Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er langt fra usannsynlig på sikt. Uansett hvor sykt det høres ut. Det er nettopp derfor jeg holder meg til denne aksjen.

Kursmål 100 000 000 inte omöjligt :wink:

Gi deg Truls.

1000 kr er vel bare 10milliard i mcap. Er vel ikke så mye det hvis Softox har løsningen mot antibiotika resistens. Covid er en fjert i forhold til det.

Softox blir kjøpt opp og tatt av børs lenge før 1000 kr.

1 Like

Sitat fra Hermanrud i 2020:

-– Om produktet deres funker som de sier er spørsmålet om det egentlig burde være en kursøkning på 3.000 prosent, heller enn 30. Jeg vet bare at det spekuleres i om det har noen effekt, sier han.

Så får man se om det går troll i ord, ikke mange ukene til vi får svar…

1 Like

Algeta ble kjøpt opp for 17 milliarder i 2014, så kan man jo sammenligne litt markedspotensiale til softox og markedspotensiale algeta hadde. En ting er sikkert BP har aldri hatt mer penger på konto, så det kommer til å bli en del oppkjøp neste årene. Er jo litt morsomt å spekulere litt i hva oppsiden er noen ganger også om dette fungerer fullt ut, må være lov på et forum uten å være for haussete, for vi er jo et stykke unna dette enda, men det er jommen ikke priset inn mye chance of sucsess her.
Dere kan se dokumentaren ”superbug era” så se man hvilket enormt problem/pandemi som møter oss. Jeg har snakket med en del leger om dette også, de som kommer med et legemiddel som kan erstatte antibiotika har et produkt du kan prise til hva du vil. Det vil være verdt så enormt mye. Derfor tror jeg heller ikke det er urealistisk å få inn partner allerede etter fase 1 og til en hyggelig pris også. Dumt for softox, men det er ulempen små selskap har i forhold til BP, vanskelig å få tak i penger til å utvikle produktet fullt ut selv. Men hadde ikke sagt nei om det hadde kommet bud på 10mrd på softox etter fase 1-2 sis og sbe nei.
Men vi får se da, hvert fall veldig veldig glad for at softox har en haug av patenter som beskytter teknologien på kryss og tvers. Enormt viktig.
Nei la oss se om safety går gjennom først, så tar vi det derfra:)
For å si det sånn man sitter ikke i biotech og håper på en dobling om man ser det de holder på med er i ferd med å lykkes, da velger man seg andre aksjer med lavere risiko. Man kan selge deler på vei opp ja for å ta ned risiko. Men husk dette er biotech, high high risk og high high reward, da er kurs 100,- peanøtter.

11 Likes

Personlig hadde det beste vært om det kom ett bud på noen mrd og selskapet solgt. Betydelig avkastning og så kan man gå videre. :sweat_smile:

De færreste klarer å sitte hele veien, så takker og bukker hvis det kommer bud på en god del milliarder.

Tipper det kan komme spin-of på både Sis og SBE og forhåpentligvis en tilsvarende som Vaccibody.

-Vaccibody får inntil 715 millioner dollar (6,7 milliarder kroner), inkludert en forskuddsbetaling på 200 millioner dollar (1,9 milliarder kroner). I tillegg, og minst like viktig, er det progressive royalties av salget. Vaccibody skal stå for fullføringen av en fase 1b-studie, og Genentech tar over videre utvikling og kommersialisering.

3 Likes

Eg er sjølvsagt spent og håper på litt guiding rundt godkjenningsprosessen til SafeDes i Sverige og Norge, samt litt nytt rundt SBE. Kan jo også håpe på eit lite drypp frå SIS-safety dersom me er heldige.

Ellers er eg jo også spent på kor mykje dei har fått av inntekter på salget via HINAS og på overflate-desinfeksjon i Sverige. Vil jo kunne ha litt å seie for kor mykje cash dei har igjen.

Det som mange gløymer, men som er litt spesielt for SoftOx er det låge talet på aksjer som er i omløp. Det er kun 10 mill aksjer i selskapet totalt, og selskapet er i dag prisa til ein middels god engelsk midtstoppar…

Om berre eit av produkta til Soft Ox slår til bør me kunne gå alderdommen i møte med eit smil. Får dei godkjenning for både SafeDes, SBE og SWIS kan Hermansrud sin kalkulator gå varm.

