Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Spurte også om Sis men det var om samkjøring SDS og sivile og vi fikk beskjed om at det var to separate løp. Tar det egentlig veldig med ro så fremt forsvaret gjennom mange land ser nytten/muligheten må/bør i allefall BP se det samme :slight_smile:

2 Likes

Hva kursen til slutt ender opp er så klart usikkert, men at potensialet er ekstremt er det ingen tvil om. Personlig har jeg et kursmål på kr 3000 dvs. at selskapet priset til ca. 30 milliarder. Det er ikke stort mer en hva Algeta ble solgt for om man tar hensyn til endring i dollarkurs og at dette skjedde for 11 år siden.
Om man ser på Nykode som nå prises til 10 milliarder så er ikke de kommet stort lenger enn Softox i sitt utviklingsløp. Men den store forskjellen her er at i motsetning til Softox så har Nykode i løpet av det siste år inngått 2 store partneravtaler som har et fremtidig potensiale på ca. 20 milliarder.
Og 2 større partneravtaler kan fort komme for Softox også. Og det allerede før ett år er gått.

At potensialet er enormt er det liten tvil om, men det som avgjør hva kursen til slutt ender på er selvsagt i første omgang de kommende resultatene. Dernest hvor mye Softox må gi fra seg til større partnere (BP) for å få produktene lansert på verdensmarkedet.

4 Likes

Jepp enig, i tillegg har vi sårsalve til dyr som vil komme etter hvert også. 80% av antibiotikaene som ble kjøpt inn i usa, mener det var i 2016, ble brukt til dyr. Enormt marked der også.
AMR kommer til å få enormt fokus framover tror jeg, pga det begynner å haste å finne legemidler som tar det. Her er softox tidlig ute, kan treffe klokkerent på timing når det blåses opp og verden må ta dette på alvor. Kan anbefale alle å se en dokumentar som heter ” Resistance Fighters” fra 2019, der får man veldig mye god info om temaet.

2 Likes

Apropos Algeta så er denne fra FA fin

"Aksjen begynte å sette mer fart i 2010 og 2011 etter hvert som utviklingen gikk fremover, og end of story var budet på 336 kroner og en verdsettelse på 14.7 milliarder NOK i 2013.

Så konklusjonen var at over mange år hadde mange god anledning til å posisjonere seg for at selskapet skulle høste av kommersialisering, men det var veldig få som gjorde det, av ulike årsaker. Er også verdt å nevne at siden vi akkurat hadde passert Finanskrisen med stor F var det mye annet som fortsatt var attraktivt og billig som de store fondene heller så på enn farmasi "

Publisering av studien ligger utenfor selskapets kontroll slik jeg har forstått det. De har vel bare formidlet videre de beskjedene de selv har fått. Kan vel vanskelig stilles til ansvar for det?

1 Like

Ikke noe mer fancy en knekkebrød og vann tilsatt sitronsmak på julebordet bør planlegges ennå i forhold til de tallene på rapporten. Lykke til på møte etterpå, får dessverre ikke sett det live.

Det blir vel halleluja i dag…Eller? De må snart vise til noe dersom den tynnslitte tilliten skal opprettholdes. Det er virkelig en tålmodighetsprøve å være aksjonær i SOFTOX.

MTEC skal co-funde SBE fase 1 og 2. Det er gode nyheter.

6 Likes

Rart at dette ikke er meldt dette? Er jo kjempe nyheter. Virker som noen ikke forstår at vi er et medtech/biotech selskap her. Tallene er som forventet, det interessante her er om de får inn penger spin offs eller om de må ty til ny emisjon etter sommeren. Forskningen går etter planen og de virker jo veldig positive til fase 1 resultater på SIS måten de skriver på synes jeg, forbereder allerede nå fase 2. tipper de har en plan på dette. Håper vi får mer infor angående dette på webcasten og hva SDS har drevet med. Ser knall bra ut framover dette.

5 Likes

Ta det jeg skrev med en klype salt. Bortsett fra selve tallene (og den regulatoriske biten), så er det faktisk dritbra! Tror Almås vil utstråle selvtillit idag, samt at dem bør hinte om partnerskap angående SIS!

2 Likes

« We are optimistic in the ongoing conversations with international partners for both our wound care line and our disinfection line, where 5 to 10 prospective international partners have signed NDAs or are in progress of doing so. We look forward to the new possibilities and achievements of this exciting year”.

3 Likes

Hvis ingen innsigelser er det snakk om 90 dager og produktet er godkjent gjennom 510k.

The Company has finalised and submitted the Premarket Notification (510(k)) application to

obtain clearance by the US Food and Drug Administration (FDA) for SoftOx Wound

Irrigation Solution (SWIS) as a medical device class II in the US market.

6 Likes

Almås nevnte i en av presentasjonene fra konferansen i fjor høst som det ble lagt ut link til here nylig, at de dengang hadde flere NDA-er. Bra det virker å ha kommet til og kommer til flere :grinning:

Ser nesten på dette som den største triggeren i nær fremtid. FDA approval er større enn mange tror. Tydeligvis kan denne godkjenningen foreligge når som helst.

Selv tror jeg vi har denne i boks, OG partner til SiS før det må kjøres noe emisjon i tidlig høst. Mao den skjer ikke på dette nivået.

3 Likes

Den var ny de har allerede finansiert fase 2 på SBE. Må si her sto det virkelig mye godt nytt!!

Denne du sikter til?
The US Medical Technology Enterprise Consortium (MTEC) will co-fund both phase 1 and 2 of the clinical development

Ja, eller er det noe jeg har gått glipp av? for det var jeg ikke klar over (trodde jeg viste det meste)

Dette er ikke meldt tidligere, noe jeg synes er veldig rart.

Rapporten fra Hemsedal kommer om ikke så lenge og bekrefter vel det vi allerede vet.

  • The preliminary results confirm the safety concern published by the FDA regarding side

effects such as headache, nausea and dizziness after the application of alcohol-based hand rubs

and show that the use of SoftOx reduced the total volatile organic compound (TVOC) level in the

indoor climate in small rooms compared to alcohol-based disinfectants. 3

3 Likes

Hvor ser du dette?