Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Har forventning til oppdateringer, men ingen kvantesprang akkurat. Blir interessant.

1 Like

SBE-01 Studien går som planlagt og selskapet vil gi nærmere detaljer i Q1 rapporten som publiseres nå i april. :bomb:

Har også tenkt å presse frem ett klart svar om Hemsedal. Bare tull at de ikke kommer med en forklaring på hvorfor FFI har utsatt den flere ganger.

3 Likes

Hvor står det at den har blitt utsatt flere ganger ?

Jeg har fått på mail fra IR først i høst at den skulle komme i Desember. Så fikk jeg at den skulle komme i Februar/Mars. Venter fortsatt.

2 Likes

Men de har ikke meldt noen guiding angående dette, så da har du vel bare fått antydninger. De sier det var såpass stor mengde data og lese av at FFI har brukt lenger tid en de trodde de ville gjøre. Jeg har en følelse at de vil ha avgjort midlertidig godkjenning først. Kommer når den kommer tenker jeg. Den desinfeksjons driten har bare skapt trøbbel for selskapet og selskap og kurs har fått smake pisken også. Tror det er derfor vi fortsatt kan kjøpe aksjer så lavt. Men jeg hvert fall føler meg ganske trygg på at den vil bli godkjent. Mellomtiden er all fokus på de mye mer lukrative produktene, sis, swis og sbe, dette som gjør at det er så enorm oppside i dette selskapet, så at desinfeksjonen har fått kursen så lav er en gavepakke, tenker jeg hvert fall. Få bekreftet at de har en finansieringsplan utenom emisjon, les spin off, etter fase 1 resultater vil være bra.

2 Likes

Det tenker jeg også. Dette er noe som vil få store konsekvenserfor alle offentlige bygg hvis det går slik som vi håper, det må selvsagt gjøres en grundig jobb. Eiendomssjefen i Hemsedal var ganske så klar, og han var nok ikke uten ryggdekning. Kommunen venter fortsatt på ferdig rapport fra FFI.

2 Likes

Poenget er at de kan godt si noe om grunnen til at det er såpass utsatt. Det er ikke SÅ mye data, det er bare tull.

At dagens kurs er en gavepakke for noen er jo greit, men for min egen del må jeg jo få lov til å si at jeg trenger ingen flere gavepakker i form av lav kurs, jeg har jo allerede handlet mye mer enn jeg noen gang hadde sett for meg. Nå er jeg mer enn klar for en annen gavepakke, nemlig 3-siffret kurs! :sweat_smile:

Når det er sagt er jeg fortsatt veldig optimistisk. At det smeller her en dag er jeg ikke i tvil om, men det er en skikkelig tålmodighetsprøve.

Håper alle aksjonærer som har sittet tungt lastet her siden euforien våren 2020 får kraftig betalt etterhvert.

17 Likes

Tror ikke det bare handler om at det er mye data, men tror også at ressurser på FFI har gjort andre ting i forbindelse med krigen i Ukraina og at denne analysen ikke har vært prioritert arbeid.

1 Like

Det er så definitivt å overanalyse dersom man tror at krigen i Ukraina skal ha noe som helst betydning for FFI sitt arbeide!

2 Likes

Enig. Dette blir holdt tilbake av en annen grunn. De kan like gjerne si det som det er, vi er tross alt medeiere.

1 Like

FFI har naturligvis mange viktige ting å gjøre. Helt logisk å tro at de også har ressurser som jobber med Ukraina krigen. Hemsedal analysen er ingen prioritet.

FFI bekreftet til meg på mail at de er i gang med studiene for å teste håndesinfeksjon ute på Rena for militære formål så jeg tror ikke at de hadde fortsatt studiene/kommet i gang med studiene om det var noe som holdt dem tilbake.

Burde vel vært helt motsatt av det du skriver da SoftOx sine produkter kunne vært aktuelle å sende til Ukraina om de var godkjente! Spesielt med trusselen om kjemisk krigføring.,

Det du sier der gir lite mening Truls. SDS er langt i fra klart og man sender bare ikke produkter til et annet land som er i krig uten at det har blitt testet for militære formål og godkjent.

Du mener vel kanskje også at vi skal sende SIS til fattige land og teste direkte på mennesker uten å ha noe ytterligere validering av de korrekte instansene?

2 Likes

Jeg mistenker at arbeidet med FFI står litt i stampe i påvente av godkjenning av Miljødirektoratet.

Hadde de da fortsatt med å teste produktet for militære formål? Eller utsatt det også?

Er du fornøyd med 100kr hvis en del av potensialet slår til?

Det er jo en god start. Forventer ikke at alt kommer på én dag. Men å runde 100 og etablere oss der hadde jeg vært fornøyd med.

Nå er dine ytringer helt på “bærtur” hummels!
Det er vel nettopp fordi produktene enda ikke ferdig uttestet og godkjent at det gir liten mening å hevde at FFI sin aktiviteten er bremset som følge av krigen i U.
All fornuft skulle vel derimot tilsi at aktiviteten hos FFI burde øke som følge av krigen.

Men den mest naturlige forklaringen er nok at alt innen biotek og forskning tar mye lengere tid enn man forventer, også hos Softox.

Tror nok minst 10x100 er et mer naturlig kursmål om noe av potensialet til Softox slår til.

1 Like