Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Og dette var vel før både SDS og SIS?

Tog det som exempel då jeg inte känner till resten av världen. Men tror du fattar poängen.

Lukter vi nå snarlig godkjenning eller ett nytt avslag?

https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--972417882--3967--2021#

1 Like

Validering av søknad. Da vil jeg tro at det går mot en godkjenning.

3 Likes

Denne er jo publisert 9. februar. Om de hadde fått dette godkjent/akseptert så hadde vi vel hørt noe?

Kan se ut til at shorteren vår kanskje innså ett lite problem? ser posten på 4k gikk opp til 40 ikke lenge etter innlegget ble postet.

Liker også godt denne ,som kan tolkes at ting begynner å gå i orden nå.

Harmonisere” betyr å samordne eller koordinere. Dette er et viktig begrep i EU som fokuserer på å skape ensartede regler, ikke minst for å gjøre det enklere for det indre markedet. Når alle EU-landene har likt regelverk, blir det lettere å gjøre handel over landegrensene. Og med litt flaks vil dette også fremme innovasjon og sunn konkurranse.

2 Likes

Umulig og si om de godkjenner eller ikke, men må si man er mer optimistisk med tanke på at vi har FFI i ryggen og at det vil være fordel FFI og det Norske forsvar også, regner med det er litt kontakt mellom departementet og om det er en misforståelse eller en tolkning, så kan de kanskje helle litt mer mot å tolke dette i favør. Kan godt være at FFI holder tilbake analysen pga dette også, de ikke vil presentere resultat for et produkt som ikke er godkjent eller er i diskusjoner om å bli godkjent. Så lov å håpe på 2 godmeldinger ganske tett her, godkjent og analyse resultater fra FFI.
Spekulerer her selvfølgelig.

1 Like

Det er jo mye “robot” virksomhet i ordrebildet, hvem er det som holder på med sånt egentlig? Jeg la inn en ordre på 40.1,- og hele ordrebildet gikk jo bananas med en gang. Slik har det vært leeenge.

1 Like

Har gjort det samme noen gang, går automatisk over med en gang. jeg lekte sånn opp å kjørte kursen 2kr opp med 1k den gangen jeg testet. Så la den selge fra start så kan det se ut til å bare leke kursen opp.

Flytta til 41,- nå og da gikk det umiddelbart ett kjøp av 1500 aksjer på 41.15.

Tror noen vil inn, eller at noen dekker short. Så snart jeg legger meg over så handles det.

Er ikke sikker men ikke usannsynlig det er snakk om noen går short ettersom de umiddelbart går over hvis man legger inn noe.

Kjøp folkens! Må da være penger nok her på forumet til å ta ut 2-3000 aksjer :smiley:

3 Likes

Er det lov å legge inn en salgsordre for å presse market making roboter til å legge seg lavere og så ta et jafs av disse på kjøp?

Det vante bildet er at det dukker opp et par tusen aksjer igjen på salg lavere enn aktuell kurs. Kan sikkert holde på slik i en evighet, med mindre en melding kommer som tar unna hele pakka

Så lenge du ikke kjøper av deg selv kan du vel gjøre hva du vil :sunglasses:

1 Like

Nå har jeg flytta kursen 2.50,- så får dere ta resten :grin: :beers:

2 Likes

Såvitt jag vet är det inte lov i den anledningen nej. Är inte lov att lägga en order för att påverka handelsbilden.
Shorting och robothandel är standard i dagens börsklima så förstår inte poängen med att ni skall hänga er upp i det.

Jeg henger meg opp i spread. Det finnes måter å få lavere spread på :smile:

1 Like