Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

SoftOx Solutions AS: Notice of Annual General Meeting

1 Like

Ser J G Invest AS har økt en del. Mente dette var Kristian Almås sitt selskap, men det eies nå av Yuliya Almås 100%. F.1980

Dette må jo være positivt.

9 Likes

Har egentlig aldri sjekket dette nøyaktig, men det er altså Kristian Almås som eier DINGE INVEST AS (Største aksjonær). Geir eier HERMOD FARMS AS (3.størst) og Yuliya Almås eier J G Invest som igjen eier ALMHAUG BOLIG AS (5.størst). Kristian Almås har også aksjer privat (7.størst)

Familien eier altså ca 2.6m aksjer. Det er iallefall positivt!

5 Likes

I tillegg har du vel Harefrøken Invest, eier Helene Kristine Ihlen. Mener noen skrev tidligere at det er en relasjon til GA der…

Ja stemmer. Ca 40k der også.

Har de det nå? Solgte vel endel…

1 Like

Hvorfor drar du frem gammelt svada fra FA ? Tror dette er diskutert så det holder.

2 Likes

Vil vel heller si det er positivt hvis man først skal selge å selge de til tjukkeste slekta (broren). Viser vel at de har tro på dette.

2 Likes

Aksjene ble solgt til broren, dette var noe som FA “glemte” å ta med første gang dette ble lagt ut, og Antibacerne fikk selvsagt full panikk når dem så overskriften.

2 Likes

De har fortsatt over 40k aksjer. Og ja, salget var til familie.

4 Likes

Hopa, er vi på dårlig humør mon tro…Jeg spurte @XCR og la ved linken, da jeg var usikker på status per nå. Jeg har ikke tilgang til fersk aksjonærliste. Og nå har @XCR bekreftet, mange takk for det!

3 Likes

https://www.nrk.no/nyheter/lege_-_-folk-dor-av-infeksjon-i-azovstal-1.15956613

Lege: – Folk dør av infeksjon i Azovstal

En lege i det ukrainske militæret ber Tyrkia om hjelp til å få evakuert sivile og ukrainske soldater som er syke og såret, fra Azovstal stålverket i Mariupol . – Folk dør i hendene mine i mangel av antibiotika, forteller en lege ved basen. Det melder nettavisen Kyiv Independent.

Ja den var over 100 littegrann😄 det hadde vært noe

Plutselig! :money_mouth_face:

Godt softox er gjeldsfritt, renteøkning betyr ingenting for de.

Det er ikke renteøkning på gjeld som er problemet for vekstselskaper, men at verdien av fremtidige inntekter får en lavere nåverdi og at alternative plasseringer (med mindre risiko) enn aksjemarkedet blir mer fristende og trekker ut kapital av markedet.

3 Likes

Sant det, men hadde vært verre om de satt med gjeld vel? Nå aner vi jo heller ikke hvilket framtidige inntekter som gjelder for softox, det er utvikling ikke growth.

Det hadde helt klart vært verre hvis de satt med gjeld, og for selskaper med mye gjeld uten fastrente kan det bli trøbbel fremover.

Topp 50 sitter stille så det er oss småaksjonærer som styrer kursen enten markedet går opp eller ned. Bare å laste opp.

5 Likes

På dagens latterlige prising (Mcap 384 mnok) tviler jeg på 0,5% økning i rentene har noe å å si. Softox har pt nesten ingen inntekter man kan neddiskontere men det kan endre seg raskt (ved feks godkjenning Kemi, CE og FDA)

Angående finansiering så virker det ikke som de trenger så mye hvis spin-off og Kemi kommer snart og de får til planene sine:

SBE: sikret Co-funding til fase2, en partner tar fase3

SIS: Fase1 er ferdig, en investor/partner tar finansiering videre. Er mulig med kombinert fase2 og fase3.

SWIS/Safedes: ferdig

10 Likes