Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Hvem er trollet ?

Vedum :smiley:

1 Like

Trollet er en samlebetegnelse for alt som har ført til kursnedgang. Så, som sagt, skjønner jeg at han ikke stresser.

Hva er du prøver å si egentlig?

1 Like

Mange nye morsomme figurer her nå, hva kan det bety ?

1 Like

Det ulmer…

Softox er en fugl fønix som skal stige til himmelen fra resesjonens askelagte ødemark!

2 Likes

Teskje: Selv om mulighetene for selskapet skulle se fantastisk bra ut fremover, betyr det ikke nødvendigvis at det slår til. Det har skjedd gang på gang. Helt siden oppskalering av produksjonsfasiliteter på grunn av økt etterspørsel i fremtiden. Har selv en shit load med aksjer i selskapet, så jeg forbeholder meg retten til å være kritisk til både meg selv, selskapet og andre instanser som har med min investering å gjøre. Som sagt; dette er min dårligste investering noensinne hittil.

2 Likes

Figuren venter på emisjonen før kjøp! :wink:

Trollet til Softox er en aksjonærmasse som ikke greier å verdsette utviklingen til selskapet.
Ledelsen har kun rotet det til på et område, og det er desinfeksjonsbiten.
Ellers har ledelsen egentlig vært strålende.
Utviklingen på SWIS +++
Utviklingen på SIS +++
Utviklingen på SBE +++
Utviklingen på SDS virker å være svært god den også, selv om vi ikke hører så mye enda.

7 Likes

Kan jeg legge inn en kommentar? Forsvaret har vært tydelig her etter min mening, kan ikke få det mer inn med tesje.

6 Likes

Forøvrig en ny studie med hocl spray i sår.

Produktene til Softox er og blir gull.
SBE har nå vist seg som trygg i fase 1a. Vi vet at dette produktet også vil ha effekt slik som Swis.
Softox blir bra uavhengig av hvordan de henter inn kapital.
Håper selvfølgelig at de kommer med noe som kan sende oss på en liten himmelferd først slik at utvanningen blir minst mulig.

5 Likes

I min bok er det dårlig håndtverk når man nok en gang setter Softox i en posisjon hvor antall kroner i banken tar over som den mest betydningsfulle faktoren i en risikoårvåken investors investeringsbeslutning. Heller enn at forskningen får rom til å blomstre i markedet med forventningssug om hva som kommer x antall måneder fram i tid. Meningsløst å ikke hente nok til å fullfinansiere selskapet ut året.

Så får de som vil bare pepre løs med råtne tomater og egg.

1 Like

Teskje: skriv det du prøver å si, i stedet for meningsløse metaforer da.

Det er ikke så mye å kommentere på det annet en at vi har ulikt syn.
Siden emisjon så har vi Swis studie som kom i mål med positivt fortegn.
Vi har SIS fase 1 i mål som er helt unikt.
Vi har SBE som vi nå har fått indikasjon på at kommer godt igjennom fase 1.

Det er selvfølgelig slik at generelt ville alle disse milepælene generert en oppgang som tilsier en kurs over forrige emisjon. Derav er det innenfor å si at ledelsen/styret tenkte rett.
Ny emisjon burde nå kunne vært satt høyere på bakgrunn av at selskapets fundamentale verdi på bakgrunn av studieresultat skulle vært mye høyere.

Som sagt er trollet til Softox aksjonærmassen. Det må gjerne høres dumt ut, men grådigheten kjenner ofte ikke grenser. I en aksje lik Softox så er din tankegang som mange andres destruktiv for selskapet. (Sier ikke at du eller andre gjør noe feil). Men i form av å skape verdi blir dette baklengs, og hypotetisk vil jo ethvert selskap som er i utviklingsfase bli nullet ut hvis alle hadde en slik tankegang.

Vi har bare ulik strategi. Økonomisk er min strategi så langt katastrofal. Jeg har derimot svært stor tro på at det fundamentale i selskapet og at det vil bli en suksess. Hvor mye jeg sitter igjen med til slutt er umulig å si.

11 Likes

Her er artikkelen det linkes til av FFI på twitter, finner ikke om den er lagt ut her i farta, fra 8. juni:

Kursen lå på medio 40-tallet når man ventet på at resultatene fra SIS skulle nå markedet. Du tror ikke at det er en viss mulighet for at man kunne sett videre stigning dersom de med risikoaversjon slapp å vurdere nødvendigheten av å bruke løftet til å komme seg ut på en ok kurs før finansieringsbiten fikk for stor påvirkning på kursutviklingen?

Poenget er nettopp den at det ikke skapes grunnlag for en positiv kursoppgang over tid når emi-spøkelset henger over selskapet halve året. Forskningen vet alle at er top notch.

2 Likes

Liker metaforer, kan hjelpe til med å sette ting litt på spissen. Ikke min feil at du ikke liker det eller anser det som meningsløst.

2 Likes

Beklager, skal fylle på litt i morgen.

Jeg som brukte feriepenger og lønn rett før kurset gikk ned igjen, får bare kjøpe enda litt mer nå da :hugs:

Hadde alle visst det, så burde vel MCAP gjenspeilet noe mer verdi av techen? Det er nok mange investorer som ikke tror dette er top notch.

1 Like