Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Hvor mye sa de gikk til SIS igjen ? Typ 60% ?

Når det fungerer så bra som det ser ut til å gjøre så tar jeg det som en selvfølge at det også kommer til å fungere bra som pulverform og at de får til ett produkt av det som forsvaret/Nato vil ha.

Mener 50% hade gått til fase 1 sis og sbe. Så blir vesentlig redusert kostnad når de er ferdige nå.

1 Like

Blir vel flere produkt, inhalasjon og multiprodukt for sår og desin. Det er så vakkert at FFI allerede har Nato som kjøper på disse produktene.

1 Like

Ser ut som NATO øker på med hvertfall Sverige og Finland fremover, i tillegg til økte forsvarsbudsjetter så det kan bli riktig bra

He, he, Sverige og Finnland, vil jo utgjøre mindre enn 2% av Nato!
Norge utgjør 0,5 %.
Mange som ikke forstår hvor bitte små vi er i den store sammenhengen her oppe i nord.

Men på den andre siden vil det få en enorm betydning for et bitte lite mikroselskap som SoftOx dersom man skulle få innpass internasjonalt som f.eks. i Nato.

Jeg skrev Sverige og Finland i tillegg til økte forsvarsbudsjetter.
Med samarbeid både med FFI og det nye konsortiumet (SDS) så har de en storetå innenfor nato allerede.

Beklager Hardox! Men om ikke hele stortåa så i det minste litt av lilletåa :wink:!

Men det er viktig å forstå at en større Nato ordre for bitte lille SoftOx vil være en sensasjon utenom det vanlige i norsk sammenheng.

3 Likes

Kanskje litt mer enn lilletåa? Forsvarets Forskningsinstitutt (FFI) er overbevist om at SoftOx’ inhalasjonsløsning vil bidra til beskyttelse ved biologisk krigføring. Forskningsleder Øyvind Voie hevder FFI er nøytrale og at NATO derfor er en selvskreven kunde. Pluss at de har etablert et samarbeid med det amerikanske forsvaret. De har non en god fot innenfor, så får tiden vise hvor godt eller om softox produktet fungerer da:)

4 Likes

Det er det som er fint med div. Forsvar som kunder - penger er bare et tall, ikke ekte penger for innkjøpere. Så lenge en oppnår målet er det bare tall i et regneark - ingen bunnlinje å ta hensyn til…

Får håpe Soft-OX kanskje henter inn folk som har stålkontroll på Forsvar som kunder, så de kan melkes. :cow2:

1 Like

Det handler mer om digre organisasjoner som Nato tar et lite “filleselskap” fra lille Norge som en seriøs motpart når det kommer til større ordrer.
Har f.eks. Softox de kvalitative og kvantitative egenskaper som kreves i slike sammenhenger og er de økonomisk solide nok som motpart?

Så langt har Softox som selskap vist seg å være langt under pari når det kommer til f.eks. kvalitetssikring.

Noen som har funnet en ligningsverdi på selskapet til skattemeldingen? Growth aksjer skal jo verdsettes etter dette og ikke gjeldende kurs. VPS har kun rapportert inn kursen til meg.

Det er ikke mine ord, det er FFI sine ord, jeg regner med de vet hva de snakker om og er det noen som er tett på NATO så er det de. Er produktet godt nok, så tror jeg Forsvaret klarer å selge det inn ja. Får de 90 mill i støtte i Juni nå, som også FFI har solgt inn, så sier det meg mye. Men først og fremst så må de ha et godt nok produkt, så vi får se da.

De kommer nok heller ikke til å utvikle produktet alene, skal jo spinne dette selskapet ut også og få inn partner.

2 Likes

Consortiumet består av 11 eller 12 land husker jeg ikke veldig feil med Frankrike i spissen, så alle disse har visse forpliktelser ved ferdig produkt. Så fremt jeg ikke har misforstått helt.

Man betaler vel ikke formueskatt på “growth-aksjer” ved nyttår så ligningsverdien er 0.
Men neste år blir det vel å betale formueskatt også for SoftOx aksjene.

1 Like

Liker den tankegangen.

Gladnyhet til CF pasientene til en kostnad til over 200 000 i måneden, går det bra med Sis kan vi vel håpe den kommer til å bli langt billigere og enda flere kan få dra nytte av den livsnødvendige medisinen.

4 Likes

Är väl mer smart och vanligt att ta gott betalt för en unik behandling och tjäna goda pengar.
Här i Norden är det då inget problem då det “bara” drabbar skattebetalarna, som får stå för den höga kostnaden sammen.

Her tenkes det større enn norden.

Ser frem til oppdatering på Torsdag, om ikke før.