Even Kristian Teigland
CMC (Chemistry, Manufacturing and Control) process engineer
https://soft-ox.com/team-member/even-teigland/
Tidligere jobb:
Ingeniør
NILU – Norwegian Institute for Air Research
Oct 2018 - Apr 2022 · 3 yrs 7 mos
Even Kristian Teigland
CMC (Chemistry, Manufacturing and Control) process engineer
https://soft-ox.com/team-member/even-teigland/
Tidligere jobb:
Ingeniør
NILU – Norwegian Institute for Air Research
Oct 2018 - Apr 2022 · 3 yrs 7 mos
Bra de selger på denne meldingen og ikke neste da:)
Tror ikke vi får noe fart før vi ser “proof of concept” og det er den siste biten de ikke har, og det er godkjenning. Hjelper lite med godt produkt så fremt det ikke blir godkjent.
Svenskene som gir oss fin inngang:)
Joda, men “alle” vet at cash trengs, så da blir det litt i ingenmannsland inntil videre. Hvis dem har noe seriøst på gang (er jo lenge siden dem nevnte BP), så tenker det kunne være mulig å få til en intensjonsavtale eller noe lignende. Det ville vært meget interessant å melde!
De har jobbet, forsket og patentert denne teknologien i 10 år, største eiere er grunderne, tror ikke de vil selge dette billig. De har litt bedre kort om de får resultatene på plass, tror de kommer først, det har de nevnt selv også. De har bygget et solid patentert teknologi og nå frå vi bli med å bygge produkt, det er nå det spennende kommer, men vi klarer vel å vente lit på godsakene. Vi får svar på fase 1 allerede i q2, kursen er så og si det sammme som notering og da var ikke SIS oppfunnet enda. Det fine er at denne teknologien kan skape mange flere nye produkter og effekt er validert gjennom Safedes og Swis. Jeg sitter i hvertfall rolig, så får kursen skape sitt eget liv.
Er ikke sikker på reglene men vil svenskene godkjenne så fremt Norge ikke godkjenner og står som “førstegangsland”? Må ikke Norge godkjenne først?
Har ikke MD argumentert at de ikke vil godkjenne fot at svenskene ikke har godkjent enda? Var svenskene de søkte EU godkjenning hos. Usikker selv på dette for nå har de vel trukket søknaden til Norge og vil søke den gjennom EU, mener jeg de skrev på en eller annen melding. Kemi søknad til EU er til behandling, men det forskjell på nasjonal godkjenning og EU godkjenning også har du midlertidig godkjenning. Mye å forholde seg til, men får da håpe de advokatene de har koblet på har kontroll på dette. Utrolig at de skal gjøre det så inviklet å godkjenne et ufarlig produkt, men kommer nok snart. En god melding kommer sjelden alene så perlene kommer en etter en på snoren framover nå, tror jeg. EU godkjenning kommer også.
Ok, det kan være og de blit levert i Juni da?
Ok, så de har trukket alle søknader og skal søke direkte til eu kommisjonen og vil ha tilbake midlertidig godkjenning for salg.? Bekreftet safety på inhalering vil fjerne all tvil om safety på alle produktene, så blir interessant å se hva som skjer når resultatene på sis kommer.
Nå må du ikke blande kortene ?
Desinfeksjon godkjenning går på om SoftOx har en overgangsordning og lagring data med tanke på ppm blir godkjent.
SIS, SBE og SWIS er framstilt m ved en høyre ppm enn det Desinfeksjon produktene var første omgang.
Disse produktene må også godkjennelse på, men går under legemiddelverk.
Satser på at dagens positive melding og uforståelige kursnedgang betyr slutten på spekulanter som kjøper for å dumpe ut aksjene ved første nyhetsmelding.
Nå er vi snart kvitt antibac-gjengen, triggerkåte kortsiktige spekulanter og TrønderForte-fondene
Lov å leke seg litt med tallene nå som vi kan begynne å sette høyere LOA ettersom fase 1 er straks ferdig både på Sis og SBE? kommer i alle fall fort frem til at dagens pris langt fra henger med…
Kan godt hold kursen igjen enda noen dager til. Tenkt å kjøpe litt til, om kursen holder seg her.
Tenkt hva som ligger i SoftOx kurven i 2022.
Man har gjerne gode nok data til å begynne forhandlinger med samarbeidsaktører før «top line results» er ferdig?
