Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Sivile og Ffi er to helt separate, spurte om dette på Q så utviklingen på den ene brukes ikke på den andre.

Det de kunne komme med er potensielt verdi av forsvaret etter min mening.

Da burde vi legge til nye produkter for Softox defence solutions med egne TAMs i bullkulatoren :heart_eyes:

1 Like

Om ikke annet er SoftOx i hvertfall et veldig spennende selskap å følge. Spesielt utviklingen med forsvaret og fase 2 av SIS blir svært interessant.

Du er nok mye nærmere i din lille analyse enn det SB1M er.
men diskonteringsrente på 16% synes å være urealistisk høy i forhold til dagens realiteter.
Tror også at nettomargin på 15% er for konservativt. Produksjonskostnadene er svært lave så ville satt nettomargin til 30%.

Bare et par eksempel for å beskrive hvor ufullstendig, utdatert og feil denne analysen er, så presterer de å skrive at SWIS er i fase 3, og SIS kommer under “upcoming event” for avsluttet fase1!

3 Likes

Dyrehelse er heller ikke tatt inn, er ikke tanken der samtidlig med swis?

Virker mest som om rapporten er skrevet for lenge siden uten å ha blitt revidert nevneverdig.

4 Likes

Fra finansavisen i fjor om SIS.

9 Likes

Det er bruttomarginene så litt usikkert hva som blir nettomarginene.
Ellers blir jo det med marginer veldig usikkert da salg internasjonalt vil bli gjort gjennom lisensavtaler som vi ikke kjenner innholdet av.

2 Likes

Tenk deg at det i 2030 selges SIS ampuller til forstøverapparater reseptfritt over disk. Disse fjerner forkjølelsessymptomer og koster 100 kroner hver gang du er syk. Du er syk 2 ganger i året. Det samme er 1 milliard andre med råd til produktet. Du kan legge inn hvilken markedsandel og fortjenestemargin som helst det blir store tall.

2 Likes

I analysen stod det SIS blir solgt fra 2026. Høres det riktig ut gitt at fase 2 starter nå på høsten?

Med mindre jeg har oversett noe, har vi dette på slide 23:
De antar at salg begynner i 2026, ikke at det blir lisensiert ut da. De er vel egentlig ganske utydelige på hvordan SIS kommer på markedet, som er nok en svakhet ved analysen. Første salg i 2026 høres riktignok temmelig fornuftig ut

6 Likes

Damn 2026, jeg har ikke all verdens tid as. Makro bildet nå er jo veldig dårlig, og tviler på at vi er i en høykonjunktur om 4 år.

Tar sin tid å få godkjenning etter sendt søknad.

Fra s.12 i pdf filen jeg la ut.

bilde

Fase 2 starter ikke på høsten, de skal få inn partner å søke om fase 2 før slutten av året eller i starten av neste år, ble spurt om på q1 webcasten.

3 Likes

De har sagt at de håpet å være klar til influensasesongen 22/23. Så rundt nyttår/Januar?

Stemmer det @Oppsann , snakket om slutten av året men at det kunne skli inn i neste år.

Når jeg først gikk inn i Softox i fjor høst tenkte jeg at finansiell partner for SIS spin off kunne være på plass i mars i år… jeg er kanskje en av de @HO5 kaller utålmodige sånn sett… og det er vel litt av grunnen til at jeg har holdt meg unna biotek, siden jeg for det første ikke føler jeg forstår nok av det medisinske til å vurdere teknologien og for det andre fordi jeg leser så ofte hvor langtekkelige disse utviklings-prosessene er… jeg har også hatt litt blandede følelser hva gjelder Almås… men likevel har jeg gått fra å se på dette som en kortsiktig outsider investering (hvor jeg tenkte at SIS spin off finansiering skulle gi skikkelig løft), til å tenke at dette langsiktig sett er en potensiell himmel ferd uten like - og jeg skulle ønske jeg hadde mer midler å bidra med om de skulle trenge det.

Jeg har med andre ord fått en stor tro på teknologien, og jeg tror absolutt dette faktisk kan bli en gamechanger - selv om det jo vil være mange motstandere og humper på veien…

Heia Softox!

17 Likes

Ref: “Indicative date for the information of the applicants on the outcome of the evaluation: six
months from the final date for submission.”
Hentet fra 2021 callen.

Burde være svar rett rundt hjørnet nå.

Ser at FDA callen for EDF 2022 programmet også nevner Norge, i motsetning til 2021. Mulig det har noe med EØS eller en avtale Norge har med EU?

Med tanke på hva som står i EDF 2022 call for CBRN, så synes jeg den ser ut som laget for Softox og partnerene som søkte i 2021… Ikke noe spesielt som står relatert mot softox, men generelt hva EDF er på jakt etter i callen.

Til info så leser jeg dette med en haug av aksjer i Softox, så helt objektiv er jeg nok ikke…

6 Likes

Det var vel 9 desember (+6 mnd) hvis jeg ikke husker helt feil. Altså, fra og med i morgen da

1 Like

Kan stemme veldig bra det, også i henhold til tidslinjen som ble publisert i tråden tidligere :+1:

1 Like

Er det nokon her inne som har høyrt livsteikn frå IR i SoftOx den siste tida?

Fekk svar på mail 1.juni men etter dette har det vore “stille som graven”. Har etterlyst forklaring på kvifor selskapet ser på Hemsedalsrapporten som ein “non-event” og purra på video fra EWMA som me vart lova, utan respons.

Nyheter kommer når de kommer, så fremt forskningen går etter planen med lovende resultater er det bare å slå seg til ro.

1 Like