Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Merkelig kommentar fra en som har «shit load med aksjer i selskapet».

Hvorfor? Det har jo vært en elendig investering! Er jo mange grunner til å holde på aksjene selv om det hittil har vært mer troll enn engler. Jeg er i samme kategori. Har håpt mye, holdt på aksjene, og hittill har det vært en elendig avgjørelse. Men har jo fortsatt håp og ikke minst tro på at dette kan gi en veldig god avkastning til slutt. Men hittil har det jo vært trasige saker :slight_smile:

Det MÅ gå an å ha aksjer og samtidig være misfornøyd med utviklingen :slight_smile: Ting er ikke så svart hvitt

2 Likes

Problemet er vel at disse “alle” utgjør en alt for liten andel av markedet. Som gjør kursen svært volatil. Hjelper heller ikke på villigheten til de som måtte stå på sidelinjen at den alltid selges ned etter nyheter. Blir på sett og vis en ond sirkel. Som forsterkes av at det henger en emi-sky over selskapet halve året.

Har jeg sagt jeg var uenig i det? Jeg spurte om han kunne skrive hva han mente med alle disse tullete utsagnene som egentlig ikke betyr noen ting.

Dette gjelder dessverre mange volatile aksjer om dagen… Markedet er styrt :crazy_face:

Det må du gjerne synes. Jeg tenker derimot at selskapet har godt av å ha kritiske aksjonærer.

Aaleby, vi er ikke dummere enn at de fleste av oss gjennomskuer dine hensikter. Mest sannsynlig er du også short. I så tilfelle er ditt spill lite respektfullt.

Det er flott :+1:

🤦

Kan ikke få sagt hvor håpløst det er å komme med slikt sludder. Blir en form for hersketeknikk på fullstendig sviktende grunnlag. Heller enn å ta det som det det faktisk er; noe så uvanlig som ærlige meninger med et for tiden negativt innhold. Uten et fnugg av kyniske baktanker.

Blir det avkrevd å alltid male rosa skyer for å ikke ha tvilsomme hensikter?

6 Likes

Nåja… ikke vits i å sparke noen som ligger nede for telling.
Alle vet jo at softox vil trenge penger, de sa jo det selv på Q1 at det var for tidlig å si hvordan, men at styret ville jobbe for det.
Så slutt å fremstille en emisjon som dommedag, investorer skal bidra for å hjelpe utviklingen. Og det er bedre å eie litt av noe stort, enn mye av ingenting.
Om du faktisk unner selskapet å lykkes, så virker det rart å gnåle om den evige emisjonsfaren.

7 Likes

Nå mangler det bare at svensken kommer med noe glupt :roll_eyes:

Jada låt Bjørn låta synd om sig själv. Tror faktisk aldri jag hørt någon. Forsvarere sig själv så mycket bullshit. Riktigt bla bla snack
Att man med snack passat efter behållning blir bara patetiskt

Låt oss høre de neste bullshit

Gnålet kom fra en påstand om at ledelsen har gjort alt rett, minus desinfeksjonsbiten. Som for meg blir veldig feil.

Tar det for gitt at alle vet om cash-situasjonen og har valgt sin strategi (som meget vel kan innebære at ledelsen har alt under kontroll (partner/tilskudd/lån)). Ergo bør ikke det i seg selv være evig tyngende. Altså at det nevnes. Har heller aldri skrevet et ord om at det er dommedag. Kun at det unødig tynger kursen.

1 Like

Før en ender opp som mange andre tråder kan det kanskje være greit for enkelte å se seg selv i speilet. Snakker da ikke om Aaleby som faktisk har tilført denne tråden x-antall poster av meget høy karakter. Alle har rett til å være både positiv og negativ som aksjonær! Hvis det er vanskelig å svelge kritiske poster kan man jo heller pusse sølvet over kjøkkenbenken i stedet for å lade børsa her :face_with_thermometer:

FYI: jeg kjøper mer på fallende kurser som dette :raised_hands: fremdeles massivt i minus -og nordnet blir månedlig fornøyd med kurtasjen jeg kaster på de!

4 Likes

Og du lurer på hvorfor jeg aldri lar bullshit få stå uimotsagt :wink: Det som er patetisk er at man ikke kan ha åpning for begrunnede innlegg av alle valører. Uten å få stadige beskyldninger som går rett på troverdigheten som bidragsyter.

3 Likes

Du har vel ikke kjøpt :thinking:

Er dette velbegrunnet? Heller etterpåklokskap.
Det var ikke det beste markedet å hente penger i da heller, hvor lavt måtte de vel de ikke satt kurs for at tilrettelegger mente de ville få riktig volum? 45? 40?
Etter emisjon på 55 var det mange som var sjeleglad for at de hadde fått opp kurs så de ikke måtte hente penger på 30-40 tallet.

2 Likes

Helt enig i at @Aaleby har hatt mange kvalitetsinnlegg, jeg har satt pris på mange av hans innlegg både her og på DSRT tråden.

Men synes det kan bli litt dobbeltmoralsk, hvem har vel ikke vært den første til å “ta tyren ved hornet” om noen er kritisk til DSRT?

2 Likes

I tillegg hadde de regnet med rep.emisjon og ansattemisjon som selskapets egne aksjonærer indirekte saboterte.

Angående finansiering, så er vel det styret sin oppgave, ikke ledelsen som noen skriver. Selv om Almås eier mye og er sentral i selskapet er det ikke en énmanns pølsebod heller.

3 Likes