Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Mye unyttig informasjon man kan ende opp med å grave frem; kan si mye om face-gruppen Softox Solutions Investors, men medlemsmassen har faktisk et ok innslag fra topp 20. Rettere sagt 10 av de 20 største aksjonærene er representert i gruppen.

5 Likes

Fra XI:

"Softox ute av “hold deg unna” porteføljen til Investtech ihvertfall

Høye forventninger

– Ukens utvikling i hold-deg-unna-porteføljen kan forklare hvorfor mange investorer søker slike aksjer. Vow har steget 14 prosent, SoftOx 15 prosent mens Seadrill er opp 12 prosent. Den høye oppsiden i disse aksjene, om de lykkes, er fristende for investorer. Det som er synd er at ikke alle kan lykkes, og at forventningene fra investorer, analytikere og selskapene selv ofte er altfor høye, sier analytiker Geir Linløkken.

Linløkken mener de mest risikable aksjene, som også har den største oppsiden, har underprestert mot markedet over tid. Dette gjelder spesielt om de også er teknisk negative, slik de fleste aksjene i Investtechs hold-deg-unna-portefølje er.

Stokker om

Denne uken bytter Linløkken ut SoftOx Solutions til fordel for Next Biometrics. Nykommeren har mangedoblet seg fra oktober i fjor til mars i år. Siden da har investorene stadig gått ned i pris for å komme seg ut av aksjen, og Investtech konkluderer med at aksjen har etablert en fallende trendkanal på mellomlang sikt."

4 Likes

3 blå dager på rad er ikke hverdagskost i Softox, og det etter nyheter!
Kanskje det nå endelig er slutt på for mye “sell on news”, for deretter å seile tilbake til der vi var før nyhetene.

Dette lover nå bra syntes jeg, selv om kursen fremdeles er under emisjonskurs. Ser frem til å høre Almås på neste presentsasjon om en god måned. Tror han kommer til å være minst så godt på lag som han var sist :slightly_smiling_face:

Takk for gode innlegg fra flere av dere!

5 Likes

Trenden kan bare fortsette nå. Plutselig kommer mer positiv informasjon, kan vi komme opp til nye høyder. God helg. :beers:

1 Like

Frykter HINAS og er lei av å bli trykt ned i gjørma av desinfeksjonsbiten, men skal virkelig bli spennende å se responsen på kursen om det skulle komme en positiv nyhet på den fronten for aller første gang siden selskapet meldte økning i produksjonen tilbake i april 2020.

God helg! :beers:

4 Likes

3 fine dager i SoftOx. Satser på et godt rykk på mandag opp mot 60kr. God helg alle medaksjonærer!

6 Likes

Desinfeksjon biten er kun bonus nå.
Håper nåværende investorer har innsett at SoftOx sitt potensial er så mye mer enn desinfeksjon .
Unner alle Soft-ox’er som har vært med over ett år, enn real opptur nå.
Håper dere ikke selger nå som de virkelig er rigget til suksess. :champagne:

2 Likes

Enig, bare å glemme desinfeksjonen, er langt fra sikker på at de vinner noe Hinas anbud heller. Kursen burde ikke reagert en smule ned engang om de taper den. Men frykter den gjør det, isåfall en sinnsyk god kjøpsanledning om den gjør det. 100% sikker på at kursen hadde vært minst det dobbelte om de aldri hadde hatt den desinfeksjonsbiten i porteføljen. Er kun investert pga. sbe og sis og Swis resultatene derisker disse produktene veldig. Så kursen er her, tusen takk og sparer en del gryn i tilfelle de taper Hinas og kursen blir solgt ned🙏

1 Like

Hva er grunnen til at flere har blitt så usikker på HINAS-anbudet? Er det grunnet avslaget fra KEMI? Selskapet har selv uttalt at de tror avslaget ikke skal ha noe å si for utfallet av HINAS.

1 Like

Har selv ingen annen grunn enn at det ikke er mulig å vite hva et eksternt utvalg lander på til slutt. Det var Softox som mer eller mindre fikk alkoholfri inn som en del av anbudet, safeDes er gjennomtestet og selskapet har produksjonskapasiteten på plass, på norsk jord. Mao; mulighetene burde være gode, men så er det alt vi ikke vet, som kan være faktorer av vesentlig betydning.

Forøvrig ikke enig i at kursen ikke bør bli straffet ved et eventuelt nei. Softox har tross alt brukt store ressurser på å bli en verdig kandidat, men med onsdagens melding i bakhodet kan man med sikkerhet vite at det bare er nok en dump i veien. Mao; i den store sammenhengen vil det bety heller lite. Selv om et positivt svar så definitivt er å foretrekke, også med tanke på å være posisjonert når EU-godkjenningen kommer.

2 Likes

Kjøpte meg inn i dag. Syntes nesten det var for lite reaksjon på en så god melding. Men det er vel en tid frem med sårheling. Ubegripelig for meg om ikke norske stat velger en norsk produsent i hinas. Men det overrasker egentlig ikke, det finnes snart ikke patrioter igjen i dette landet. Effekt og fordeler er en ting en annen ting er at de bør verne om norske produkter. Vi kommer i annen rekke i EU og svenske flisespikkere lager problemer. Det sitter en gjeng med byråkrater i Kemi og har masse makt. Jeg har lest igjennom hele saksmappen derfra.

3 Likes

Takk for at du deler tankene dine Aaleby! Forøvrig enig med deg. Det er vel faktisk Softox som har pushet gjennom alkoholfritt skulle man tro tidligere kvartalspresentasjoner. Tapet rent økonomisk er av mindre betydning, men vi har hele tiden snakket om signaleffekten som kommer ved å vinne anbudet. Rent objektivt mener jeg at denne signaleffekten fort kan slå ut i like stor (liten) grad motsatt vei ved at de ikke vinner anbudet (historien tatt i betraktning vil det kanskje gjøre større utslag nedover ved tap enn oppover ved seier).

Heldigvis er mye nedsiderisk tatt vekk etter forrige melding, og for hvert steg videre med SWIS, SBE og SIS ser vi at betydningen av hvordan selskapet lykkes med desinfeksjon minker gradvis. Skulle kanskje tro at de som var inne utelukkende pga hånddes forsvant etter siste melding fra KEMI? Forhåpentligvis går HINAS veien, men selv med positivt utfall er jeg i tvil om kursen vil gå veldig mye. At gode nyheter kan komme hyppigere som en konsekvens av en seier er jeg dog i liten tvil om, og ønsker selvsagt et positivt utfall hjertelig velkommen.

1 Like

Hva tror du kursen har vært uten desinfeksjonsbiten i porteføljen, ingen hadde hørt om den?

Dukket opp et par særs interessante innlegg på face-gruppen fra det som utfra et google-søk kan virke å være en kardiolog:


(undertegnede):



(kardiolog+mich):

3 Likes


2 Likes

Finnes vel knapt noe desinfeksjonsmiddel som er testet og analysert så mye som Softox sitt i hele verden snart, prøve å slå den dokumentasjonsmappen skal noe til… og det beste er at det finnes nå dokumentasjon på at det er overførbart til andre produkter. Så synes ikke man skal kimse av desinfeksjonsbiten hvis/når det blir godkjent til slutt, DA viser det de andre produktene også har sansynlighet til å få godkjenning. Så skulle kemi nå snu kan det bli litt av ett langvarig harraball.

2 Likes

Virker å være litt av en ressurs og vel verdt å lytte til:

1 Like

Softox får sine gyldne få minutter 1.27 inn i sendingen: Stream Solnedgang, Quizdump og Flaggstikk by AksjeSladder | Listen online for free on SoundCloud

6 Likes

Jeg vil bare takke deg Aaleby for all den gode jobben du gjør med å formidle informasjon på en objektiv måte. Selv om du har aksjer i Softox ser jeg ikke et fnugg av subjektivitet og du prøver alltid å dele info uten å hause bause eller hva ungdommen kaller det for tiden. Det er svært positivt å se en person som er så oppriktig. Jeg er selv bull Softox, men nå jeg ser smarte mennesker som deg være en medaksjonærer og være objektive er jeg bare enda mer sikker på at selskapet er på riktig vei.

10 Likes

Setter pris på den :handshake: Ser på det som teamwork til gunst for alle. Kunne sparre med andre, spa opp informasjon og få klarhet i så mye som mulig. Gjøre høyrisk til noe mindre risikabelt ved å ha mest mulig kontroll på det tildels ukontrollerbare. Er heldigvis langt fra alene. Mange som fortjener honnør, ikke minst for å bevare en saklig og inkluderende tone :+1:

Og haussing er å tåkelegge. Blir fordummende når fokuset bør være å unngå å gå i fallgruver.

7 Likes