Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

For å svare litt på det første spørsmålet ditt også. Det ble nevnt på Q1 webcasten at et fase 1 studie for SIS vil bli i friske frivillige. Almås nevnte også at et eventuelt fase 3 studie kunne kreve opp mot 1500 pasienter. 100 pasienter er nok mer rett størrelsesorden for et fase 2 studie. For å dra en liten sammenligning, det var designet 120 pasienter i BergenBio sitt fase 2 studie mot Covid. Almås sa samtidig at det kunne være aktuelt at BP tok over SIS etter fase 1. Med tanke på at rasjonalet til SIS er at det skal kunne fungere mot en rekke respirasjonssykdommer, både bakterielle, virusielle og soppinfeksjoner, håper jeg at selskapet kjører minst ett fase 2 studie i egen regi, for å vise effektdata i tillegg til sikkerhet.

Respirasjonsstudier tar heldigvis som regel kortere tid enn kreftstudier, som nevnt av H3nk1. Bjarnsholt har sagt SIS kan være på markedet i 2022, som virker totalt urealistisk etter forrige børsmelding. I analysen min hadde jeg 2023 utgangspunkt, men 2024-2025 er nok i grunn mer realistisk. For å ta en mer generell sammenligning: Forskere fra Pharmagellan lagde en oversikt over tid for kliniske studier basert på data fra clinicaltrials.gov. De fant at et fase 2 studie innen respirasjonssykdommer i snitt tok 0.8 år, mens fase 3 i snitt tok 1.5 år. Til sammenligning var det 2.6 år innen fase 2 for onkologi, og 2.8 år for fase 3 innen onkologi. Vesentlig kortere tid med andre ord. I tillegg kommer tiden mellom de ulike fasene, som gjerne tar en del måneder.
Det blir definitivt spennende å vite mer om veien videre, forhåpentligvis vet vi en del mer etter neste kvartalsrapport.

9 Likes

Hvis man skal bruke utviklingsløpet til nyere antibiotikatyper som benchmark vil utvikling av SIS ta flere år og kreve 1-2 fase 3 RCTer. For eksempel fikk Paratek Pharma omadacycline godkjent av FDA for samfunnservervet pneumoni på bakgrunn av en RCT med nesten 800 pasienter. Mens EMA nektet å godkjenne omadacycline for pneumoni fordi de ønsket to fase 3 RCTer.

7 Likes

Helt i orden vi snakker om minst 2-3 år. Mye som kan ha skjedd innen den tid, forhåpentligvis både swis og sbe godt ut i markedet på både mennesker og dyr samt man kan være tungt inne hos forsvaret/nato.

4 Likes

polsmann; Nå nevner du at SBE kan være i markedet om 2-3 år.
Kjenner du til studieløpet her og når mer eksakt man kan forvente et avsluttet registreringsstudie og markedsgodkjennelse?

Det blir gitt relativt lite info. fra selskapet om de kommende studiene så prøver å danne meg i bilde av dette da det er av vesentlig betydning for hvor tungt man skal investere.

Så takk til dere som bidrar til å oppklare varigheten av de ulike studieforløpene!

1 Like

Har et snitt på over 71 denne aksjen. Har imidlertid full tro på aksjen. Vil følgelig bare sitte stille og vente.
Jeg må imidlertid avlære meg min egen utålmodighet som investor. Hadde en aksje som irriterte meg med ingen utvikling. Solgte meg ut på even 67 og nå er denne i 80. I løpet av kort tid.
Det er et uttrykk som sier, sitt stille, la pengene jobbe for deg.
Jeg ser noe stort i samarbeidet med FFI og US. Dette kan bli i overkant gigantisk med et marked som er ufattelig stort i volum. I tillegg så har selskapet andre produkter, som dersom suksess kan bli det nye Algeta. Da er det bare tålmodighet. Sitt og vent.

11 Likes

Go team :joy:

Noen som har en ide om hva som forårsaker denne svingningen i aksjen? Gitt det jeg tror jeg vet, forstår jeg det ikke…

1 Like

Er ikke svingninger. Bare siging nedover

Det jeg mente var bra SIS tok så lang tid. SWIS og SBE er nok på markedet tidligere. Etter det Softox har sagt skal dyreforsøkene være i gangsatt i løpet av Q2 og ferventer resultater i Q4. Går dette bra vil vi kunne se de produktene i markedet neste år og forhåpentligvis være med å finansiere det videre løpet til SIS.

Nok aksjonærer synes ting tar for lang tid, mister troen og selger. Sånn vil det nok fortsette til det kommer gode nyheter, eller man får med seg nok aksjonærer på at det kommer en positiv nyhet snart.

Risken ligger i at evt gode nyheter kommer etter at de trenger penger, eller at nyhetene er dårlige.

3 Likes

Får inderlig håpe SWIS resultatene er gode nå… Når en klarer å presse kursen ned 10% med 2000 aksjer tør jeg ikke tenke på hva som skjer hvis flere, litt større aktører ønsker seg ut samtidig… Men jeg er fortsatt veldig positiv, Momentumet kan snu på en femøring og da er veien like bratt oppover…

Hvorfor skal SWIS ha dårlige resultater? desinfeksjonsbiten viser knallgode resultater så har de også kommet med Effektdes Pro 450 som har enda bedre resultater, med litt annen sammensettning.

1 Like

Jeg tror jeg har gjort en stor feil ved å hatt størsteparten av porteføljen min i Softox gjennom store deler av 2020 og 2021. Har vært tidenes sjanse til å rik, men istedenfor sitter jeg med 40% minus. Er det mulig? Fml

Ville være veldig rart at de holder nå på å få godkjent EffectDes Pro 450 publisert 11juni om det ikke er lovende resultater på produktene.

1 Like

Ville vert kjekt om selskapet kom med noe positivt snart ja. Mange mister tålmodigheten når det blir sånn som nå med nyhetstørke.

Sitat fra akkurat den søknaden:

-Siden testene på 200ppm er så gode, vil vi legge disse til grunn for dette produktet også –men, vi vil tilføye dokumentasjon som viser bedre resultater på sporer. Se vedlagt dokumentasjon på sporer og mykobakterier. Sporetestene viser at det tilfredsstiller kravene på log 3, allerede etter 3 min virketid

Med Effektdes Pro 450 havner de i øvre siktet tidsmessig sammenlignet med alle andre som er godkjente og hvilken betydning det kan få ved endelig godkjennelse…?

2 Likes

Syns det blir vel defensivt og kontraproduktivt å si at man har gjort en stor feil når det er momenter som man ikke har hatt kontroll på som har gått i feil retning. Feilvurdering av det fundamentale bør frembringe anger og etterpåklokskap. For å bli en bedre investor i fremtiden.

I tilfellet Softox måtte det være å passe seg for å putte for mange egg i samme kurv, men jeg mener fortsatt at rasjonalet fra 2020 - altså at
aksjen var tildels rasende billig på 60-tallet med uhyre mange spennende triggere i nær fremtid - holdt mål. Og det er jo heller ikke slik at potensialet har blitt vesentlig forringet, selv om en ekstra utvanning åpenbart vil påvirke noe.

3 Likes

Mister fort motet i denne aksjen. Solgte meg ut på typ 55-57 en liten periode og tenkte jaja kan kjøpe tilbake på 49 for den kan da ikke gå ned noe mer…det kunne den gitt :grimacing:

Interessant fakta, Softox lå høyere da Oslo børs var på 700 tallet enn på 1130 :tada::heart_eyes::poop: