Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Bare ett spørsmål, Kan man «låne» ut egne aksjer til seg selv for så å kjøre på med short med en annen konto?
Som eksemplet til Rocka Invest.
bilde

Tenkte å la det ligge men nei, om du hadde svart ‘synes det var ok’ eller ‘tenkte ikke på det’ hadde det hvert en grei sak, men å skjelle ut personer du ikke kjenner på anonyme nettfora etter helt legitime spørsmål synes jeg er ganske ufint.

Det er du (og eventuelt) andre

Om det er bare meg er det supert, om det er eventuelt andre er vel ikke det så bra?
En av mine nærmeste synes det er helt ok å bruke ‘N’ ordet fordi han ikke mener noe negativt med det, så da er det greit da?
Navn betyr noe, jeg og flere jeg kjenner har for eksempel aldri brukt penger på ett kjøpesenter i Bergen som heter Xhibition, på Galleriet over gaten har jeg lagt igjen mye penger, og det ble nesten folke-opprør i Bergen da noen ville åpne en kafe på Festplassen som het N’Joy.
Att ett selskap som vi formodentlig begge eier aksjer i skal assosieres med ett navn en gruppe mennesker muligens vil reagere på må du da være enig i att er helt unødvendig selv om du ikke tilhører den gruppen?
Det er snakk om subjektive meninger her, du kan ikke bare komme med noe fakta så skal alle tenke att ‘Ja ok, men da så’.

Dersom du oversetter navnet til norsk → velger en (relativt) lite brukt søkemotor → så får du opp 1 (!) eneste treff til en FB-side nedlagt i 2011 med 66 (!) likes som heter det du nettopp søkte på. Alle andre treff refererer til motstandsbevegelsen og whatnot.

Er dette mere relevant for deg? Norsk Motstandsbevegelse (navnet brukt av antirasistisk senter)/Nordfront:

Ordet henviser for pokker til at produktet ikke utvikler RESISTENTE bakterier og/eller gir motstand mot mikrober generelt.

Henger ikke på greip.

Jeg hater 2021.

Du om det.

2 Likes

Jeg skriver kun på egne vegne, det håper og tror jeg alle forstår. Er du uenig i ting jeg skriver så er det flott at du tar til motmæle.

Det er flere grunner til at jeg er grunnleggende uenig med deg i at det er et (teoretisk) problem at leverandøren kaller desinfeksjonen sin “Norwegian Resistance”. I prioritert rekkefølge:

  1. Ordet “resistance” henviser til produktets hovedegenskap. Egenskapen er altså “motstand” mot mikrober. Subsidiært er det et ordspill på at produktet også er unikt i den forstand at det ikke genererer resistens mot antibiotikaresistente bakterier (en av de største truslene for folkehelsen)
  2. Eksemplet ditt er hentet fra et søk med DuckDuckGo, som gir ett eneste relevant treff som underbygger det teoretiske problemet. Og dette isolerte treffet er en obskur facebookgruppe nedlagt i 2011, med 60 likes. Jeg bladde gjennom de første 10 sidene med treff på Google, og der var det ingenting tilsvarende. Alle andre treff, også med DuckDuckGo, handler om neste argument som er:
  3. Assosiasjonene folk flest har rundt begrepet er knyttet til noe annet enn høyreekstremisme og/eller nazisme. Tvert imot har det motsatt (!) fortegn, fordi tilnærmet alle referanser og treff på nett er knyttet opp mot den norske motstandsbevegelsen under andre verdenskrig. En positiv assosiasjon vil mange mene. Det var det første jeg tenkte på (kanskje fordi jeg er en gammel stokk født i 1985)
  4. Ytterligere (mulige) assosiasjoner: Her tror jeg folk, utover assosiasjon til 1. produkt eller 2. den vanligste utover dette (kamp mot nazistene), faktisk tenker på flere andre ting ut av “motstand” før de tenker på nazisme: EU, bompenger, pels, Trump mv.

Ser til slutt at du linker til et svensk nettsted for nynazister og som kaller seg nordisk motstandsfront. Jeg ser ikke på dette som noe problem gitt 1-4.

Og ja, jeg skal ærlig innrømma lunta er litt tynnere som følge et konstant, stort og (slik jeg ser det) misforstått fokus på desinfeksjon. Så når en bitteliten aktør ønsker å selge noen flasker med hånddesinfeksjon, så er det vel og bra. Men, når det så skal oppkonstrueres en teoretisk problemstilling rundt produktets navn, da gikk det en kule varmt.

Fordi jeg mener det er og blir helt natta.

7 Likes

Den er grei, men jeg er uenig med alle de punktene, og nekter å tro att jeg er så sær og spesiell att jeg er den eneste. Det går an å tenke på flere ting på en gang.

Er helt enig i att det er overdrevent fokus på desinfeksjon, og er ikke derfor jeg eier aksjer, men når selskapet en gang driver med det så må vi jo forholde oss litt til det. Kan ikke være vanskelig å finne nøytrale navn, men forstår jo att mange mener att alt høres veldig flott ut når det står ‘Norwegian’ foran.

