Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Du må ikke glemme hvem som sitter på en kontrollerende del av selskapet…

1 Like

Tror heller ikke de ville gjort så veldig mye uten at de hadde hatt noe som er ganske konkret, hva og hvor mye den verdsettes til har jeg ikke noen formening om. Ut fra SB1M er det ikke rare greiene til verdi men hvis man ser på hva andre får i utviklings sammenhenger må det være helt andre beregninger som blir gjort.

Hva de eventuelt ender opp med får vi vite den dagen en slik avtale er signert.

Tviler vi får noe forvarsel egentlig hvis/før en avtale blir signert.

3 Likes

Jeg kan ikke helt se for meg en emisjon nede på 20-tallet. Mulig jeg er for optimistisk men er ganske sikker på at her kommer det noe stort før de eventuelt trenger penger fra en emisjon.

9 Likes

Tror ikke jeg heller, antar det blir samme som sist med “lån” fra bror i første omgang til mer er på plass. Kan ikke se for meg så veldig store kostnader fremover før neste fase/r kommer i gang. SBE fase2 er allerede finansiert 50%.

3 Likes

Tryggest å kjøpe i dag, i morgen kommer trygda, og da går øretrillerne tungt inn igjen :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Ja de fortalte sist at långiver var villig til å låne ut mer penger. Mye av grunnen til at vi er der vi er nå er fordi det var en klausul på at lån kunne konverterer til aksjer på 35kr ± husker ikke eksakt.
Så håper de hiolder seg for gode til noe slikt neste gang med kjemperabatt til långivere da det bare sender kursen nedover.
De som video i emisjonen sist føler seg nok lurt

Lånet skjedde før forrige emisjon så det var ryddig nok det… ingen ble lurt.

3 Likes

Du er så fullstendig på bærtur. Lånet sørget for trygghet, forutsigbarhet. I en ekstremt sårbar tid for selskapet. Reddet den prekære situasjonen og gjorde det mulig for kursen å finne en bunn. Trygghet og forutsigbarhet er det som mangler akkurat nå, selv om det plutselig kan falle på plass.

4 Likes

Eller for å si det på en annen måte; lånet er det som vil kunne gjøre det fristende, for mitt vedkommende, å gå inn på fallende kurser. Visshet om at brødrene Almås har både kreativitet, vilje og forhåpentligvis reelle muligheter til å ta grep for å få selskapet gjennom ulendt terreng.

5 Likes

Nå har selskapet penger for enda en stund så får satse på det kommer penger gjennom andre kanaler før de trenger å kjøre noen ny emisjon😊
Da vil det være surt for de som nå har solgt

2 Likes

“Hemsedal kommune har nå fjernet all alkoholholdige desinfeksjonsmidler og håndsprit i sine bygg og opprettholder overvåkingen av inneklimaet i kommunens bygg.”

Har/hadde egentlig avskrevet desinfeksjons-delen til softox, men det kan jo virke som ting løsner litt nå… Blir spennende å se om de får noe salgsøkning fremover :crossed_fingers:

20 Likes

15 Likes

Det er nok flere som sitter på sidelinjen og sikler nå, og alle tror dem er raskere enn alle andre når melding kommer. Men mulig du er som Lucky Luc, og trekker raskere enn din egen skygge :thinking:

1 Like

Lite aksjer til slags oppover vil jeg tro

Melding om emisjon ja! :innocent:

Hvordan hadde aksjen reagert om det popper inn en melding om støtte på 100 mill fra EDF?

1 Like

Sell on news! :roll_eyes:

1 Like

Skjønner ikke poenget med slike innlegg. Risikoen med å sitte inne i påvente av kursløftende meldinger har vist seg å være et tapsprosjekt i 2 strake år. Om man ikke benytter sell on news-strategien. Selvsagt kan det komme en melding om 100 mill rett inn i kassen til Softox Defense Solution. Som hadde vært fantastisk. Både for eksisterende aksjonærer og de som kan kjøpe seg inn på høyere kurs. Ved at mye av nedsiderisikoen hadde forsvunnet som dugg for solen.

Point being; jeg sitter ikke her og nå og sikler fra sidelinjen, men billig kan alltids bli billigere - som kan forandre situasjonen. En plutselig dobling av kursen eller bare et solid bykst derimot hadde vært bull for caset og blitt tatt positivt imot. Også fra sidelinjen.

4 Likes

Tenker flere kommuner kommer etter, og rapporten skal publiseres internasjonalt !

Skjønner at Aaleby tar det chill med å hoppe inn igjen. Frem til nå har jo Softox vært som en ønskebrønn, hvor man har slengt i en haug med penger og håpet at det skulle komme en hærskare av engler stigende. Istedenfor dukka det opp et troll med dritt rundt kjeften og et hånlig flir.