Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Var en fin melding å få før ferien. Nå er det bare å bade å slappe av og glede seg til eu meldingen i juli. Ser jeg er en av de som storhandler idag ( alt er relativt) :slight_smile:

5 Likes

Nå har vi ett armert betonggulv, så det er bare å fylle på.

1 Like

Til Hvilken pris kan lånet konverterer til aksjer seinere?

mye av grunnen for at vi er på dette lave nivået nå er at forrige lån kunne konverterer til aksjer på dette nivået. Da falt kursen sakte men sikkert nedover mot konverteringskursen.

SoftOx Solutions AS: Clinical trial data published in Acta Dermato-Venereologica

22 Likes

Bullish?

1 Like

Det er iaf ikke bearish. De får sin studie publisert og det legger etter mitt syn mer kredibilitet og tyngde i caset. Mest sannsynlig vil markedet trekke på skuldrene av dette - de venter på cash / kontrakter / avtaler.

3 Likes

Absolutt, la barna løpe !

1 Like

@pips postet denne på 18.mai

1 Like

Er ikke dette basert på resultatene som kom for 1 år siden? Fint med publikasjon, ja.

Last opp og nyt sommeren gutter. 2H blir spennende :+1:

7 Likes

– Vi estimerer at de trenger cash i tredje kvartal gitt balansen etter første kvartal og 20-25 millioner cash burn i kvartalet. Dette lånet kjøper dem litt tid til å få på plass regulatoriske godkjenninger og starte salg av produktene sine før de eventuelt søker mer finansiering gjennom potensielle partneravtaler, noe som vi tror er sannsynlig, forteller Panengstuen.

– Vi har estimert at de trenger rundt 1 milliard for å utvikle de produktene de har i porteføljen sin nå, og få de ut til markedet, legger hun til.
Panengstuen forteller at hun ser på risiko som et viktig moment for SoftOx, og at hun opprettholder sin hold-anbefaling med kursmål 45 fra tidligere i juni.

– Det er alltid litt risiko forbundet med utvikling av produkter og dette har vi hensyntatt i analysen vår. Det virker som de har en bra teknologi, men at dagens marked og kunder/partnere er kanskje ikke like villige til å påta seg like mye risiko nå som tidligere. Det er ikke positivt at de ikke har fått finansiering på plass før sommeren, men gitt situasjonen tror jeg dette er smart for selskapet og det kan gi dem litt mer å forhandle med fremover, forteller hun.

6 Likes

Er det egentlig «nye forsinkelser»? Det har selskapet i så fall ikke kommunisert, men det er de vel heller ikke pliktige til? Jeg las meldingen som at det er forsinkelsene vi allerede vet om som har gjort at de ligger lenger bak enn de hadde håpet. Og at det i hovedsak gjelder desinfeksjonen, og noe annet jeg har en følelse av men ikke husker i farten? Korriger meg mer enn gjerne

“Dette lånet kjøper dem litt tid til å få på plass regulatoriske godkjenninger og starte salg av produktene sine før de eventuelt søker mer finansiering gjennom potensielle partneravtaler, noe som vi tror er sannsynlig, forteller Panengstuen.”

Liker denne ass :ok_hand:

4 Likes

Finansavisen har jalla clickbait overskrifter, og de er litt sure på Almås for hausingen i FA før emisjonen i fjor. I det minste så beskriver de ikke lenger Softox som desinfeksjonsselskap lenger. Det er små skritt det…

2 Likes

Finansavisens journalister er håpløst “jalla” når det kommer til pharma og biotech!

Damen har vel gjennom analysen sin til fulle bevist at hun ikke henger helt med i svingene, så spørsmålet er vel mer hvem som er på etterskudd, SoftOx eller henne? Men passer jo bra inn i Finansavisens negative vinkling på dette. Det er jo primært godkjenning desinfeksjon som “henger” , det øvrige synes absolutt på stell. Og hva er egentlig desinfeksjon i forhold til det andre??? De tre øvrige produktene vil vel samtlige forbedre (for ikke si revolusjonere) pleien innen de enkelte segmenter dersom de går inn og SIS har jo allerede bevist sin fortreffelighet i sitt segment.

5 Likes

Forstår meg ikke på sånt, er det noe du forsøker å fortelle ?

Den ligger i en kileformasjon, noe som kan være en indikasjon på at en aksje endrer retning, moment.
Med forbehold om at jeg leser den rett🫣