Ble en unødvendig lang rant av ett kort og enkelt spørsmål dette, det får jeg bare beklage, skal greie å unngå ytterligere poster på denne tråden noen måneder.
Setter ellers pris på det meste du kommer med som er relevant og saklig. :+1:

Det er vel strømmes As som bestemmer navnet. Bare sjekk selskapet på proff. No

Ser ut som at de har drevet på en stund (siden 80 tallet) i en krevende bransje. Med over 50 ansatte har vel de forhåpentligvis bedre kompetanse på dette med “labeling” enn de fleste av Ass her inne.

På samme måte som “ren vane” ble bestemt av hun som startet dette stedet.

Det er vel bare supert at flere segmenter og selskaper pusher dette under ulike navn.

Så er det jo uansett en parentes i det store bildet.

3 Likes

Skulle ikke svaret på hinas kommet forrige uke?

jeg er feil person, men det hadde vært digg med en stille tråd som het fundamental.

5 Likes

De presterte å utsette anbudet i 2 år hittil, så at de skulle levere på riktig uke anser jeg som utopisk. Maken til døgenikter både der og i FHI som tviholder på en utdatert veileder.

Og så det er gjentatt til det kjedsommelige, det eneste SoftOx kanskje (mulig EU-avslaget slår beina under absolutt alle muligheter) kan vinne der er en liten delkontrakt #16 om hånddesinfeksjon uten alkohol.

6 Likes

Det blir feil å bare regne på den konkrete verdien av en slik kontrakt. Det er jo referanseverdien av å ha blitt akseptert i det gode selskap som vil ha en enorm verdi!

6 Likes

Åpenbart! Problemet er at svenskene sitt EU-nei antakelig ødela for hele HINAS / utsatte mulige inntektskilder fra desinfeksjon med 6 måneder (og vel så det). Det er fint og flott om de kanskje kan vinne en liten delkontrakt. Det er bare ikke særlig sannsynlig.

Det ville vært gledelig om man kunne henvise til at norsk helsevesen valgte SoftOx. Samtidig vet vi jo at produktene oppfyller kravene i nevnte delkontrakt (ES-EN 1500). Det er EU som er den store byllen som må fås has på i høst. Og alt skulle tilsi at det går i orden.

3 Likes

SoftOx Solutions AS - Prosjekt oppdatering: SoftOx Biofilm Eradicator (SBE)
Det første-i-menneske-studiet SoftOx Biofilm Eradicator (SBE) startet som planlagt i slutten av mai, men på grunn av sykepleierstreik i Danmark forventer vi ikke å kunne ta inn pasienter til studien før streiken er over. Streiken forventes å vare i ca 10 uker. Studiet forventes derfor å bli noe forsinket, og selskapet vil etterstrebe å ta igjen den tapte tiden.

Dette er fase 1 studiet med vårt sårpleieprodukt, designet for å behandle infiserte kroniske sår. Studien vil etablere en tålelig dose og behandlingsplan for SBE, slik at den skal kunne utvikles til en effektiv infeksjonsbehandling i problematiske, ikke-helbredende sår.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Geir Almås, CEO i SoftOx Solutions AS, eller
Kristine Rød, Økonomisjef i SoftOx Solutions AS
Mail: ir@soft-ox.com
Mobile: (+47) 948 59 599

faen ingen måte på uflaks i dette selskapet

4 Likes

Selvfølgelig kjipt at dette kommer på toppen av alt det andre men ±10 uker er ingenting i det store bildet. Kjøpsmulighet om ikke annet.

3 Likes

Streik er streik, den kan være over på kortere tid enn det der.

"Dermed kan konflikten blive endnu længere, end sidste gang sygeplejerskerne strejkede i 2008. Dengang varede strejken i syv uger, hvilket var overraskende lang tid, før der kom en ny aftale i stand mellem Danske Regioner og Dansk Sygeplejeråd, som blev godkendt af fagforbundets mellemmer.

Men der vil komme pres på politikerne i folketinget for at bremse konflikten, så den ikke varer så længe, vurderer en ekspert i det offentlige arbejdsmarked.

-Jeg har meget svært ved at forestille mig, at det løber lige så lang tid, som den gjorde i 2008, siger Nana Wesley Hansen, lektor ved Københavns Universitet."

7 Likes

De bekrefter at de har startet SBE i mai.
Sykepleierstreik nå, med oppblomstring av covid i Danmark. Staten kommer til å avslutte den nokså raskt, tipper jeg.

Ikke lett å sitte i SoftOx, negative meldinger kommer stadig. Ting Tar Tid ! Håper de som ikke er tadere får betalt for å sitte long… :sun_with_face:

Ps. Nedgangen nå er på en omsetning 300k.
Ikke akkurat stort salgsvolum.

2 Likes

Gir opp

Verdt likevel å merke seg at ingen av de negative meldingene berører det fundamentale. Uflaks utenfor selskapets kontroll kan man lite gjøre med. Men ja, ganske utrolig at det ene skuddet etter det andre skal treffe stang ut.

1 Like

Gratulerer. Så det skulle en sykepleierstreik for få deg til å gi opp​:joy::joy:

Nei, en halvering av kurs var d som skulle til. Jeg sitter inne i aksjen misforstå meg rett, men frustrert er jeg.

Er det SBE eller innhalerings-studien som blir forsinket?
I Dagens Næringsliv står det at Softox faller fordi innhalerings-studien blir 10 uker forsinket!