Forhandlinger har allerede begynt tipper jeg, men BP vil sikkert se resultater før signing the deal, det er jo rett rundt hjørnet, hvorfor ikke bare vente til den usikkerheten er borte. Er liten investering for BP dette i forhold til potensiale. De flommer over av penger for øyeblikket å bare sulter etter noe å bruke det på.
Så det kan godt hende en lisensieringsavtale på SIS offentliggjøres samtidig eller kort tid etter resultatene da
Nå har jeg ikke studert de siste hundre postene her inne, men sitter med en følelse av at det kanskje ligger litt store forventninger til grunn hos mange. Min magefølelse på SoftOx er følgende:
Det er forskjell på aksjen SoftOx og selskapet. Det er sikkert alle enige i. Teknologien virker lovende, de har seriøse samarbeidspartnere og potensialet er stort. Det er imidlertid lang vei fra lovende antydninger i tidlig forskning til produkt i markedet. Og ikke minst fra produkt i markedet til salg som gir penger i kassen. Jeg tror tilliten til selskapet er lav, bortsett fra i den harde kjerne her inne og på andre forumer. Dette kan være rettferdig eller det kan være urettferdig, men jeg tror de sliter med tilliten. Større investorer trenger ofte (tror jeg) ganske tydelige beviser.
Dette kan kanskje spores tilbake til det faktum at de feilet på å kapitalisere på tidenes boom i desinfeksjonsmarkedet, og at de i tillegg kommuniserte på en måte som gjorde at mange faktisk var overbevist om at de hadde fått det til. Det er vel rundt de tider det har vært høyest omsetning i aksjen. Prosessen med godkjenning av desinfeksjonen er så uoversiktelig og komplisert at det sikkert er mange som tenker at her har selskapet gjort en alt for dårlig jobb. Da venter man heller på å få det svart på hvitt at godkjenningen faktisk kommer.
Ryktet som et desinfeksjonsselskap tar tid å riste av seg. Fiaskoen med desinfeksjonen (sett fra kortsiktige aksjonærers ståsted) kan fort smitte over på de andre beina selskapet står på. Hvis et selskap ikke fikser execution på ett produkt, hvorfor skal man tro på de andre produktene?
Omsetningen er veldig lav, og jeg tror ikke det er såååå mange tradere som har posisjonert seg eller herjer i aksjen for tiden. En eller to slike, pluss et bittelite fond som skal kvitte seg med noen titalls tusen aksjer, er nok til å holde kursen nede helt til noe fundamentalt skjer i selskapet. Jeg frykter at det må mer til enn god safety på SIS til, men håper jeg tar feil.
Hva gjelder emisjonene vi har vært igjennom: Det er veldig bra at de har fått hentet penger, og det er veldig bra at ledelsen selv deltar og eier en så stor del av selskapet. Det som ikke er så bra, er at emisjonen kommer like etter en avisartikkel som kunne få selv den største skeptiker til å kjøpe aksjer på høyere pris enn aksjen da hadde blitt handlet til på lang tider. Rabatten var enorm, men kursen var egentlig ganske god hvis snittet for de siste månedene ble lagt til grunn.
Aksjonærbasen er nærmest blitt vant med at selskapet bryter tidsfrister, enten fristene gis av selskapet selv eller av samarbeidspartnere. Husker ikke i farten hvem som “lovet” dekning av et meglerhus, men dette venter vi fortsatt på. Også Hemsedal-prosjektet.
Jeg deler ikke ut skylden for dette til selskapet, men SoftOx fremstår nok, for mange, som et selskap som ikke holder guiding, snubler i alle regulatoriske hindre som finnes og har en optimistisk tilnærming til situasjonen som ikke gjenspeiles i kursen. Aksjen fremstår nok for mange som en aksje som selges ned ved hver gode nyhet, er alt for illikvid og som fortsatt har en overhengende fare for emisjon md stor rabatt knyttet til seg før eller senere.
Nå har aksjekursen lenge ligget nede for telling, og det virker som at aksjen kanskje har funnet en bunn, så sant selskapet får gode resultater på forskningen sin fremover. Jeg har flere aksjer enn noen gang (men er bare en bitteliten aksjonær) fordi jeg tror at fremtiden er lys for selskapet og aksjen. Men jeg forventer ikke noen retur til gamle høyder på en god stund enda. Men håper virkelig jeg tar feil
Så virker det som flere her inne følger selskapet mye tettere enn meg for tiden, så dette er ikke kritikk av innleggene over. Jeg ble på ett tidspunkt litt matt, og har valgt å lene meg på troen på at teknologien har noe for seg, og prøve å se lengre frem.