox, men som min 3. største investering føler jeg på utryggheten ved ikke helt vite hvor man har ledelsen!

Glem ledelsen, fokuser på forskningen. Hvor Softox kan sitt fag. SIS fungerte på minigris og overføringsverdien er betydelig (80% som en generell huskeregel). Ingen grunn til å frykte basert på en magefølelse som blir påvirket av antall aksjer med ditto fallhøyde.

3 Likes

Jo med tett opp mot 1% aksjene føler jeg en viss utrygghet med tanke på Almås sine uttalelser i “hytt og pine” og at jeg ikke får svar fra selskapet!

1 Like

Tar 3-4 dager å få svar fra selskapet som regel, virker som de samler opp mails og svar alle på samme tid. Pust rolig og stol på beslutningen din, ingenting som er endret fundamentalt

Skal ikke glemme at det er dagens ledelse som har sett mulighetene og fått med de eminente forskerteamene som nå jobber med caset. De har fått til veldig mye med ,i denne sammenhengen, begrensede midler,kostnader som har blitt utgiftsført direkte, i stedet for aktivert med reelle verdier eller kost i det minste. Hvilket har fått folk til å klage over underskuddene. De kunne sikkert gjort en bedre jobb på fler områder,men hvor mange perfekte ser man? Synes derfor at det er litt urettferdig at det klages over ledelsen ved enhver anledning. De har fått til utrolig mye og når man kommer i høstingsfasen tror jeg man vil innse det.

4 Likes

SIS hadde blitt stoppet før målstreken dersom det var noe å frykte. Som sagt; Softox kan sin forskning. Men skjønner absolutt at null svar fra IR ikke hjelper på. Har tidligere hatt gode opplevelser med svar i løpet av noen dager, men blitt en stund siden forrige henvendelse.

Du er jo den mest kunnskapsrike og seriøse skribenten her på forumet når det kommer til Softox. Undres derfor på hvorfor du ikke har satset mer på dette selskapet? Du har jo bla, vært helt ute i lange perioder!

Var ute siste halvår i fjor på grunn av de regulatoriske utfordringene og manglende finansiering (samt at Desert Control fremstod som uhyre potent). Begrunnelsen hentet fra den gang da:

Kjøpte meg inn igjen når selskapet bekreftet at HINAS ikke var i fare og solgte brorparten da den bikket under emi-kurs uten potente triggere i sikte. Fikk aldri bunnfisket, men pdd er Softox nest største posisjon.

Troen har det aldri vært noe i veien på, men i perioder har de regulatoriske hindrene og kassabeholdningen løftet risikoen til et vel høyt nivå. Samt at man må akseptere at den aldri vil gå til himmels uten de rette meldingene. Kannibalismen og manglende interesse forsvinner ikke ut av det blå.

3 Likes

Fin tilbakemelding bortsett fra det siste som jeg skjønte lite av som den enkelte mannen jeg er!