Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Sten på sten. Full tillit!

3 Likes

Knallgod melding. Første hinder for SIS er tilbakelagt.
Markedet er som vanlig ikke med for fem flate øre. Dette er stort.
Jeg er usikker på hvor viktig dette er for SDS og EDF det at vi nå har fått dette gjennom fase 1, men som utviklingscase i EDF må jo dette stå mye sterkere i en søknadsprosess.

Denne meldingen åpner mange nye dører, og det er merkelig at den høster så liten interesse.
Neste skritt nå er partneravtale med SIS. Skal Softox kunne starte med Fase 2 ila dette året, kan ikke den avtalen vente for lenge på seg.

11 Likes

Tror dette også blir meldt før vi aner det. Partner altså.

3 Likes

SIS has the potential to be a breakthrough in respiratory treatment", stated
CEO Geir Almås of SoftOx, “the broad spectrum antimicrobial effect of SIS
obviates the need for expensive diagnostic testing which can also delay the
start of treatment, and would represent a paradigm shift in the management of
respiratory infections.”

10 Likes

Bare å gratulere. Aksjen kunne fint lagt på seg 40-50 % med dette. Håper markedet fortsetter å sove i timen noen måneder til, slik at jeg får anledning til å ta en posisjon her igjen.

Melding om partner og/eller avtaler (som inkluderer penger) kan komme for SWIS og SIS når som helst. Ingen analyser eksisterer heller.

En sjelden mulighet, tror jeg.

Edit:

Litt rart å hause aksjer man ikke eier, men det synes jeg man skal når det er på sin plass.

24 Likes
3 Likes

Vil tro at en partner avtale kommer når som helst nå på denne meldingen.
Markedet venter på noe tegn på inntekter ved en KEMI eller FDA godkjenning ? :alarm_clock::bomb:

3 Likes

Grattis på er! :sweden:
Men är väl inga garantier att det kommer in cash för att man får ett partnerskap. Finns flera ex på det. Ser att många verkar tro att partnerskap ska rädda emi situaion.
Om det inte kommer cash kan de åtminstone minska burning med partnerskap.

Det er vel ingen som har sagt at det ikke blir emisjon, partner eller ikke.

Det tar tid men teknologien virker solid, og dette blir bevist gang på gang. Vi får se hvor mye kapital som må hentes de neste par årene, men jeg selger i hvertfall ikke. Blir gøy å følge med videre.

10 Likes

Dette er kun min mening, og dette vil være sjeldent haussende.
Jeg er nærmest i vantro over markedets reaksjon.
Slik jeg forstår Softox så er det et selskap med et uhyre stort potensiale.
SWIS og SEB skulle være gullkalven til Softox, hvor desinfeksjonsbite skulle hjelpe til å finansiere utviklingen til SWIS og SBE.
Plutselig åpnet muligheten seg gjennom Covid for å teste SIS ut som et inhalasjonsmiddel. I starten tenkte jeg at dette kun var en bonus med aksjen som hadde liten reell sjanse for å bli noe av. Potensialet var enormt, men sjansen for å lykkes anså jeg som lav. Men man hadde fortsatt SWIS og SBE som var lovende.
Så kom minigrisene på banen og viste at dette viste seg å være relativt sikkert, og at det var stor sannsynlighet for at man ville se samme resultat i mennesker.
I tillegg var jeg en del i kontakt med SpectrumX i fjor, og fikk sett litt på deres studier i forbindelse med deres inhalasjonsløsning. Den var ikke testet på mennesker, men de hadde bygd opp en biologisk modell som skulle imitere lungesystemet. Den viste også at løsningen var sikker, men i tillegg viste den også svært god effect på Covidviruset.
Alt i alt ville jeg blitt overrasket om SIS hadde feilet på safety. Jeg tror også at det er er svært stor sannsynlighet for at SIS vil vise å ha god effekt på virus i fase 2.
Det som jeg ser nå er at Softox har et sårskyllemiddel som er i en egen klasse.
SBE har jeg relativt stor tro på at kommer gjennom alle studier med godt resultat.
Desinfeksjonsmiddelet har fortsatt et kjempepotensiale.
SIS, tror jeg kommer til å vise effekt på virus og faktisk være revolusjonerende. Er det egentlig mulig å uttrykke hvor stort potensialet til SIS er?

Likevel er vi i skrivende stund hele 1.34% opp på denne banebrytende meldingen i dag.

Jeg håper Softox og DNB jobber bra i forbindelse med partner, og er veldig spent på å se hvordan SIS prosjektet prises ved en partneravtale.

26 Likes

Ja, her både trur og håper eg marknaden sover i timen. SIS har for min del berre vore ein mulig bonus, men no har SoftOx bevist at det ikkje er farleg å innhalere stoffet. At dette blir møtt med eit skuldertrekk i marknaden er ganske så spesielt.

Er vel gjerne emisjonsrisikoen som holder denne tilbake?

Ein må ha i bakhovudet at det kun er 10 millioner aksjer totalt i dette selskapet og primærinsidere sitter på store deler av disse. Det kan bli trangt i døra her om dei kjem med ein partneravtale med upfront betaling for videre studier for SIS.

Emisjonsrisikoen tenker jeg beror i hvordan man forstår markedet.
Min måte å forstå det på er at Softox med denne meldingen har lagt grunnlaget for å inngå en partneravtale rundt SIS. Jeg regner virkelig med at SIS vil fremstå som attraktiv for flere større aktører. Noe annet vil fremstå som merkelig, og Softox har selv sagt at de har opplevd interesse fra større aktører.
Jeg håper at Softox greier å lande en parternavtale før de må ha en emisjon, og det håper jeg de greier med tanke på at vi fikk SIS resultatene såpass tidlig.
Hvis så skjer regner jeg med at både eventuell partner og Softox forstår potensialet til SIS slik at det blir priset deretter, noe som også gjør at en eventuell emisjon som kommer etterpå vil være langt høyere enn den kursen vi har nå.
Jeg hadde gjort det på den måten, og Softox har vist at de kan skaffe seg brolån for å kjøpe seg tid.

6 Likes

Jeg kjøpte meg inn igjen i dag etter å ha vært ute en stund. Må si jeg var overrasket over å få så billige aksjer!:smiley:

Ja, det er egentlig helt latterlig. Jeg kjøpte mer for noen dager siden på ca 35. Er GODT lastet nå!

Så mange apekatter i Sverige (kemi) at de også har fått viruset… Bra vi har noen svenske aksjonærer som kan spre budskapet om Softox? :slight_smile:

3 Likes

Ehhhhhhhhhhh apekatter???

kopper, katter gjør ingen stor endring når man tar inn kemi? :slight_smile:

Kan veldig fort tolkes som en rasistisk uttalelse

At vi er under 60 på denne meldingen er forunderlig.

2 Likes