Blir SIS ein suksess så sitter aksjonærane i Soft Ox på ei real gullgruve, men det er ein lang og kronglete veg fram til dette eventuelt. Først må dei bevise at det ikkje er skadeleg for lungene å innhalere stoffet.

3 Likes

Ja, men man må ikke være redd for å tjene penger heller. Ta for eksempel ultimovacs og nykode da, priset til henholdsvis 3 mrd og 10 mrd, ja de har kommet lenger og ja de har fått inn partner, de har noen produkter i fase 2, men det viser litt av oppsiden framover da, om softox går inn i fase 2 med 2 produkter og får med seg en partner, bare der er oppsiden enorm. De to overnevnte selskap forsker på enkelte krefttyper, softox skal ta alt av resistente bakterier og knuser alt annet på å knekke virus, bakterier og sopp. Antireistente bakterier vil ta livet av flere menneske enn kreft i 2050. Dødstall er høyt allerede nå og høyere enn enkelte krefttyper. Så softox har større markedspotensiale enn disse 2, som jeg ser det. Og sjansen for suksess som skal prises inn i kursen, er mye høyere hos softox, enn disse to. Er åpenbart massivt underpriset softox i mine øyne, av flere grunner sikkert, men forskningen framover om den er like positiv, klarer ikke å holde igjen kursen. Partner vil sikkert være stikkordet også for kursutløsning. Ta forbehold at jeg ikke kan de 2 spesifikke casene veldig godt, men har kjempe tro på begge de 2 selskapene også.
Og da er softox eneste av de som har 2 ferdige produkter klart til godkjenning og 2 selskaper i det ene selskapet som kan skilles ut og selges deler av, SDS og SIS. Pluss at de har en teknologi som kan gå mye bredere til å utvikle nye produkter.

1 Like

Det er de jo ferdig med gjennom fase 1a/b på Sis og som vi venter resultatet på nå.

Ja, det er riktig at dei er ferdig innrullert med studien og eg tolker det som positivt at dei ikkje måtte avbryte studien undervegs. Har imidlertid ikkje heilt tru på at me får presentert noko resultat av denne studien i morgon, men kanskje me kan få ein peikepinn på korleis datagrunnlaget ser ut. Spennande blir det i alle fall :slight_smile:

Ikke forvent noe særlig salgsinntekter fra Hinas heller, Almås har jo sag at de priset seg lavt for å vinne anbudet og vil ikke tjene noe særlig på dette. Det vant hunas betyr så veldig mye mer for å få til å selge dette inn til andre kunder i Europa, når den tid kommer.
Pengene fra desinfeksjonen betyr lite uansett, man må regne med at de må ha penger etter sommeren og da med resultater klare og emisjon på høyere kurs eller mest sannsynlig spin off, royalties og penger inn den veien, noe de selv har uttalt. Så tror mest på at de ikke trenger flere emisjoner, med gode sbe og sis resultater

1 Like

Vil vel være naturlig å prøve å få resultatene ferdige før det skal avgjøres søknaden til EDF, juni det skulle avgjøres? ved gode resultater kan vel det brukes opp mot den søknaden. Vil vel være merkelig hvis forsvaret ser potensialet gjennom ett slikt prosjekt og ikke BP??

Da har jeg sendt inn mine spørsmål. Oppfordrer flere til å gjøre det samme, da det tydeligvis er nok av dem.

De hadde høy interesse fra potensielle partnere, uttalt cmd og til meg i etterkant. Søknaden EDF ble jo sendt inn i september i fjor og avgjøres 30 juni.

Samme sa Ketler men han refererte vel til SWIS og SBE under sin tale som ble lagt ut her for noen dager siden.

Jeg mener bestemt det ble sagt om sis på cmd også i sammenheng med finne partner etter fase 1, 99% sikker, var uansett spesifikk SIS jeg spurte om i dialogen min med de. Og da bekreftet de fortsatt høy interesse. Vi får spørre igjen i morgen:)